MNÍCHOV, BRATISLAVA. Nemecký výrobca plánuje uviesť autonómne auto na čínsky trh do piatich rokov. Informáciu priniesol portál english.cri.cn, odvolávajúci sa na vyššieho manažéra pre vysoko automatizované šoférovanie v BMW Group, Maximiliana Doemlinga.
„Ak očakávate autonómne funkcie, kedy stačí na diaľnici stlačiť tlačidlo a auto urobí všetko, zmenu jazdného pruhu, šoférovanie a ďalšie veci a vy sa môžete hrať s telefónom a stále byť v bezpečí, (tak) myslím, že máme veľké vyhlásenie s Intelom a Mobileye. V roku 2021 budeme mať i-Next“, nechal sa počuť Doemling.
Lebo hrať sa s telefónom je väčšia sranda
Model i-Next má nadviazať na súčasné vozidlá s označením i (BMW i8 a i3). Možno nie priamo vzhľadom a technikou, ale tým, že prinesie inovácie rovnako, ako tomu bolo v prípade i8 a i3.
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že BMW prinesie o päť rokov to, čo má Tesla už teraz. Aj jej autá zvládnu autonómnu jazdu na diaľnici. Ide však iba o testovaciu verziu a zodpovednosť za prípadnú nehodu má stále šofér.
Vyhlásenie Doemlinga v časti, kde hovorí o hraní sa s telefónom, naznačuje, že automobilka prevezme za autonómnu jazdu plnú zodpovednosť. BMW rozhodne nie je jedinou automobilkou, pracujúcou na autonómnych technológiách.
Američania nezaostávajú
O päť rokov plánuje uviesť sériové vozidlá bez volantu a pedálov aj Ford. Spočiatku majú tieto autá jazdiť v službách zamerané na mobilitu. Pre spotrebiteľov budú autá dostupné až o niečo neskôr, informuje agentúra DPA.
Ford kúpil špecialistu na samoučiace sa stroje SAIPS z Izraela, do spoločnosti Velodyne vyvíjajúcej laserové radary investoval 75 miliónov USD (66,4 milióna eur) a do konca budúceho roka chce zdvojnásobiť počet svojich technologických zamestnancov zhruba na 260.

Ešte na prelome minulého a tohto roka sa špekulovalo, že Ford chce použiť technológie Google, oficiálne oznámenie ale neprišlo. Namiesto toho automobilka výrazne investuje do vlastného vývoja.
V hre sú i iné automobilky
Rovnako postupujú aj ostatní výrobcovia. Ako najväčší hráč v oblasti autonómnych vozidiel sa profiluje Fiat Chrysler, ktorý v súčasnosti skúša integráciu technológie Google do jedného zo svojich minivanov.
Svojimi pokrokmi v tejto oblasti sa pravidelne chváli Volvo, Audi a v neposlednom rade aj Mercedes-Benz. Uvidíme, kto z nich nakoniec ako prvý ponúkne autonómny režim svojim zákazníkom.