PARÍŽ. Už 29. septembra tohto roka, na medzinárodnom autosalóne v Paríži, predstaví japonská automobilka Infiniti novú generáciu pohonných jednotiek s premenlivým kompresným pomerom, nazvanú VC-T.
Základom nového agregátu je pridaná technika - špeciálny motorček, ktorý mení výšku kľukového hriadeľa. To ovplyvňuje dráhu piestu vo valci. Motor VC-T je tak schopný pracovať s kompresným pomerom od 8:1 pre výkonové použitie, až do 14:1 pre čo najnižšiu spotrebu.
Kompresný pomer zásadne ovplyvňuje horenie zmesi v motore. Čím je kompresný pomer vyšší, tým je zmes vo valci stláčaná pred zapálením viac. Výhodou vyššieho kompresného pomeru môže byť vyššia účinnosť motora a nižšia spotreba. Všetko má však aj druhú stranu mince. Zmes vo valci s vysokým kompresným pomerom je náchylná na samovznietenie.
Infiniti nový motor priebežne vyvíja už od roku 1998. Štvorvalcová benzínová pohonná jednotka s objemom dva litre, vybavená turbodúchadlom, by mala produkovať výkon okolo 270 konských síl a krútiaci moment 390 Nm. Dôležitejšie však je zvýšenie efektivity motora, čím by malo dôjsť k zníženiu spotreby paliva asi o 27 %.
Automobilka sľubuje, že nový štvorvalcový agregát VC-T bude ľahší a kompaktnejší ako jeho predchodcovia a ponúkne kultúru chodu, akú ponúkajú väčšie agregáty Infiniti so šiestimi valcami.
