V poslednom období preniklo na verejnosť viacero informácií o schopnostiach hackerov nabúrať sa do auta. V niektorých prípadoch išlo o bezpečnostnú hrozbu z pohľadu zabezpečenia vozidla proti krádeži. Príkladom je Mitsubishi a jeho problém s modelom Outlander PHEV.

Oveľa závažnejšia situácia ako vypnutie alarmu nastane, keď dokážu hackeri na diaľku ovládať auto. Okrem nastavenia klimatizácie, zapnutia ostrekovačov dokážu na diaľku otočiť volantom, zabrzdiť, alebo jednoducho vypnúť motor. Viac o tom sa môžete dozvedieť vo videu v nasledujúcom článku.

Najnovšie prišiel portál motortrend.com s informáciami o bezpečnostnom probléme, ktorý sa má týkať až 100 miliónov Volkswagenov, vyrobených od roku 1995.
Vo svojom článku sa odvolal na správu, vytvorenú štvoricou bezpečnostných expertov z univerzity v Birminghame. V tomto prípade ide o problém, týkajúci sa krádeží a pomerne známy spôsob prelomenia bezpečnostných prvkov auta.
Hackeri za použitia jednoduchej techniky odchytia signál vysielaný z kľúča pri pokuse o zamknutie auta. Potom tento signál dokážu klonovať a dostať sa do auta.
S podobnými postupmi sme sa stretli už viackrát v minulosti a zlodejom nerobí problém ani "plávajúci" kód. Na krádež im pritom stačí notebook a rádiové zariadenie.

Aj keď nejde o žiadnu novinku, prekvapivo má tento postup fungovať aj v prípade nových áut. Podľa citovaného vyjadrenia Volkswagenu sa tento bezpečnostný problém netýka súčasných modelov Golf, Passat, Tiguan a Touran.
Výskumníci z univerzity v Birminghame však našli rovnakú slabinu na novom Audi Q3. Aj keď sa v zdrojoch uvádzajú ako problematické práve koncernové vozidlá, ilúziu o ostatných značkách si v tomto prípade nerobíme. Celú správu si môžete prečítať tu.