SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Ford potrebuje na výrobu svojich motorov menej vody i elektriny

Po modernizácii továrne klesne spotreba vody o polovicu, ušetria aj elektrickú energiu.

(Zdroj: Ford)

LONDÝN, BRATISLAVA. Automobilka Ford vo svojom stredisku výroby vznetových motorov v britskom Dagenhame dokončila inštaláciu modernej výrobnej linky pre nové dieselové motory Ford 2.0 EcoBlue. Spoločnosť očakáva, že v porovnaní s doterajšou linkou pre agregáty 1.8 TDCi bude mať nové zariadenie až o 50 % menšiu spotrebu vody a elektrickej energie. Dagenham je celosvetovo najväčším závodom Fordu na výrobu vznetových motorov.

Pri výrobnej kapacite 350.000 motorov ročne bude spotreba vody na jeden vyprodukovaný motor patriť k najnižším zo všetkých výrobných prevádzok Fordu. V porovnaní so stavom z roku 2011 by mala nová linka ušetriť až 17,5 milióna litrov vody ročne.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Úspore pomôže olej i LED osvetlenie

Obrábacie stroje s technológiou MQL (Minimum Quantity Lubrication) používajú na ochladzovanie, mazanie a čistenie výrobkov počas obrábania jemne rozprášený olejový aerosol.

Menšie chladiace systémy zároveň nevyžadujú toľko energie. Spotreba pri obrábaní vďaka tomu klesne asi o 70 % a prispeje tak k zníženiu priemerného množstva elektrickej energie potrebnej na výrobu jedného motora zo 188 kWh v roku 2011 na 92 ​​kWh v roku 2016. Nové LED osvetlenie pomôže usporiť ročne ďalších takmer 750 000 kWh.

V celosvetovom meradle chce Ford znížiť do roku 2025 priemernú produkciu skleníkových plynov na jeden vyrobený automobil o 30 % oproti stavu z roku 2010.

Motoráreň v Dagenhame bude na začiatku prevádzky produkovať už spomenutých 350.000 jednotiek ročne. To znamená, že každých 30 sekúnd tu vznikne nový motor. V roku 2017 bude spustená druhá fáza výroby motorov, čo prinesie Fordu navýšenie produkcie o ďalších 150.000 jednotiek. Celková ročná kapacita tak dosiahne polmiliónovú hranicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Behind every successful business lies a set of skilled people
  5. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Hudbou proti holorubom.
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  10. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 882
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 456
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 300
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 709
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 572
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 862
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 303
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 232
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 625
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 372
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Odvolávať Mikulca navrhol Smer.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Moniku Jankovskú viackrát hospitalizovali.


a 1 ďalší 9 h
Peter Tkačenko

Mikulec nemá odísť kvôli Ficovi, ale pre neschopnosť.


16 h

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


11 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún