SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Audi nahradí zvislé pruženie horizontálne uloženými elektromotormi

Malo by to priniesť lepší komfort, vyššiu stabilitu a hlavne zníženie spotreby.

(Zdroj: Audi)

INGOLSTADT, BRATISLAVA. V automobilovom priemysle budúcnosti bude hrať rekuperácia energie ešte významnejšiu úlohu ako dnes. Nemecká automobilka Audi preto pracuje na novom systéme pruženia nazvanom eROT, ktoré celkom nahradí zvislé tlmiče elektromechanickými rotačnými tlmičmi. Ich primárnou úlohou bude samozrejme poskytovať ešte vyšší komfort jazdy ako dnes.

Nový systém elektromechanického pruženia má poskytnúť celkom nové možnosti v nastavovaní odpruženia vozidla. eROT pruženie reaguje okamžite a len s minimálnou zotrvačnosťou. Ako aktívne zavesenie sa prispôsobí v maximálnej možnej miere spôsobu jazdy a povrchu vozovky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Charakteristika tlmenia je prakticky ľubovoľne definovateľná pomocou špeciálneho softvéru. Systém eliminuje obmedzenie zdvihu a tlmenie odskoku, čím trpia bežné tlmiče. Medzi ďalšie výhody novinky má byť úspora miesta, čo sa vhodne prejaví v interiéri, či batožinovom priestore.

Prečítajte si tiež: Audi mení systém pohonu Quattro. Prioritou bude predok Čítajte 

Každá jedna nerovnosť, či výtlk však produkuje kinetickú energiu, ktorá je dnes premenená na teplo. Audi plánuje túto energiu využiť. Elektromotory, ktorých úlohou je tlmiť pruženie, premenia prijatú energiu na elektrické napätie 48 V, ďalej využiteľné priamo vo vozidle.

Výkon celého systému je závislý na povrchu, po ktorom sa vozidlo pohybuje. V priemere je systém schopný vygenerovať výkon 100 až 150 W. Na novej a rovnej ceste sú to však len približne 3 W. Výkon stúpa na rozbitých cestách až za hranicu 600 W. Takto získaná elektrická energia je uložená v akumulátore typu lithium-ion s kapacitou 0,5 kWh a následne konvertovaná z napätia 48 V do bežnej 12 V sústavy v aute.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilka Audi plánuje pruženie eROT nasadiť vo svojich vozidlách v roku 2017 ako primárny elektrický systém, schopný ušetriť v priemere asi 0,7 litra paliva na 100 km dlhej trase.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 379
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 590
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 506
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 740
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 842
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 586
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 260
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 133
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


4 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


10 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 64 166
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 969
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 693
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 887
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 732
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 499
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu