Aj Mercedes chce spájať oceľ a hliník zváraním

Nová technológia nahradí zložité lepenie, či nitovanie. Honda i GM už podobnú techniku využívajú. Vyrábajú ľahšie a odolnejšie vozidlá.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: GM)

Nemecká automobilka upravila výrobné metódy karosérií a konštrukčných prvkov, vďaka čomu už nový Mercedes-Benz triedy C výraznejšie schudol. Vďačí za to využitiu materiálov ľahších ako je bežná konštrukčná oceľ. Automobilky používajú špeciálne vysokopevnostné ocele, hliník, ale aj kompozitné materiály.

Predstavitelia značky Mercedes naznačili, že v nasledujúcom období by nové vozidlá mohli byť ešte výrazne ľahšie voči svojim predchodcom, pri zachovaní alebo dokonca zvýšení konštrukčnej pevnosti. Nemecká automobilka totiž pracuje na výrobných metódach, ktoré umožnia ešte výraznejšie využitie hliníkových zliatin, disponujúce voči oceli viacerými výhodami: napr. nepodliehajú korózii a sú ľahšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa dostupných informácií by už nová generácia triedy C mohla ťažiť z nových výrobný technológií akými je napríklad zváranie ocele a hliníka. Ide o zložitý proces, pretože oba materiály – oceľ a hliník, majú rôznu teplotu tavenia.

Mercedes však nebude v tomto smere inovátorom. Novú technológiu už má dobre zvládnutú napr. Honda a spoločnosť GM ňou vyrába nový sedan Cadillac CT6. Okrem výraznejšej úspory váhy výsledného auta, nové technológie znižujú prácnosť pri výrobe, doteraz potrebnú pri lepení a nitovaní hliníka na oceľ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762

Téma: Clá na oceľ


Článok je zaradený aj do ďalších tém U. S. Steel, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.