Roborace: prvý šampionát áut bez jazdcov odhaľuje techniku

Úvodné podujatie série autonómnych špeciálov by malo už vo februári 2017 hostiť Buenos Aires.

Autonómny špeciál určený pre preteky Roborace(Zdroj: Roborace)

Pretekárska séria automobilov bez jazdcov, priliehavo nazvaná Roborace, naberá stále reálnejšie kontúry. Už dlhšie je známe, že historicky prvý šampionát svojho druhu bude sprievodným podujatím seriálu Formuly E od sezóny 2016/17.

Pôjde sa teda na rovnakých okruhoch ako v prípade elektrických formúl, pričom v hodinových pretekoch sa proti sebe postaví desať tímov, každý s dvoma autonómnymi špeciálmi, ktorých dizajn a technika zostávali dlho tajomstvom.

To už aspoň sčasti neplatí. Vzhľad plne elektrických áut je dielom Daniela Simona. Nemecký dizajnér v minulosti spolupracoval napríklad s Bugatti, známejší je však vďaka svojim prácam vo filmoch Tron: Legacy či Oblivion.

Futuristický dizajn teda v tomto prípade nijako zvlášť neprekvapí. Rovnako ako množstvo kamier či senzorov, pomocou ktorých sa majú vozidlá na trati orientovať. Údaje z týchto jednotiek, vrátane laserových senzorov Lidar, poputujú do superpočítača Nvidia Drive PX 2, schopného spracovať až 24 biliónov operácií za sekundu.

Umiestnený je približne v strede trupu, aby sa minimalizovala hrozba jeho zničenia pri prípadných nehodách. Otvory pre prívod vzduchu v prednej časti trupu a za podbehmi zadných kolies slúžia k udržiavaniu optimálnej prevádzkovej teploty počítača, resp. batérií.

V zadnej časti karosérie je neprehliadnuteľným prvkom "vežička" s 360-stupňovou kamerou, Pitotovou trubicou a svetelnými indikátormi.

Pokiaľ ide o rozmery, pretekársky špeciál je dlhý 4,8 m, široký 2,0 m, pričom rázvor dosahuje 2,8 m. Pri jednotonovej hmotnosti je schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť prekračujúcu 300 km/h.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Chystá sa Roborace, pretekárska séria elektromobilov bez jazdcov

V prvej sezóne šampionátu budú jednotlivé tímy súťažiť s identickými vozidlami vyvíjanými spoločnosťou Kinetik. Rozdiely na trati by tak mali vznikať len odlišným nastavením softvéru.

Úvodné podujatie série Roborace by vo februári 2017 malo hostiť Buenos Aires, tretia zastávka v kalendári šampionátu Formuly E pre sezónu 2016/17.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 666
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 913
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 665
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 345
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 210
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 024
  7. Kam do tepla v januári? 1 867
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 668
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 501
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 888