Ford potrebuje na výrobu svojich motorov menej vody i elektriny

Po modernizácii továrne klesne spotreba vody o polovicu, ušetria aj elektrickú energiu.

(Zdroj: Ford)

LONDÝN, BRATISLAVA. Automobilka Ford vo svojom stredisku výroby vznetových motorov v britskom Dagenhame dokončila inštaláciu modernej výrobnej linky pre nové dieselové motory Ford 2.0 EcoBlue. Spoločnosť očakáva, že v porovnaní s doterajšou linkou pre agregáty 1.8 TDCi bude mať nové zariadenie až o 50 % menšiu spotrebu vody a elektrickej energie. Dagenham je celosvetovo najväčším závodom Fordu na výrobu vznetových motorov.

Pri výrobnej kapacite 350.000 motorov ročne bude spotreba vody na jeden vyprodukovaný motor patriť k najnižším zo všetkých výrobných prevádzok Fordu. V porovnaní so stavom z roku 2011 by mala nová linka ušetriť až 17,5 milióna litrov vody ročne.

Úspore pomôže olej i LED osvetlenie

Obrábacie stroje s technológiou MQL (Minimum Quantity Lubrication) používajú na ochladzovanie, mazanie a čistenie výrobkov počas obrábania jemne rozprášený olejový aerosol.

Menšie chladiace systémy zároveň nevyžadujú toľko energie. Spotreba pri obrábaní vďaka tomu klesne asi o 70 % a prispeje tak k zníženiu priemerného množstva elektrickej energie potrebnej na výrobu jedného motora zo 188 kWh v roku 2011 na 92 ​​kWh v roku 2016. Nové LED osvetlenie pomôže usporiť ročne ďalších takmer 750 000 kWh.

V celosvetovom meradle chce Ford znížiť do roku 2025 priemernú produkciu skleníkových plynov na jeden vyrobený automobil o 30 % oproti stavu z roku 2010.

Motoráreň v Dagenhame bude na začiatku prevádzky produkovať už spomenutých 350.000 jednotiek ročne. To znamená, že každých 30 sekúnd tu vznikne nový motor. V roku 2017 bude spustená druhá fáza výroby motorov, čo prinesie Fordu navýšenie produkcie o ďalších 150.000 jednotiek. Celková ročná kapacita tak dosiahne polmiliónovú hranicu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 8 509
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 465
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 608
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 542
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 479
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 900
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 764
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 755
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 650
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce, žiadnu legislatívu z Bruselu preto netreba.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

KOMENTÁRE

A toto vám ako napadlo, pani Nicholsonová?

Kým Pašku musela schladiť Laššáková, Nicholsonovú poslal do reality Galko.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.