Aj Mercedes chce spájať oceľ a hliník zváraním

Nová technológia nahradí zložité lepenie, či nitovanie. Honda i GM už podobnú techniku využívajú. Vyrábajú ľahšie a odolnejšie vozidlá.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: GM)

Nemecká automobilka upravila výrobné metódy karosérií a konštrukčných prvkov, vďaka čomu už nový Mercedes-Benz triedy C výraznejšie schudol. Vďačí za to využitiu materiálov ľahších ako je bežná konštrukčná oceľ. Automobilky používajú špeciálne vysokopevnostné ocele, hliník, ale aj kompozitné materiály.

Predstavitelia značky Mercedes naznačili, že v nasledujúcom období by nové vozidlá mohli byť ešte výrazne ľahšie voči svojim predchodcom, pri zachovaní alebo dokonca zvýšení konštrukčnej pevnosti. Nemecká automobilka totiž pracuje na výrobných metódach, ktoré umožnia ešte výraznejšie využitie hliníkových zliatin, disponujúce voči oceli viacerými výhodami: napr. nepodliehajú korózii a sú ľahšie.

Podľa dostupných informácií by už nová generácia triedy C mohla ťažiť z nových výrobný technológií akými je napríklad zváranie ocele a hliníka. Ide o zložitý proces, pretože oba materiály – oceľ a hliník, majú rôznu teplotu tavenia.

Mercedes však nebude v tomto smere inovátorom. Novú technológiu už má dobre zvládnutú napr. Honda a spoločnosť GM ňou vyrába nový sedan Cadillac CT6. Okrem výraznejšej úspory váhy výsledného auta, nové technológie znižujú prácnosť pri výrobe, doteraz potrebnú pri lepení a nitovaní hliníka na oceľ.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Téma: U. S. Steel


Článok je zaradený aj do ďalších tém Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.