SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Nový motor Infiniti mení kompresný pomer za behu

Agregát nazvaný VC-T má ponúknuť vysoký výkon a zároveň nízku spotrebu. Ak sa to automobilke podarí, spojí dva takmer nezlučiteľné svety.

(Zdroj: Infiniti)

PARÍŽ. Už 29. septembra tohto roka, na medzinárodnom autosalóne v Paríži, predstaví japonská automobilka Infiniti novú generáciu pohonných jednotiek s premenlivým kompresným pomerom, nazvanú VC-T.

Základom nového agregátu je pridaná technika - špeciálny motorček, ktorý mení výšku kľukového hriadeľa. To ovplyvňuje  dráhu piestu vo valci. Motor VC-T je tak schopný pracovať s kompresným pomerom od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu.

Kompresný pomer zásadne ovplyvňuje horenie zmesi v motore. Čím je kompresný pomer vyšší, tým je zmes vo valci stláčaná pred zapálením viac. Výhodou vyššieho kompresného pomeru môže byť vyššia účinnosť motora a nižšia spotreba. Všetko má však aj druhú stranu mince. Zmes vo valci s vysokým kompresným pomerom je náchylná na samovznietenie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Infiniti nový motor priebežne vyvíja už od roku 1998. Štvorvalcová benzínová pohonná jednotka s objemom dva litre, vybavená turbodúchadlom, by mala produkovať výkon okolo 270 konských síl a krútiaci moment 390 Nm. Dôležitejšie však je zvýšenie efektivity motora, čím by malo dôjsť k zníženiu spotreby paliva asi o 27 %.

Automobilka sľubuje, že nový štvorvalcový agregát VC-T bude ľahší a kompaktnejší ako jeho predchodcovia a ponúkne kultúru chodu, akú ponúkajú väčšie agregáty Infiniti so šiestimi valcami.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 218
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 974
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 251
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 105
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 742
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 374
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 296
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 855
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

6 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h