SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Nový motor Infiniti mení kompresný pomer za behu

Agregát nazvaný VC-T má ponúknuť vysoký výkon a zároveň nízku spotrebu. Ak sa to automobilke podarí, spojí dva takmer nezlučiteľné svety.

(Zdroj: Infiniti)

PARÍŽ. Už 29. septembra tohto roka, na medzinárodnom autosalóne v Paríži, predstaví japonská automobilka Infiniti novú generáciu pohonných jednotiek s premenlivým kompresným pomerom, nazvanú VC-T.

Základom nového agregátu je pridaná technika - špeciálny motorček, ktorý mení výšku kľukového hriadeľa. To ovplyvňuje  dráhu piestu vo valci. Motor VC-T je tak schopný pracovať s kompresným pomerom od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu.

Kompresný pomer zásadne ovplyvňuje horenie zmesi v motore. Čím je kompresný pomer vyšší, tým je zmes vo valci stláčaná pred zapálením viac. Výhodou vyššieho kompresného pomeru môže byť vyššia účinnosť motora a nižšia spotreba. Všetko má však aj druhú stranu mince. Zmes vo valci s vysokým kompresným pomerom je náchylná na samovznietenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Infiniti nový motor priebežne vyvíja už od roku 1998. Štvorvalcová benzínová pohonná jednotka s objemom dva litre, vybavená turbodúchadlom, by mala produkovať výkon okolo 270 konských síl a krútiaci moment 390 Nm. Dôležitejšie však je zvýšenie efektivity motora, čím by malo dôjsť k zníženiu spotreby paliva asi o 27 %.

Automobilka sľubuje, že nový štvorvalcový agregát VC-T bude ľahší a kompaktnejší ako jeho predchodcovia a ponúkne kultúru chodu, akú ponúkajú väčšie agregáty Infiniti so šiestimi valcami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pomáhajte čítaním
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 843
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 605
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 670
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 107
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 614
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 988
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 816
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 256
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 185
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Potvrdili ďalších 11 úmrtí, vyliečilo sa 878 ľudí (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 ľudí pozitívne testovaných na nový typ koronavírusu. Laboratóriá otestovali 5 899 vzoriek. Celkový počet nakazených dosiahol číslo 46 056. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 176 obetí.

Ilustračná fotografia.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Predseda NR SR Boris Kollár.
Peter Sagan.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.