Audi možno pripraví verziu RS aj pre najmenší model A1

Nízka hmotnosť, krátky rázvor a vysoký výkon môže vrátiť časy malých športových hatchbackov.

(Zdroj: Ilustračný obrázok: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. Športové verzie vozidiel bežne dostupných modelov si vždy našli svoju cieľovú skupinu. Vlk oblečený v rúchu baránka môže uspokojiť zákazníka, ktorý netúži byť stredobodom pozornosti, alebo nedisponuje práve neobmedzeným rozpočtom na kúpu superšportového vozidla.

Hlavnou výhodou malého ostrého hatchbacku patrila v minulosti jeho nízka hmotnosť a obratnosť podporená krátkym rázvorom. Dnes aj bežný hatchback typu Ford Focus RS alebo Volkswagen Golf GTi prekračuje pohotovostnú hmotnosť 1.200 kg a rázvor náprav je neustále naťahovaný v prospech miesta v druhom rade sedadiel.

Nie náhodou teda výrobcovia siahajú do svojich nižších modelov a predstavujú ich ostré verzie. Výnimkou nemá byť údajne ani Audi, ktoré vraj už na budúci rok v marci na autosalóne v Ženeve predstaví  model Audi RS1.

V Audi zrejme prehodnotili svoj názor, keď v roku 2014 predstavitelia značky tvrdili, že pre RS verziu najmenšieho modelu nevidia priestor.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Audi S1 je späť, dostalo pohon všetkých štyroch kolies

Podľa nepotvrdených informácií by Audi RS1 mohlo dostať dvojlitrový benzínový motor TFSI z väčšieho modelu S3 a sesterského Golfu R. To by znamenalo výkon niekde okolo hranice 300 konských síl a určite veľa zábavy za volantom najmenšieho Audi s označením RS.

Zrejme nebude chýbať ani systém pohonu všetkých štyroch kolies riešený formou medzinápravovej spojky a šesťstupňová manuálna prevodovka. Audi RS1 by tak malo šancu stať sa populárnym veľmi rýchlo.

Rovnako ako v automobilke BMW však môže nastať situácia, že malé Audi RS1 polezie do kapusty o triedu väčšiemu modelu RS3 podobne, ako sa to deje v prípade športových modelov BMW M2 a M4.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje, Severná Kórea sa vracia k dávnemu spojencovi.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.