Nový motor Infiniti mení kompresný pomer za behu

Agregát nazvaný VC-T má ponúknuť vysoký výkon a zároveň nízku spotrebu. Ak sa to automobilke podarí, spojí dva takmer nezlučiteľné svety.

(Zdroj: Infiniti)

PARÍŽ. Už 29. septembra tohto roka, na medzinárodnom autosalóne v Paríži, predstaví japonská automobilka Infiniti novú generáciu pohonných jednotiek s premenlivým kompresným pomerom, nazvanú VC-T.

Základom nového agregátu je pridaná technika - špeciálny motorček, ktorý mení výšku kľukového hriadeľa. To ovplyvňuje  dráhu piestu vo valci. Motor VC-T je tak schopný pracovať s kompresným pomerom od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu.

Kompresný pomer zásadne ovplyvňuje horenie zmesi v motore. Čím je kompresný pomer vyšší, tým je zmes vo valci stláčaná pred zapálením viac. Výhodou vyššieho kompresného pomeru môže byť vyššia účinnosť motora a nižšia spotreba. Všetko má však aj druhú stranu mince. Zmes vo valci s vysokým kompresným pomerom je náchylná na samovznietenie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Infiniti nový motor priebežne vyvíja už od roku 1998. Štvorvalcová benzínová pohonná jednotka s objemom dva litre, vybavená turbodúchadlom, by mala produkovať výkon okolo 270 konských síl a krútiaci moment 390 Nm. Dôležitejšie však je zvýšenie efektivity motora, čím by malo dôjsť k zníženiu spotreby paliva asi o 27 %.

Automobilka sľubuje, že nový štvorvalcový agregát VC-T bude ľahší a kompaktnejší ako jeho predchodcovia a ponúkne kultúru chodu, akú ponúkajú väčšie agregáty Infiniti so šiestimi valcami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.