STUTTGART, BRATISLAVA. Vo svete audio-systémov určených pre luxusné vozidlá existuje viacero prestížnych značiek, ktoré pri vývoji nových vozidiel oslovujú výrobcovia automobilov. Mená ako Harman-Cardon, Bose, Mark Levinson a JBL sú viac ako známe. Medzi absolútnu špičku vo svojom obore patria aj laickej verejnosti menej známe audio-systémy spoločnosti Burmester.
Nie náhodou aj automobilka Porsche, rovnako ako mnohé ďalšie luxusné značky, siahla po systémoch Burmester ako najvyššej audio výbave modelu Panamera už v prvej generácii. Pri vývoji tej novej si v Porsche dali za cieľ stanoviť nové štandardy v high-end audio systémoch a pripravili novinku: Burmester 3D High-End Surround Sound System - Auro 3D.
Audio-systém v modeli Panamera prvej generácie sa spoliehal na 16 reproduktorov. Nová generácia celkový počet reproduktorov navýšila na 21 a umiestnila ich s čo najväčšou precíznosťou tak, aby reprodukovali pôsobivý zvukový zážitok.
Celkový systém je zložený zo štyroch basových reproduktorov, siedmich strednopásmových reproduktorov, dvoch širokopásmových, sedem výškových a jedného špeciálneho sobwoofera vzadu.
Porsche tvrdí, že je v súčasnosťou jedinou značkou, ktorá využíva systém Burmester Air Motion Transformer (AMT). Jeho výhodou je vysoká citlivosť s maximálnou hladinou hluku 126 dB.
Automobil je vybavený zosilňovačmi pracujúcimi v triede D s účinnosťou až 95 % a celkovým výkonom navýšeným o 40 % voči predchádzajúcej generácii – na výkon 1.455 W, z ktorých je až 400 W určených pre sobwoofer: hĺbkotónový reproduktor. Jedným zo zásadných rozdielov má byť aj výrazne nižšia spotreba elektrickej energie.
Cieľom novej high-end audio sústavy, dostupnej za príplatok od približne 5.300 do 6.700 eur (v závislosti na modeli), je vytvoriť maximálne vernú kópiu koncertnej sály. K tomu slúži aj špeciálne vyvinutý algoritmus, ktorý je údajne schopný vytiahnuť z nahrávok dynamiku stratenú kompresiou alebo dátovým nosičom.