BRATISLAVA. Do 30. novembra si musia autoškoly zaobstarať nové vybavenie. Zákon po novom prikazuje autoškole mať skolaudované cvičisko, vlastnú kanceláriu s trenažérom či palubnú jednotku v aute, ktorá bude zaznamenávať jazdu a údaje o nej odosielať do informačného systému.
Tieto zmeny priniesla minuloročná novela zákona o autoškolách - jej prínosom má byť zjednodušenie evidencie jázd žiakov vďaka elektronickému monitorovaniu. Zavedené zmeny však úplne míňajú podstatný ciel autoškoly - zabezpečiť, aby na cesty vychádzali kvalitnejší vodiči.

Štatistiky nám ukazujú, že priestor na zlepšenie u mladých vodičov jednoznačne existuje. V posledných dvoch rokoch u nás počet dopravných nehôd neklesá a úmrtnosť dokonca rastie.

K tomu treba pridať fakt, že mládež je najrizikovejšou skupinou vodičov. Európska komisia uvádza, že z celkového počtu šoférov v Únii je asi desať percent vo veku od 18 do 25 rokov, no títo sa podieľajú až na dvadsiatich percentách smrteľných dopravných nehôd.
Oproti priemeru má teda skupina šoférov 18-25 dvojnásobné riziko, že sa stane obeťou dopravnej nehody. Mladí vodiči sú horší, než tí starší.
Mladosť - pochabosť
Dôvodov môže byť niekoľko. Radi sa predvádzajú a jazdia rýchlo, spoliehajú sa na mladícku nesmrteľnosť, nedávajú pozor (telefonujú, lovia pokémonov) či mnohé iné - no pokore sa v autoškole nenaučia.