BMW aj Ford plánujú nasadenie autonómnych áut do piatich rokov

Autonómne riadenie má prísť s modelom BMW i-Next, Ford plánuje uviesť vozidlá bez volantu a pedálov.

Ilustračné(Zdroj: BMW)

MNÍCHOV, BRATISLAVA. Nemecký výrobca plánuje uviesť autonómne auto na čínsky trh do piatich rokov. Informáciu priniesol portál english.cri.cn, odvolávajúci sa na vyššieho manažéra pre vysoko automatizované šoférovanie v BMW Group, Maximiliana Doemlinga.

„Ak očakávate autonómne funkcie, kedy stačí na diaľnici stlačiť tlačidlo a auto urobí všetko, zmenu jazdného pruhu, šoférovanie a ďalšie veci a vy sa môžete hrať s telefónom a stále byť v bezpečí, (tak) myslím, že máme veľké vyhlásenie s Intelom a Mobileye. V roku 2021 budeme mať i-Next“, nechal sa počuť Doemling.

Lebo hrať sa s telefónom je väčšia sranda

Model i-Next má nadviazať na súčasné vozidlá s označením i (BMW i8 a i3). Možno nie priamo vzhľadom a technikou, ale tým, že prinesie inovácie rovnako, ako tomu bolo v prípade i8 a i3.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že BMW prinesie o päť rokov to, čo má Tesla už teraz. Aj jej autá zvládnu autonómnu jazdu na diaľnici. Ide však iba o testovaciu verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu má stále šofér.

Vyhlásenie Doemlinga v časti, kde hovorí o hraní sa s telefónom, naznačuje, že automobilka prevezme za autonómnu jazdu plnú zodpovednosť. BMW rozhodne nie je jedinou automobilkou, pracujúcou na autonómnych technológiách.

Američania nezaostávajú

O päť rokov plánuje uviesť sériové vozidlá bez volantu a pedálov aj Ford. Spočiatku majú tieto autá jazdiť v službách zamerané na mobilitu. Pre spotrebiteľov budú autá dostupné až o niečo neskôr, informuje agentúra DPA.

Ford kúpil špecialistu na samoučiace sa stroje SAIPS z Izraela, do spoločnosti Velodyne vyvíjajúcej laserové radary investoval 75 miliónov USD (66,4 milióna eur) a do konca budúceho roka chce zdvojnásobiť počet svojich technologických zamestnancov zhruba na 260.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pútali sme pozornosť s hybridným BMW i8

Ešte na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo, že Ford chce použiť technológie Google, oficiálne oznámenie ale neprišlo. Namiesto toho automobilka výrazne investuje do vlastného vývoja.

V hre sú i iné automobilky

Rovnako postupujú aj ostatní výrobcovia. Ako najväčší hráč v oblasti autonómnych vozidiel sa profiluje Fiat Chrysler, ktorý v súčasnosti skúša integráciu technológie Google do jedného zo svojich minivanov.

Svojimi pokrokmi v tejto oblasti sa pravidelne chváli Volvo, Audi a v neposlednom rade aj Mercedes-Benz. Uvidíme, kto z nich nakoniec ako prvý ponúkne autonómny režim svojim zákazníkom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 510
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 298
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 820
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 694
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 784
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 400
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 176
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 681
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 142
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 641

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

ŠPORT

Od hladu zabíjal prakom holuby, Alves pokoril legendu za pár sekúnd

Futbal vám prinesie len žiarlivosť, pokrytectvo a falošných priateľov, tvrdí obranca Juventusu Dani Alves.

Neprehliadnite tiež

PRVÁ JAZDA: Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.

Nový Hyundai i30 kombi sa ukázal na prvých obrázkoch

Základným objemom batožinového priestoru sa približuje ku konkurenčnej Octavii Combi.

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop