BMW aj Ford plánujú nasadenie autonómnych áut do piatich rokov

Autonómne riadenie má prísť s modelom BMW i-Next, Ford plánuje uviesť vozidlá bez volantu a pedálov.

Ilustračné(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. Nemecký výrobca plánuje uviesť autonómne auto na čínsky trh do piatich rokov. Informáciu priniesol portál english.cri.cn, odvolávajúci sa na vyššieho manažéra pre vysoko automatizované šoférovanie v BMW Group, Maximiliana Doemlinga.

„Ak očakávate autonómne funkcie, kedy stačí na diaľnici stlačiť tlačidlo a auto urobí všetko, zmenu jazdného pruhu, šoférovanie a ďalšie veci a vy sa môžete hrať s telefónom a stále byť v bezpečí, (tak) myslím, že máme veľké vyhlásenie s Intelom a Mobileye. V roku 2021 budeme mať i-Next“, nechal sa počuť Doemling.

Lebo hrať sa s telefónom je väčšia sranda

Model i-Next má nadviazať na súčasné vozidlá s označením i (BMW i8 a i3). Možno nie priamo vzhľadom a technikou, ale tým, že prinesie inovácie rovnako, ako tomu bolo v prípade i8 a i3.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že BMW prinesie o päť rokov to, čo má Tesla už teraz. Aj jej autá zvládnu autonómnu jazdu na diaľnici. Ide však iba o testovaciu verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu má stále šofér.

Vyhlásenie Doemlinga v časti, kde hovorí o hraní sa s telefónom, naznačuje, že automobilka prevezme za autonómnu jazdu plnú zodpovednosť. BMW rozhodne nie je jedinou automobilkou, pracujúcou na autonómnych technológiách.

Američania nezaostávajú

O päť rokov plánuje uviesť sériové vozidlá bez volantu a pedálov aj Ford. Spočiatku majú tieto autá jazdiť v službách zamerané na mobilitu. Pre spotrebiteľov budú autá dostupné až o niečo neskôr, informuje agentúra DPA.

Ford kúpil špecialistu na samoučiace sa stroje SAIPS z Izraela, do spoločnosti Velodyne vyvíjajúcej laserové radary investoval 75 miliónov USD (66,4 milióna eur) a do konca budúceho roka chce zdvojnásobiť počet svojich technologických zamestnancov zhruba na 260.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

Ešte na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo, že Ford chce použiť technológie Google, oficiálne oznámenie ale neprišlo. Namiesto toho automobilka výrazne investuje do vlastného vývoja.

V hre sú i iné automobilky

Rovnako postupujú aj ostatní výrobcovia. Ako najväčší hráč v oblasti autonómnych vozidiel sa profiluje Fiat Chrysler, ktorý v súčasnosti skúša integráciu technológie Google do jedného zo svojich minivanov.

Svojimi pokrokmi v tejto oblasti sa pravidelne chváli Volvo, Audi a v neposlednom rade aj Mercedes-Benz. Uvidíme, kto z nich nakoniec ako prvý ponúkne autonómny režim svojim zákazníkom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 334
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 196
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 138
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 216
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 201
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 122
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 093
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 859

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.