Prvá jazda: Alfa Romeo Giulia je postavená na emóciách

Napriek mnohým obmedzeniam sme si prvý kontakt s Giuliou a jej motorom Ferrari užili.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio(Zdroj: Alfa Romeo)

Na Alfu Romeo Giulia sme čakali dlho. Ten rok od prvého predstavenia auta až po posadenie sa za volant sa zdal nekonečný. Prvé kilometre za volantom sme absolvovali v okolí Slovakia ringu a neskôr aj priamo na ňom. Mali sme šťastie a časť popoludnia sme strávili výhradne v športovej verzii s označením Quadrifoglio.

Giulia spája nemecké riešenia a talianske emócie

Prvý pocit na sedadle Giulie bol výnimočný. Príjemné sedadlá so športovým bočným vedením, športová radiaca páka a volant, ktorý nám trochu pripomínal BMW s označením M. Svojím tvarom aj tým, ako padne do ruky a to je dobre.

Riešenie podobné tomu, ktoré využíva bavorská automobilka, nájdeme aj pri ovládaní multimediálneho systému prostredníctvom otočného ovládača na stredovom tuneli. A aj to je dobre, podľa našich skúseností zatiaľ nikto nič lepšie nevymyslel.

Ak máme ešte niečo pochváliť, tak určite displej nad stredovým tunelom. Taliani jeho tvar prispôsobili dizajnu palubnej dosky. Ešte dôležitejšia je funkčná stránka, a aj tá sa Alfe podarila.

Vonku môže byť slnečný deň, a aj tak z displeja bez zaváhania prečítate všetky údaje, usporiadanie jednotlivých funkcií má svoju logiku a prakticky hneď sa v systéme orientujete.

Celkovo vynikajúci pocit v aute vytvára spojenie množstva správne vyriešených detailov. K tomu treba pripočítať dávku emócií, ktoré Giulia určite poskytne, lebo Giulia nie je auto pre tých, ktorí hľadajú len presúvadlo z bodu A do bodu B. Giulia je auto postavené na pocitoch, emóciách.

Prvýkrát stlačiť červené tlačidlo na volante a naštartovať, to bola tá chvíľa, na ktorú sme tak dlho čakali. Pod kapotou šesťvalec z Ferrari, spolupracujúci so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou,  všetko to sľubovalo na okruhu množstvo adrenalínu. Výkon 510 koní (375 kW) je na bežných cestách cez hlavu.

Plnú akceleráciu si pri dodržiavaní predpisov mimo diaľnic neužijete dlhšie ako 3,9 s. To už totiž dosiahla Giulia zaručene rýchlosť 100 km/h. Aj krútiaci moment 600 Nm patrí medzi vynikajúce čísla. Zábavu zas sľubuje pohon zadnej nápravy.

Rozdiel režimov pruženia je výrazný

V prvej časti na okresných cestách sme sa do podvozku naplno “neopreli“, veď nás ešte čakal okruh. Len chvíľkové sedenie vzadu nám ukázalo to, čo šofér až tak nevníma.

Giulia totiž doslova krája zákruty a preťaženie, precítené na zadnom sedadle je ďaleko za komfortnou zónou, v skutočnosti je pri ostrejšom prejazde brutálne.

Vieme si predstaviť, že bez použitia bezpečnostného pásu je problémom udržať sa na sedadle. Z pohľadu šoféra však Alfa len precízne dodržiavala pokyny volantu.

Zo zadného miesta boli o poznanie citeľnejšie aj zmeny režimu nastavenia podvozku. Rozdiel medzi komfortným a športovým režimom okamžite pocítite. Dobré správanie auta v zákrutách dosiahli konštruktéri aj vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti na jednotlivé nápravy v pomere 50:50.

Elektronika nahrádza medziplyn

To, na čo sme sa tešili najviac, nás sklamalo. Jazda na skrátenej verzii Slovakia ringu bola pre Giuliu QV len akousi prechádzkou výletným tempom. Na okruhu sa ukázalo, ako veľmi je auto priateľské k šoférovi pri svižnej, ale nie maximálnej jazde. Safety car nám nedovolil ani zďaleka sa priblížiť k "plnej paľbe".

Pri podraďovaní pomáha automatickým medziplynom na spôsob Porsche 911. Jednoducho šofér nemusí ťuknúť do plynu, aby trafil správne otáčky motora vzhľadom k rýchlosti a zaraďovanému prevodovému stupňu.

Auto “zreve“ samé ešte pred pustením spojkového pedála a elektronika rozbehne motor do správnych otáčok. To isté sa však stane aj pri preradení o stupeň vyššie.

Ideálne otáčky pri preradení majú význam pri športovej, ale aj pokojnej jazde. V praxi to znamená, že autom pri preradení nešklbne, správa sa pokojnejšie. Bežný šofér to ocení najmä pri jazde na klzkom povrchu, kde je pokojnejšie správanie auta dôležité.

Po prvej jazde musíme konštatovať, že nás mrzia len dve veci. Skutočnú, ostrejšiu jazdu s motorom z Ferrari sme si neužili. Po prvé, autá boli ešte nezabehnuté, a tak sme s nevôľou, ale s pochopením akceptovali žiadosť o prispôsobenie jazdy tomuto faktu. Po druhé, sme tých pár hodín s autom strávili hlavne natáčaním videa a na žiadnu zábavu ani neostal čas.

A čo nás mrzí najviac? Z technických príčin sme nakoniec prišli o všetky zábery a ostalo nám len pár fotiek. Ostáva nám len veriť prísľubu predstaviteľov značky, že si Giuliu ešte budeme môcť užiť, a potom vám ju na auto.sme.sk dodatočne predvedieme aj prostredníctvom pohyblivých obrázkov.

Giulia QV vzbudzuje emócie už pri posadení sa za volant, stupňuje ich zvukom, ale najväčší zážitok sľubuje jazda, a to si dovolíme povedať napriek tomu, že zatiaľ sme ju len zľahka pošteklili. Navyše prekvapivo nezaostáva ani v mnohých praktických riešeniach, či ergonómii. Taliani si požičali to dobré z nemeckých prémiových značiek.

Najskôr bol benzín, ale vďaka nafte

Okrem výkonnej Giulie Quadrifoglio je v ponuke aj civilnejšia Giulia s naftovým motorom. Ešte predtým, ako začneme nadávať na to, prečo sa v Alfe rozhodli montovať naftový agregát do tohto výnimočného a zábavného auta, si treba uvedomiť jeden fakt.

Automobilka očakáva hlavný zisk z civilnej verzie, a len vďaka tomu si skutoční fanúšikovia môžu dopriať napríklad Giuliu s motorom Ferrari. Bez dieselu by v tomto prípade ani benzín nebol.

Taliani robia niektoré veci naopak, niekedy sa to podarí, inokedy menej. Aj pri Giulia začali prekvapivo vývojom ostrej verzie a až neskôr z nej odvodili civilnú naftovú verziu. Aj preto očakávame dobré jazdné vlastnosti i v prípade naftového štvorvalca s objemom 2,2 l. 

Pre krátkosť času sme sa za volant nakoniec nedostali, ale zvonku vyzerá obyčajná Giulia veľmi dobre. Naživo jej veľmi pristane modrá farba, je elegantnejšia a podľa očakávania menej dráždi zmysly.

Parametre naftových motorov

motor

prevodovka

výkon (kW)/otáčky

krútiaci moment (Nm)/otáčky

zrýchlenie 0-100 km/h (s)

spotreba (l/100 km)

Turbodiesel 2,2

8/AT

110/4000

380/1500

8,2

4,2

Turbodiesel 2,2

6/Manuál

132/3750

380/1500

7,2

4,2

Turbodiesel 2,2

8/AT

132/3750

450/1750

7,1

4,2

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  2. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  3. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  4. Slováci rozhodli o najlepšom!
  5. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  7. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  8. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  9. Dobrodružstvo s vodou
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 7 671
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 6 193
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 393
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 068
  5. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 4 793
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 119
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 969
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 486
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 323
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 518

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Pozrite sa, čo odkázal šéf Rapid life poškodeným klientom

Košická poisťovňa nevypláca ľuďom peniaze, uvalili na ňu nútenú správu.

DOMOV

Českí veriaci: Slováci, s Pavlúsom ste prišli o veľa

Evanjelický farár si našiel nový zbor na Morave.

Neprehliadnite tiež

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.