Nissan pred niekoľkými dňami predstavil funkčný prototyp svojho futuristického vozidla BladeGlider, ktorý kombinuje nulové emisie s vysokým výkonom a dizajnom športového vozidla. Automobiloví nadšenci sa vraj môžu tešiť na bezemisnú budúcnosť.
Premiéra prototypu BladeGlider je súčasťou trvalej snahy značky Nissan o vývoj vozidiel s nulovými emisiami a nových automobilových technológií, vrátane systému autonómneho riadenia a konektivity.
Pre predvádzaný trojsedadlový prototyp je charakteristickým znakom úzky rozchod predných kolies a širší rozchod kolies zadných. Cieľom dizajnérov a konštruktérov bolo dosiahnuť optimálnu aerodynamickú účinnosť a jazdnú stabilitu.

Vysoké, dozadu otvárané - dvíhajúce sa dvere poskytujú atraktívny vstup do kabíny. Otvorená strecha vozidla BladeGlider je zosilnená integrovanou ochrannou konštrukciou proti prevráteniu.
Atraktivitu interiéru vozidla zvyšujú panely zobrazujúce rýchlosť, stav nabitia batérie, rekuperačný režim a priebeh krútiaceho momentu. Stredovú obrazovku po bokoch dopĺňajú dva displeje zobrazujúce pohľad dozadu otočených kamier umiestnených tesne za prednými kolesami, ktoré zobrazujú situáciu na bokoch vozidla a za ním.
Vodič sedí v šípovom usporiadaní mierne pred dvoma cestujúcimi, ktorí majú viac miesta na nohy. Všetci cestujúci môžu využiť panoramatický výhľad vďaka jednoliatemu čelnému sklu kabíny.

Vozidlo poháňa čisto elektrický pohon vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Williams Advanced Engineering. Maximálna rýchlosť predvádzacích modelov presahuje 190 km/h. Hranicu 100 km/h vozidlo pokorí 5 sekúnd po štarte.
Automobil s hmotnosťou 1.300 kg má k dispozícii celkový výkon 200 kW (268 k), ktorý generujú dva elektromotory. Krútiaci moment dosahuje až 707 Nm.
Nechýba systém pre distribúciu krútiaceho momentu, ktorý riadi prenos krútiaceho momentu na hnané kolesá. V prípade zistenej nedotáčavosti systém na vonkajšom kolese automaticky zvyšuje krútiaci moment, ktorý nedotáčavosť kompenzuje.
V centre Olympiády v Riu de Janeiro sa nachádzajú dve vozidlá BladeGlider. Prvé si svoje miesto našlo v Olympijskom parku a druhé je k dispozícii pre reálne testovacie jazdy zástupcom médií a významným osobnostiam.