Ford potrebuje na výrobu svojich motorov menej vody i elektriny

Po modernizácii továrne klesne spotreba vody o polovicu, ušetria aj elektrickú energiu.

(Zdroj: Ford)

LONDÝN, BRATISLAVA. Automobilka Ford vo svojom stredisku výroby vznetových motorov v britskom Dagenhame dokončila inštaláciu modernej výrobnej linky pre nové dieselové motory Ford 2.0 EcoBlue. Spoločnosť očakáva, že v porovnaní s doterajšou linkou pre agregáty 1.8 TDCi bude mať nové zariadenie až o 50 % menšiu spotrebu vody a elektrickej energie. Dagenham je celosvetovo najväčším závodom Fordu na výrobu vznetových motorov.

Pri výrobnej kapacite 350.000 motorov ročne bude spotreba vody na jeden vyprodukovaný motor patriť k najnižším zo všetkých výrobných prevádzok Fordu. V porovnaní so stavom z roku 2011 by mala nová linka ušetriť až 17,5 milióna litrov vody ročne.

Úspore pomôže olej i LED osvetlenie

Obrábacie stroje s technológiou MQL (Minimum Quantity Lubrication) používajú na ochladzovanie, mazanie a čistenie výrobkov počas obrábania jemne rozprášený olejový aerosol.

Menšie chladiace systémy zároveň nevyžadujú toľko energie. Spotreba pri obrábaní vďaka tomu klesne asi o 70 % a prispeje tak k zníženiu priemerného množstva elektrickej energie potrebnej na výrobu jedného motora zo 188 kWh v roku 2011 na 92 ​​kWh v roku 2016. Nové LED osvetlenie pomôže usporiť ročne ďalších takmer 750 000 kWh.

V celosvetovom meradle chce Ford znížiť do roku 2025 priemernú produkciu skleníkových plynov na jeden vyrobený automobil o 30 % oproti stavu z roku 2010.

Motoráreň v Dagenhame bude na začiatku prevádzky produkovať už spomenutých 350.000 jednotiek ročne. To znamená, že každých 30 sekúnd tu vznikne nový motor. V roku 2017 bude spustená druhá fáza výroby motorov, čo prinesie Fordu navýšenie produkcie o ďalších 150.000 jednotiek. Celková ročná kapacita tak dosiahne polmiliónovú hranicu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 211
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 954
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 609
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 968
  5. Kam do tepla v januári? 2 499
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 385
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 352
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 229
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.