SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Alfa Romeo Giulia je postavená na emóciách

Napriek mnohým obmedzeniam sme si prvý kontakt s Giuliou a jej motorom Ferrari užili.

Alfa Romeo Giulia QuadrifoglioAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio (Zdroj: Alfa Romeo)

Na Alfu Romeo Giulia sme čakali dlho. Ten rok od prvého predstavenia auta až po posadenie sa za volant sa zdal nekonečný. Prvé kilometre za volantom sme absolvovali v okolí Slovakia ringu a neskôr aj priamo na ňom. Mali sme šťastie a časť popoludnia sme strávili výhradne v športovej verzii s označením Quadrifoglio.

Giulia spája nemecké riešenia a talianske emócie

Prvý pocit na sedadle Giulie bol výnimočný. Príjemné sedadlá so športovým bočným vedením, športová radiaca páka a volant, ktorý nám trochu pripomínal BMW s označením M. Svojím tvarom aj tým, ako padne do ruky a to je dobre.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Riešenie podobné tomu, ktoré využíva bavorská automobilka, nájdeme aj pri ovládaní multimediálneho systému prostredníctvom otočného ovládača na stredovom tuneli. A aj to je dobre, podľa našich skúseností zatiaľ nikto nič lepšie nevymyslel.

Ak máme ešte niečo pochváliť, tak určite displej nad stredovým tunelom. Taliani jeho tvar prispôsobili dizajnu palubnej dosky. Ešte dôležitejšia je funkčná stránka, a aj tá sa Alfe podarila.

Vonku môže byť slnečný deň, a aj tak z displeja bez zaváhania prečítate všetky údaje, usporiadanie jednotlivých funkcií má svoju logiku a prakticky hneď sa v systéme orientujete.

Celkovo vynikajúci pocit v aute vytvára spojenie množstva správne vyriešených detailov. K tomu treba pripočítať dávku emócií, ktoré Giulia určite poskytne, lebo Giulia nie je auto pre tých, ktorí hľadajú len presúvadlo z bodu A do bodu B. Giulia je auto postavené na pocitoch, emóciách.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvýkrát stlačiť červené tlačidlo na volante a naštartovať, to bola tá chvíľa, na ktorú sme tak dlho čakali. Pod kapotou šesťvalec z Ferrari, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,  všetko to sľubovalo na okruhu množstvo adrenalínu. Výkon 510 koní (375 kW) je na bežných cestách cez hlavu.

Plnú akceleráciu si pri dodržiavaní predpisov mimo diaľnic neužijete dlhšie ako 3,9 s. To už totiž dosiahla Giulia zaručene rýchlosť 100 km/h. Aj krútiaci moment 600 Nm patrí medzi vynikajúce čísla. Zábavu zas sľubuje pohon zadnej nápravy.

Rozdiel režimov pruženia je výrazný

V prvej časti na okresných cestách sme sa do podvozku naplno “neopreli“, veď nás ešte čakal okruh. Len chvíľkové sedenie vzadu nám ukázalo to, čo šofér až tak nevníma.

Giulia totiž doslova krája zákruty a preťaženie, precítené na zadnom sedadle je ďaleko za komfortnou zónou, v skutočnosti je pri ostrejšom prejazde brutálne.

Skryť Vypnúť reklamu

Vieme si predstaviť, že bez použitia bezpečnostného pásu je problémom udržať sa na sedadle. Z pohľadu šoféra však Alfa len precízne dodržiavala pokyny volantu.

Zo zadného miesta boli o poznanie citeľnejšie aj zmeny režimu nastavenia podvozku. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom okamžite pocítite. Dobré správanie auta v zákrutách dosiahli konštruktéri aj vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti na jednotlivé nápravy v pomere 50:50.

Elektronika nahrádza medziplyn

To, na čo sme sa tešili najviac, nás sklamalo. Jazda na skrátenej verzii Slovakia ringu bola pre Giuliu QV len akousi prechádzkou výletným tempom. Na okruhu sa ukázalo, ako veľmi je auto priateľské k šoférovi pri svižnej, ale nie maximálnej jazde. Safety car nám nedovolil ani zďaleka sa priblížiť k "plnej paľbe".

Skryť Vypnúť reklamu

Pri podraďovaní pomáha automatickým medziplynom na spôsob Porsche 911. Jednoducho šofér nemusí ťuknúť do plynu, aby trafil správne otáčky motora vzhľadom k rýchlosti a zaraďovanému prevodovému stupňu.

Auto “zreve“ samé ešte pred pustením spojkového pedála a elektronika rozbehne motor do správnych otáčok. To isté sa však stane aj pri preradení o stupeň vyššie.

Ideálne otáčky pri preradení majú význam pri športovej, ale aj pokojnej jazde. V praxi to znamená, že autom pri preradení nešklbne, správa sa pokojnejšie. Bežný šofér to ocení najmä pri jazde na klzkom povrchu, kde je pokojnejšie správanie auta dôležité.

Po prvej jazde musíme konštatovať, že nás mrzia len dve veci. Skutočnú, ostrejšiu jazdu s motorom z Ferrari sme si neužili. Po prvé, autá boli ešte nezabehnuté, a tak sme s nevôľou, ale s pochopením akceptovali žiadosť o prispôsobenie jazdy tomuto faktu. Po druhé, sme tých pár hodín s autom strávili hlavne natáčaním videa a na žiadnu zábavu ani neostal čas.

Skryť Vypnúť reklamu

A čo nás mrzí najviac? Z technických príčin sme nakoniec prišli o všetky zábery a ostalo nám len pár fotiek. Ostáva nám len veriť prísľubu predstaviteľov značky, že si Giuliu ešte budeme môcť užiť, a potom vám ju na auto.sme.sk dodatočne predvedieme aj prostredníctvom pohyblivých obrázkov.

Giulia QV vzbudzuje emócie už pri posadení sa za volant, stupňuje ich zvukom, ale najväčší zážitok sľubuje jazda, a to si dovolíme povedať napriek tomu, že zatiaľ sme ju len zľahka pošteklili. Navyše prekvapivo nezaostáva ani v mnohých praktických riešeniach, či ergonómii. Taliani si požičali to dobré z nemeckých prémiových značiek.

Najskôr bol benzín, ale vďaka nafte

Okrem výkonnej Giulie Quadrifoglio je v ponuke aj civilnejšia Giulia s naftovým motorom. Ešte predtým, ako začneme nadávať na to, prečo sa v Alfe rozhodli montovať naftový agregát do tohto výnimočného a zábavného auta, si treba uvedomiť jeden fakt.

Skryť Vypnúť reklamu

Automobilka očakáva hlavný zisk z civilnej verzie, a len vďaka tomu si skutoční fanúšikovia môžu dopriať napríklad Giuliu s motorom Ferrari. Bez dieselu by v tomto prípade ani benzín nebol.

Taliani robia niektoré veci naopak, niekedy sa to podarí, inokedy menej. Aj pri Giulia začali prekvapivo vývojom ostrej verzie a až neskôr z nej odvodili civilnú naftovú verziu. Aj preto očakávame dobré jazdné vlastnosti i v prípade naftového štvorvalca s objemom 2,2 l. 

Pre krátkosť času sme sa za volant nakoniec nedostali, ale zvonku vyzerá obyčajná Giulia veľmi dobre. Naživo jej veľmi pristane modrá farba, je elegantnejšia a podľa očakávania menej dráždi zmysly.

Parametre naftových motorov

motor

prevodovka

výkon (kW)/otáčky

krútiaci moment (Nm)/otáčky

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

spotreba (l/100 km)

Turbodiesel 2,2

8/AT

110/4000

380/1500

8,2

4,2

Turbodiesel 2,2

6/Manuál

132/3750

380/1500

7,2

4,2

Turbodiesel 2,2

8/AT

132/3750

450/1750

7,1

4,2

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 289
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 707
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 331
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 902
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 639
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 149
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 188
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 826
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 382
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


13 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


5 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


8 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  2. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  3. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  4. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  5. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  6. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  7. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  8. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 889
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 979
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 468
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 977
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 794
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 569
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 837
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 769
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu