BMW aj Ford plánujú nasadenie autonómnych áut do piatich rokov

Autonómne riadenie má prísť s modelom BMW i-Next, Ford plánuje uviesť vozidlá bez volantu a pedálov.

Ilustračné(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. Nemecký výrobca plánuje uviesť autonómne auto na čínsky trh do piatich rokov. Informáciu priniesol portál english.cri.cn, odvolávajúci sa na vyššieho manažéra pre vysoko automatizované šoférovanie v BMW Group, Maximiliana Doemlinga.

„Ak očakávate autonómne funkcie, kedy stačí na diaľnici stlačiť tlačidlo a auto urobí všetko, zmenu jazdného pruhu, šoférovanie a ďalšie veci a vy sa môžete hrať s telefónom a stále byť v bezpečí, (tak) myslím, že máme veľké vyhlásenie s Intelom a Mobileye. V roku 2021 budeme mať i-Next“, nechal sa počuť Doemling.

Lebo hrať sa s telefónom je väčšia sranda

Model i-Next má nadviazať na súčasné vozidlá s označením i (BMW i8 a i3). Možno nie priamo vzhľadom a technikou, ale tým, že prinesie inovácie rovnako, ako tomu bolo v prípade i8 a i3.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že BMW prinesie o päť rokov to, čo má Tesla už teraz. Aj jej autá zvládnu autonómnu jazdu na diaľnici. Ide však iba o testovaciu verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu má stále šofér.

Vyhlásenie Doemlinga v časti, kde hovorí o hraní sa s telefónom, naznačuje, že automobilka prevezme za autonómnu jazdu plnú zodpovednosť. BMW rozhodne nie je jedinou automobilkou, pracujúcou na autonómnych technológiách.

Američania nezaostávajú

O päť rokov plánuje uviesť sériové vozidlá bez volantu a pedálov aj Ford. Spočiatku majú tieto autá jazdiť v službách zamerané na mobilitu. Pre spotrebiteľov budú autá dostupné až o niečo neskôr, informuje agentúra DPA.

Ford kúpil špecialistu na samoučiace sa stroje SAIPS z Izraela, do spoločnosti Velodyne vyvíjajúcej laserové radary investoval 75 miliónov USD (66,4 milióna eur) a do konca budúceho roka chce zdvojnásobiť počet svojich technologických zamestnancov zhruba na 260.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

Ešte na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo, že Ford chce použiť technológie Google, oficiálne oznámenie ale neprišlo. Namiesto toho automobilka výrazne investuje do vlastného vývoja.

V hre sú i iné automobilky

Rovnako postupujú aj ostatní výrobcovia. Ako najväčší hráč v oblasti autonómnych vozidiel sa profiluje Fiat Chrysler, ktorý v súčasnosti skúša integráciu technológie Google do jedného zo svojich minivanov.

Svojimi pokrokmi v tejto oblasti sa pravidelne chváli Volvo, Audi a v neposlednom rade aj Mercedes-Benz. Uvidíme, kto z nich nakoniec ako prvý ponúkne autonómny režim svojim zákazníkom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 498
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 7 624
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 298
  4. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 273
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 166
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 062
  7. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 998
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 814
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 962

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém BMW, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

PRIMÁR

Mladá nevesta, učiteľka a herečka. Skutočné príbehy ukazujú svet bez antibiotík

Odolné baktérie sú skutočná hrozba. Nesprávne užívanie antibiotík už má svoje obete.

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

V radoch stúpencov opozície sa znížili nároky.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.