MONTEREY, BRATISLAVA. V týchto dňoch prebieha v kalifornskom meste Monterey dražba aukčného domu RM Sotheby´s, ktorá ponúka viac ako stovku vzácnych automobilov.
Shelby Cobra 1962

Do aukcie ide aj vzácny kus Shelby Cobra s číslom podvozku CSX 2000 - úplne prvá Cobra z necelej tisícky vyrobených.
Carroll Shelby, ktorý tento kus vlastnil až do jeho smrti v roku 2012, údajne odmietol kupcu, ktorý za auto ponúkal 25 miliónov dolárov.
Očakáva sa, že na dnešnej aukcii prekoná túto hranicu. Výťažok z predaja poputuje Nadácii Carrolla Shelbyho. Tá financuje výskum týkajúci sa detských chorôb a ich liečby.
Aukcia však ponúkne aj iné zaujímavé modely a my vám prinášame výber z niektorých zaujímavých vozidiel.
Jaguar D-Type

Tento model vyrábala britská automobilka len tri roky (1954-1957). Tento konkrétny model pochádza z roku 1955 a s britskou stajňou Ecurie Ecosse vyhral v roku 1956 slávny závod Le Mans.
Pohon automobilu obstaráva radový šesťvalec XK o objeme 3 442 cm3, ktorý dával výkon 245 k. pri zhruba 6 000 ot./min.
Maximálna rýchlosť dosahovala až 280 km/h, pre jazdu nad 240 km/h sa neskôr používala charakteristická plutva vystupujúca z vodičovej opierky hlavy.
Lamborghini Countach 25 Anniversary

Model vznikol na oslavu 25 výročia automobilky. Celkovo ich automobilka vyrobila len 650 kusov, pričom oproti pôvodnému modelu prešiel aerodynamickými zmenami, z karosérie bol odstránený mohutný spojler, niekoľko nasávacích otvorov a zmenilo sa otváranie zadnej kapoty.
Lamborghini Countach 25 Anniversary je zo všetkých modelov najrýchlejší a pri vysokých rýchlostiach najstabilnejší.
Poháňa ho 12-valcový motor o objeme 5167 cm3 s výkonom 455 k., vďaka ktorému tento automobil dosahoval maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Ford GT40 1966

Tento automobil, postavila spoločnosť Ford Motor aby konkurovalo Ferrari v slávnom závode Le Mans. To sa jej aj podarilo, keďže s Fordom GT40 vyhrali tieto preteky štyrikrát v rade.
Auto poháňa osemvalcový motor o objeme 4737 cm3, ktorý dodáva 345 koní, ktoré sa prenášajú na zadnú nápravu pomocou 5-stupňovej manuálnej prevodovky.
Tento model je súčasťou ďalších 30 vozidiel, ktoré majú homologizáciu cestnej verzie.
BMW M1 1981

Koncom 70-tych rokov uzavrela talianska automobilka Lamborghini zmluvu s automobilkou BMW pre stavbu pretekárskeho automobilu.
Výsledok bol verejnosti predstavený a predávaný v rokoch 1978 až 1981 ako BMW M1.
Vyrobených bolo celkovo 455 exemplárov a čo je zaujímavé, bol to jediný automobil s motorom v strede, ktorý automobilka BMW masovo vyrábala.
Radový šesťvalcový benzínový motor so zdvihovým objemom 3453 cm³ (277 k) dosahoval maximálnu rýchlosť 261 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.