INGOLSTADT, BRATISLAVA. Športové verzie vozidiel bežne dostupných modelov si vždy našli svoju cieľovú skupinu. Vlk oblečený v rúchu baránka môže uspokojiť zákazníka, ktorý netúži byť stredobodom pozornosti, alebo nedisponuje práve neobmedzeným rozpočtom na kúpu superšportového vozidla.
Hlavnou výhodou malého ostrého hatchbacku patrila v minulosti jeho nízka hmotnosť a obratnosť podporená krátkym rázvorom. Dnes aj bežný hatchback typu Ford Focus RS alebo Volkswagen Golf GTi prekračuje pohotovostnú hmotnosť 1.200 kg a rázvor náprav je neustále naťahovaný v prospech miesta v druhom rade sedadiel.
Nie náhodou teda výrobcovia siahajú do svojich nižších modelov a predstavujú ich ostré verzie. Výnimkou nemá byť údajne ani Audi, ktoré vraj už na budúci rok v marci na autosalóne v Ženeve predstaví model Audi RS1.
V Audi zrejme prehodnotili svoj názor, keď v roku 2014 predstavitelia značky tvrdili, že pre RS verziu najmenšieho modelu nevidia priestor.

Podľa nepotvrdených informácií by Audi RS1 mohlo dostať dvojlitrový benzínový motor TFSI z väčšieho modelu S3 a sesterského Golfu R. To by znamenalo výkon niekde okolo hranice 300 konských síl a určite veľa zábavy za volantom najmenšieho Audi s označením RS.
Zrejme nebude chýbať ani systém pohonu všetkých štyroch kolies riešený formou medzinápravovej spojky a šesťstupňová manuálna prevodovka. Audi RS1 by tak malo šancu stať sa populárnym veľmi rýchlo.
Rovnako ako v automobilke BMW však môže nastať situácia, že malé Audi RS1 polezie do kapusty o triedu väčšiemu modelu RS3 podobne, ako sa to deje v prípade športových modelov BMW M2 a M4.