To, že Nissan pracuje na systéme palivových článkov využívajúcom ako zdroj energie bioetanol, je známe už dlhšie. Posledné správy z prostredia japonskej automobilky hovoria o tom, že vývoj pokročil do ďalšej fázy a nová technológia sa už dostala aj na cesty.

Testovaná bude konkrétne v prototype vychádzajúcom z úžitkového elektromobilu eNV200. Vozidlo predstavené v Brazílii je, vďaka systému SOFC (Solid Oxide Fuel-Cell) s výkonom 5 kW, schopné premeniť etanol uložený v 30 l nádrži na vodík, z ktorého sa v palivovom článku reakciou s kyslíkom vyrába elektrická energia.
Tá sa následne ukladá do batérií s kapacitou 24 kWh. Nissan pritom sľubuje dojazd viac ako 600 km, nízke prevádzkové náklady a hovorí o emisiách s neutrálnou bilanciou CO2. Emisie vyprodukované vozidlom totiž pri svojom raste absorbujú rastliny, z ktorých sa bioetanol vyrába. Ide predovšetkým o cukrovú trstinu a kukuricu.
Etanol sa ako palivo pre automobily bežne používa v krajinách Severnej i Južnej Ameriky. Uvedenie nového systému na trh tak uľahčí existujúca infraštruktúra, ktorá predstavuje problém pre rýchlejšie etablovanie vodíkových áut. Oproti plne elektrickým vozidlám zas odpadá nutnosť pomerne zdĺhavého nabíjania batérií.
"Elektrický palivový článok na biopalivo ponúka dopravu, ktorá nezaťažuje životné prostredie. Predstavuje tiež podporu už existujúcej infraštruktúry a umožňuje lokálnu výrobu energie. So zmesou etanolu a vody sa navyše manipuluje lepšie a bezpečnejšie než s väčšinou ostatných palív," stručne zhrnul niektoré výhody technológie prezident a CEO Nissanu Carlos Ghosn.
Prvé automobily fungujúce na princípe SOFC chce automobilka uviesť na trh do roku 2020.