Nový motor Infiniti mení kompresný pomer za behu

Agregát nazvaný VC-T má ponúknuť vysoký výkon a zároveň nízku spotrebu. Ak sa to automobilke podarí, spojí dva takmer nezlučiteľné svety.

(Zdroj: Infiniti)

PARÍŽ. Už 29. septembra tohto roka, na medzinárodnom autosalóne v Paríži, predstaví japonská automobilka Infiniti novú generáciu pohonných jednotiek s premenlivým kompresným pomerom, nazvanú VC-T.

Základom nového agregátu je pridaná technika - špeciálny motorček, ktorý mení výšku kľukového hriadeľa. To ovplyvňuje  dráhu piestu vo valci. Motor VC-T je tak schopný pracovať s kompresným pomerom od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu.

Kompresný pomer zásadne ovplyvňuje horenie zmesi v motore. Čím je kompresný pomer vyšší, tým je zmes vo valci stláčaná pred zapálením viac. Výhodou vyššieho kompresného pomeru môže byť vyššia účinnosť motora a nižšia spotreba. Všetko má však aj druhú stranu mince. Zmes vo valci s vysokým kompresným pomerom je náchylná na samovznietenie.

Infiniti nový motor priebežne vyvíja už od roku 1998. Štvorvalcová benzínová pohonná jednotka s objemom dva litre, vybavená turbodúchadlom, by mala produkovať výkon okolo 270 konských síl a krútiaci moment 390 Nm. Dôležitejšie však je zvýšenie efektivity motora, čím by malo dôjsť k zníženiu spotreby paliva asi o 27 %.

Automobilka sľubuje, že nový štvorvalcový agregát VC-T bude ľahší a kompaktnejší ako jeho predchodcovia a ponúkne kultúru chodu, akú ponúkajú väčšie agregáty Infiniti so šiestimi valcami.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 8 682
  2. Moskva alebo Petrohrad? 8 113
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 655
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 238
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 169
  6. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 139
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 029
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 763
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 605
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 069

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

V radoch stúpencov opozície sa znížili nároky.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.