Nemecká automobilka upravila výrobné metódy karosérií a konštrukčných prvkov, vďaka čomu už nový Mercedes-Benz triedy C výraznejšie schudol. Vďačí za to využitiu materiálov ľahších ako je bežná konštrukčná oceľ. Automobilky používajú špeciálne vysokopevnostné ocele, hliník, ale aj kompozitné materiály.
Predstavitelia značky Mercedes naznačili, že v nasledujúcom období by nové vozidlá mohli byť ešte výrazne ľahšie voči svojim predchodcom, pri zachovaní alebo dokonca zvýšení konštrukčnej pevnosti. Nemecká automobilka totiž pracuje na výrobných metódach, ktoré umožnia ešte výraznejšie využitie hliníkových zliatin, disponujúce voči oceli viacerými výhodami: napr. nepodliehajú korózii a sú ľahšie.
Podľa dostupných informácií by už nová generácia triedy C mohla ťažiť z nových výrobný technológií akými je napríklad zváranie ocele a hliníka. Ide o zložitý proces, pretože oba materiály – oceľ a hliník, majú rôznu teplotu tavenia.
Mercedes však nebude v tomto smere inovátorom. Novú technológiu už má dobre zvládnutú napr. Honda a spoločnosť GM ňou vyrába nový sedan Cadillac CT6. Okrem výraznejšej úspory váhy výsledného auta, nové technológie znižujú prácnosť pri výrobe, doteraz potrebnú pri lepení a nitovaní hliníka na oceľ.