Ford potrebuje na výrobu svojich motorov menej vody i elektriny

Po modernizácii továrne klesne spotreba vody o polovicu, ušetria aj elektrickú energiu.

(Zdroj: Ford)

LONDÝN, BRATISLAVA. Automobilka Ford vo svojom stredisku výroby vznetových motorov v britskom Dagenhame dokončila inštaláciu modernej výrobnej linky pre nové dieselové motory Ford 2.0 EcoBlue. Spoločnosť očakáva, že v porovnaní s doterajšou linkou pre agregáty 1.8 TDCi bude mať nové zariadenie až o 50 % menšiu spotrebu vody a elektrickej energie. Dagenham je celosvetovo najväčším závodom Fordu na výrobu vznetových motorov.

Pri výrobnej kapacite 350.000 motorov ročne bude spotreba vody na jeden vyprodukovaný motor patriť k najnižším zo všetkých výrobných prevádzok Fordu. V porovnaní so stavom z roku 2011 by mala nová linka ušetriť až 17,5 milióna litrov vody ročne.

Úspore pomôže olej i LED osvetlenie

Obrábacie stroje s technológiou MQL (Minimum Quantity Lubrication) používajú na ochladzovanie, mazanie a čistenie výrobkov počas obrábania jemne rozprášený olejový aerosol.

Menšie chladiace systémy zároveň nevyžadujú toľko energie. Spotreba pri obrábaní vďaka tomu klesne asi o 70 % a prispeje tak k zníženiu priemerného množstva elektrickej energie potrebnej na výrobu jedného motora zo 188 kWh v roku 2011 na 92 ​​kWh v roku 2016. Nové LED osvetlenie pomôže usporiť ročne ďalších takmer 750 000 kWh.

V celosvetovom meradle chce Ford znížiť do roku 2025 priemernú produkciu skleníkových plynov na jeden vyrobený automobil o 30 % oproti stavu z roku 2010.

Motoráreň v Dagenhame bude na začiatku prevádzky produkovať už spomenutých 350.000 jednotiek ročne. To znamená, že každých 30 sekúnd tu vznikne nový motor. V roku 2017 bude spustená druhá fáza výroby motorov, čo prinesie Fordu navýšenie produkcie o ďalších 150.000 jednotiek. Celková ročná kapacita tak dosiahne polmiliónovú hranicu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 078
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 543
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 614
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 835
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 095
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 968
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 831
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 782
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 704
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 294

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

PRIMÁR

Viac nočných môr a najmä zvuky. Ako snívajú nevidiaci

Čo sa sníva ľuďom, ktorí nikdy nevideli okolitý svet.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.