STUTTGART, BRATISLAVA. Mercedes-Benz za prvých sedem mesiacov tohto roka zaznamenal dvojnásobný nárast predaja oproti doterajšiemu lídrovi prémiových automobiliek, BMW. Darí sa mu to vďaka záujmu o segment SUV, ako i o športové sedany, píše Bloomberg.
Predaje Mercedesu poskočili počas siedmych mesiacov medziročne o 12 percent, čo znamená, že automobilka dokázala predať 1,17 milióna vozidiel. V porovnaní s BMW, ktoré dosiahlo rast 5,6 percenta má Mercedes náskok viac ako 30-tisíc vozidiel pred svojim konkurentom.

Tretie miesto obsadilo Audi s 5,2 percentným rastom a predajom 1,1 milióna automobilov. Post najpredávanejšej prémiovej značky si BMW držalo od roku 2005, nasledované Mercedesom a Audi.
Mercedes-Benz prvenstvo získava vďaka viacerým faktorom. Uspel na nových trhoch, ako sú Rusko, Čína či rozvojové krajiny, faceliftuje svoje modely podstatne rýchlejšie ako konkurencia a priniesol na trh novinky, akou je napríklad crossover GLC a jeho kupé verzia.
Rozdiely sú aj v čistom zisku na predaji jedného auta. Kým Mercedes-Benz vykazuje 10-percentný zisk, u Audi je to 8,4 percenta a BMW 9,5 percenta.