SME
Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Prvá jazda: Alfa Romeo Giulia je postavená na emóciách

Napriek mnohým obmedzeniam sme si prvý kontakt s Giuliou a jej motorom Ferrari užili.

Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio(Zdroj: Alfa Romeo)

Na Alfu Romeo Giulia sme čakali dlho. Ten rok od prvého predstavenia auta až po posadenie sa za volant sa zdal nekonečný. Prvé kilometre za volantom sme absolvovali v okolí Slovakia ringu a neskôr aj priamo na ňom. Mali sme šťastie a časť popoludnia sme strávili výhradne v športovej verzii s označením Quadrifoglio.

Článok pokračuje pod video reklamou

Giulia spája nemecké riešenia a talianske emócie

Prvý pocit na sedadle Giulie bol výnimočný. Príjemné sedadlá so športovým bočným vedením, športová radiaca páka a volant, ktorý nám trochu pripomínal BMW s označením M. Svojím tvarom aj tým, ako padne do ruky a to je dobre.

Riešenie podobné tomu, ktoré využíva bavorská automobilka, nájdeme aj pri ovládaní multimediálneho systému prostredníctvom otočného ovládača na stredovom tuneli. A aj to je dobre, podľa našich skúseností zatiaľ nikto nič lepšie nevymyslel.

Ak máme ešte niečo pochváliť, tak určite displej nad stredovým tunelom. Taliani jeho tvar prispôsobili dizajnu palubnej dosky. Ešte dôležitejšia je funkčná stránka, a aj tá sa Alfe podarila.

Vonku môže byť slnečný deň, a aj tak z displeja bez zaváhania prečítate všetky údaje, usporiadanie jednotlivých funkcií má svoju logiku a prakticky hneď sa v systéme orientujete.

Celkovo vynikajúci pocit v aute vytvára spojenie množstva správne vyriešených detailov. K tomu treba pripočítať dávku emócií, ktoré Giulia určite poskytne, lebo Giulia nie je auto pre tých, ktorí hľadajú len presúvadlo z bodu A do bodu B. Giulia je auto postavené na pocitoch, emóciách.

Prvýkrát stlačiť červené tlačidlo na volante a naštartovať, to bola tá chvíľa, na ktorú sme tak dlho čakali. Pod kapotou šesťvalec z Ferrari, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,  všetko to sľubovalo na okruhu množstvo adrenalínu. Výkon 510 koní (375 kW) je na bežných cestách cez hlavu.

Plnú akceleráciu si pri dodržiavaní predpisov mimo diaľnic neužijete dlhšie ako 3,9 s. To už totiž dosiahla Giulia zaručene rýchlosť 100 km/h. Aj krútiaci moment 600 Nm patrí medzi vynikajúce čísla. Zábavu zas sľubuje pohon zadnej nápravy.

Rozdiel režimov pruženia je výrazný

V prvej časti na okresných cestách sme sa do podvozku naplno “neopreli“, veď nás ešte čakal okruh. Len chvíľkové sedenie vzadu nám ukázalo to, čo šofér až tak nevníma.

Giulia totiž doslova krája zákruty a preťaženie, precítené na zadnom sedadle je ďaleko za komfortnou zónou, v skutočnosti je pri ostrejšom prejazde brutálne.

Vieme si predstaviť, že bez použitia bezpečnostného pásu je problémom udržať sa na sedadle. Z pohľadu šoféra však Alfa len precízne dodržiavala pokyny volantu.

Zo zadného miesta boli o poznanie citeľnejšie aj zmeny režimu nastavenia podvozku. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom okamžite pocítite. Dobré správanie auta v zákrutách dosiahli konštruktéri aj vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti na jednotlivé nápravy v pomere 50:50.

Elektronika nahrádza medziplyn

To, na čo sme sa tešili najviac, nás sklamalo. Jazda na skrátenej verzii Slovakia ringu bola pre Giuliu QV len akousi prechádzkou výletným tempom. Na okruhu sa ukázalo, ako veľmi je auto priateľské k šoférovi pri svižnej, ale nie maximálnej jazde. Safety car nám nedovolil ani zďaleka sa priblížiť k "plnej paľbe".

Pri podraďovaní pomáha automatickým medziplynom na spôsob Porsche 911. Jednoducho šofér nemusí ťuknúť do plynu, aby trafil správne otáčky motora vzhľadom k rýchlosti a zaraďovanému prevodovému stupňu.

Auto “zreve“ samé ešte pred pustením spojkového pedála a elektronika rozbehne motor do správnych otáčok. To isté sa však stane aj pri preradení o stupeň vyššie.

Ideálne otáčky pri preradení majú význam pri športovej, ale aj pokojnej jazde. V praxi to znamená, že autom pri preradení nešklbne, správa sa pokojnejšie. Bežný šofér to ocení najmä pri jazde na klzkom povrchu, kde je pokojnejšie správanie auta dôležité.

Po prvej jazde musíme konštatovať, že nás mrzia len dve veci. Skutočnú, ostrejšiu jazdu s motorom z Ferrari sme si neužili. Po prvé, autá boli ešte nezabehnuté, a tak sme s nevôľou, ale s pochopením akceptovali žiadosť o prispôsobenie jazdy tomuto faktu. Po druhé, sme tých pár hodín s autom strávili hlavne natáčaním videa a na žiadnu zábavu ani neostal čas.

A čo nás mrzí najviac? Z technických príčin sme nakoniec prišli o všetky zábery a ostalo nám len pár fotiek. Ostáva nám len veriť prísľubu predstaviteľov značky, že si Giuliu ešte budeme môcť užiť, a potom vám ju na auto.sme.sk dodatočne predvedieme aj prostredníctvom pohyblivých obrázkov.

Giulia QV vzbudzuje emócie už pri posadení sa za volant, stupňuje ich zvukom, ale najväčší zážitok sľubuje jazda, a to si dovolíme povedať napriek tomu, že zatiaľ sme ju len zľahka pošteklili. Navyše prekvapivo nezaostáva ani v mnohých praktických riešeniach, či ergonómii. Taliani si požičali to dobré z nemeckých prémiových značiek.

Najskôr bol benzín, ale vďaka nafte

Okrem výkonnej Giulie Quadrifoglio je v ponuke aj civilnejšia Giulia s naftovým motorom. Ešte predtým, ako začneme nadávať na to, prečo sa v Alfe rozhodli montovať naftový agregát do tohto výnimočného a zábavného auta, si treba uvedomiť jeden fakt.

Automobilka očakáva hlavný zisk z civilnej verzie, a len vďaka tomu si skutoční fanúšikovia môžu dopriať napríklad Giuliu s motorom Ferrari. Bez dieselu by v tomto prípade ani benzín nebol.

Taliani robia niektoré veci naopak, niekedy sa to podarí, inokedy menej. Aj pri Giulia začali prekvapivo vývojom ostrej verzie a až neskôr z nej odvodili civilnú naftovú verziu. Aj preto očakávame dobré jazdné vlastnosti i v prípade naftového štvorvalca s objemom 2,2 l. 

Pre krátkosť času sme sa za volant nakoniec nedostali, ale zvonku vyzerá obyčajná Giulia veľmi dobre. Naživo jej veľmi pristane modrá farba, je elegantnejšia a podľa očakávania menej dráždi zmysly.

Parametre naftových motorov

motor

prevodovka

výkon (kW)/otáčky

krútiaci moment (Nm)/otáčky

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

spotreba (l/100 km)

Turbodiesel 2,2

8/AT

110/4000

380/1500

8,2

4,2

Turbodiesel 2,2

6/Manuál

132/3750

380/1500

7,2

4,2

Turbodiesel 2,2

8/AT

132/3750

450/1750

7,1

4,2

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  5. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  6. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  7. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  8. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  9. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  10. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  1. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  2. Kaufland daroval Centru voľného času v Skalici 4 016 €
  3. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  4. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  5. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  7. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  8. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  9. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 20 661
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 728
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 935
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 843
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 094
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 7 990
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 980
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 497
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 420
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 391

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Ukážme im, že my vieme, ako svet vyzerá a ako má vyzerať (píše Michal Havran)

Postoj antifašizmu nie je prežitok.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Sólymos odišiel, ako sa patrí

Stačí štipka vkusu a dá sa odísť aj bez hanby.

Peter Tkačenko
Cynická obluda

Národ ožranov

Ľudia čo majú zjavný problém s alkoholom označujú chlapíka, ktorý behá triatlony, za feťáka a na voliča to funguje.

Minister Sólymos sa ospravedlnil a podáva demisiu

Minister spolu s bratom napadli jedného zo zamestnancov ázijskej reštaurácie.

Minister životného prostredia a podpredseda vlády László Sólymos (Most-Híd) podáva demisiu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008

Elektromobily budú mať v Bratislave prvý autosalón, začína už v piatok

Návštevníci uvidia väčšinu modelov, ktoré sú v predaji.

Záchranárska ulička bude povinná. Viete ako ju v kolóne vytvoriť?

Uličku vytvorte už keď vchádzate do kolóny.

Zachranárska ulička

Tatra po vyše 30 rokoch vyráža na cestu okolo sveta

Výpravy sa môže zúčastniť každý.

Špeciál 815 4x4 pre expedíciu Tatra kolem světa 2.