Aj Mercedes chce spájať oceľ a hliník zváraním

Nová technológia nahradí zložité lepenie, či nitovanie. Honda i GM už podobnú techniku využívajú. Vyrábajú ľahšie a odolnejšie vozidlá.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: GM)

Nemecká automobilka upravila výrobné metódy karosérií a konštrukčných prvkov, vďaka čomu už nový Mercedes-Benz triedy C výraznejšie schudol. Vďačí za to využitiu materiálov ľahších ako je bežná konštrukčná oceľ. Automobilky používajú špeciálne vysokopevnostné ocele, hliník, ale aj kompozitné materiály.

Predstavitelia značky Mercedes naznačili, že v nasledujúcom období by nové vozidlá mohli byť ešte výrazne ľahšie voči svojim predchodcom, pri zachovaní alebo dokonca zvýšení konštrukčnej pevnosti. Nemecká automobilka totiž pracuje na výrobných metódach, ktoré umožnia ešte výraznejšie využitie hliníkových zliatin, disponujúce voči oceli viacerými výhodami: napr. nepodliehajú korózii a sú ľahšie.

Podľa dostupných informácií by už nová generácia triedy C mohla ťažiť z nových výrobný technológií akými je napríklad zváranie ocele a hliníka. Ide o zložitý proces, pretože oba materiály – oceľ a hliník, majú rôznu teplotu tavenia.

Mercedes však nebude v tomto smere inovátorom. Novú technológiu už má dobre zvládnutú napr. Honda a spoločnosť GM ňou vyrába nový sedan Cadillac CT6. Okrem výraznejšej úspory váhy výsledného auta, nové technológie znižujú prácnosť pri výrobe, doteraz potrebnú pri lepení a nitovaní hliníka na oceľ.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 255
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 225
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 749
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 316
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 734
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 553
  7. Splnený sen 2 133
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 451
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 238
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 074

Téma: U. S. Steel


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Znova sa hovorí o pôrodoch, ozývajú sa traumatizované ženy.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.