Bavori chcú oživiť rad 8 a konkurovať Porsche

Luxusné kupé i kabriolet postaví BMW na základoch svojej vlajkovej lode. Súčasný rad 6 by mohol viac konkurovať Porsche.

(Zdroj: BMW)

Veľké dvojdverové kupé nemeckej automobilky BMW by malo niesť interné označenie G14/G15. Podľa motoristického portálu BMW Blog by sa dve karosárske verzie – kupé aj kabriolet, mohli na trhu objaviť v roku 2020.

Tak ako kupé verzia Mercedesu triedy S aj BMW radu 8 by malo stáť na základoch najväčšej limuzíny značky s vrtuľkou v znaku. Od tohto faktu sa odrazí aj ponuka pohonných jednotiek, v ktorej nemajú chýbať ani najvýkonnejšie motory alebo hybridný pohon. Počítať môžeme so šesť, ale aj dvanásťvalcovými motormi.

Po dizajnovej stránke môžeme očakávať, že tvorcovia radu 8 sa nechajú zásadne inšpirovať štúdiou BMW Gran Lusso Coupe (na fotografiách). Podobne veľké kupé vozidlá či kabriolety si veľkú časť svojich zákazníkov môžu nájsť za veľkou mlákou.

Dlhá kapota, bezrámové okná, krátke previsy karosérie a plynulo sa zvažujúca strecha sú základné dizajnové ingrediencie.

Cieľom automobilky je stavba vozidla so štvormiestnym interiérom, ktoré bude v porovnaní s konkurenciou ľahšie a zásadnejšie športovejšie, čo len napĺňa celkovú filozofiu značky BMW.

Podľa dostupných informácií by mal nový rad 8 plne nahradiť súčasnú „šestku“ s tým, že poslanie modelového radu 6 sa zúži na priamu konkurenciu vozidlám značky Porsche. V tejto súvislosti by sme mohli očakávať práve zmenšenie radu 6 a výraznejšie dizajnové odlíšenie.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.