Vďaka emisnému škandálu by Volkswagen mohol rozhodovať o vývoji elektromobilov

Trest, ktorý automobilka dostala za kauzu Dieselgate, jej môže nakoniec pomôcť.

(Zdroj: Flickr / CC Bruno Kussler Marques)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Dve miliardy dolárov, ktoré musí podľa amerického súdneho zmieru Volkswagen použiť na rozvoj elektromobilov, by mohli posilniť pozíciu automobilky. Menšie automobilky preto žiadajú, aby použitie prostriedkov kontroloval nezávislý dohľad, píše Reuters.

Volkswagen v súčasnosti uzatvára na súde v Kalifornii zmier s americkým úradom na ochranu životného prostredia (EPA) a ďalšími organizáciami. Kalifornský súd by mal zmier definitívne potvrdiť tento rok na jeseň, súčasťou zmieru je však aj podmienka, aby automobilka investovala dve miliardy dolárov (1,8 mld. eur) do projektov, ktoré "presvedčia Američanov, aby v budúcnosti častejšie používali vozidlá s nulovými emisiami."

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Majiteľov Volkswagenov v USA odškodňujú, v Európe automobilka mlčí

800 miliónov pripadne pre Kaliforniu a zvyšných 1,2 miliardy pre zvyšok USA. Dokopy si Volkswagen odložil na vyriešenie kauzy dieselgate 18,4 miliardy dolárov (16,4 mld. eur), píše portál DW.

Zo zločinca najsilnejší hráč

Dve miliardy dolárov na podporu elektromobility je relatívne veľká suma a Volkswagen by sa vďaka nej mohol stať významným hráčom na trhu. Ak sa automobilka rozhodne túto sumu investovať do rozvoja infraštruktúry (výstavby nabíjacích staníc), môže tak vlastne diktovať podmienky ostatným výrobcom elektromobilov, ktorí - s výnimkou Tesly - vlastné nabíjačky nemajú.

Spomína sa napríklad fakt, že v súčasnosti nie sú nabíjacie stanice štandardizované, používajú sa rôzne napätia a rôzne konektory. Volkswagen by s pomocou svojej investície mohol rozhodovať o tom, ako majú stanice vyzerať.

Volkswagenu tiež pomáha to, že je - po Toyote - druhou najväčšou automobilkou na svete. Pred prevalením emisného škandálu dokonca ašpiroval na pozíciu svetovej jednotky.

Viac nabíjačiek pred bytovkami

Svoje znepokojenie vyjadrilo v spoločnom liste 28 spoločností vrátane veľkých prevádzkovateľov nabíjačiek v USA, ako je ChargePoint alebo EV Connect. "Súdny zmier by nemal rozhodovať o víťazoch a porazených, špeciálne s ohľadom na to, že tento rozvíjajúci sa trh bude mať významný vplyv na dopravu v 21. storočí," píše sa v liste adresovanom federálnemu ministerstvu spravodlivosti.

Firmy v liste požadujú, aby časť prostriedkov bola vyhradená na výstavbu nabíjačiek pred bizniscentrami a bytovými domami, kde v súčasnosti najviac chýbajú. Investície by mali byť férové ku všetkým, ktorí podnikajú v oblasti elektromobility a najmä - vlastníci elektromobilov by z nej mali profitovať.

Čo Volkswagen spraví s dvomi miliardami dolárov, zatiaľ nie je jasné. Na plán dohliada kalifornská agentúra pre ovzdušie CARB a federálny úrad pre ochranu životného prostredia EPA.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 201
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 756
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 142
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 891
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 478
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 914
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 136
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 000
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 152
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 929

Téma: Dieselgate


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

stĺpček petra tkačenka

Vojak aby riskoval život?

Podľa Fica Slovensko občas do cudziny pošle vojakov, ale len tam, kde im nehrozí žiadne riziko.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.