SME
reklama

Draží sa úplne prvá Shelby Cobra na svete

V týchto dňoch prebieha v kalifornskom meste Monterey dražba aukčného domu RM Sotheby´s, ktorá ponúka viac ako stovku vzácnych automobilov.

Draží sa úplne prvý exemplár Shelby Cobra. Draží sa úplne prvý exemplár Shelby Cobra. (Zdroj: RM Sotheby´s )

MONTEREY, BRATISLAVA. V týchto dňoch prebieha v kalifornskom meste Monterey dražba aukčného domu RM Sotheby´s, ktorá ponúka viac ako stovku vzácnych automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Shelby Cobra 1962

Do aukcie ide aj vzácny kus Shelby Cobra s číslom podvozku CSX 2000 - úplne prvá Cobra z necelej tisícky vyrobených.

Carroll Shelby, ktorý tento kus vlastnil až do jeho smrti v roku 2012, údajne odmietol kupcu, ktorý za auto ponúkal 25 miliónov dolárov.

Očakáva sa, že na dnešnej aukcii prekoná túto hranicu. Výťažok z predaja poputuje Nadácii Carrolla Shelbyho. Tá financuje výskum týkajúci sa detských chorôb a ich liečby.

Aukcia však ponúkne aj iné zaujímavé modely a my vám prinášame výber z niektorých zaujímavých vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jaguar D-Type

Tento model vyrábala britská automobilka len tri roky (1954-1957). Tento konkrétny model pochádza z roku 1955 a s britskou stajňou Ecurie Ecosse vyhral v roku 1956 slávny závod Le Mans.

Pohon automobilu obstaráva radový šesťvalec XK o objeme 3 442 cm3, ktorý dával výkon 245 k. pri zhruba 6 000 ot./min.

Maximálna rýchlosť dosahovala až 280 km/h, pre jazdu nad 240 km/h sa neskôr používala charakteristická plutva vystupujúca z vodičovej opierky hlavy.

Lamborghini Countach 25 Anniversary

Model vznikol na oslavu 25 výročia automobilky. Celkovo ich automobilka vyrobila len 650 kusov, pričom oproti pôvodnému modelu prešiel aerodynamickými zmenami, z karosérie bol odstránený mohutný spojler, niekoľko nasávacích otvorov a zmenilo sa otváranie zadnej kapoty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lamborghini Countach 25 Anniversary je zo všetkých modelov najrýchlejší a pri vysokých rýchlostiach najstabilnejší.

Poháňa ho 12-valcový motor o objeme 5167 cm3 s výkonom 455 k., vďaka ktorému tento automobil dosahoval maximálnu rýchlosť 295 km/h.

Prečítajte si tiež: Pozrite si najdrahšie vydražené autá Čítajte 

Ford GT40 1966

Tento automobil, postavila spoločnosť Ford Motor aby konkurovalo Ferrari v slávnom závode Le Mans. To sa jej aj podarilo, keďže s Fordom GT40 vyhrali tieto preteky štyrikrát v rade.

Auto poháňa osemvalcový motor o objeme 4737 cm3, ktorý dodáva 345 koní, ktoré sa prenášajú na zadnú nápravu pomocou 5-stupňovej manuálnej prevodovky.

Tento model je súčasťou ďalších 30 vozidiel, ktoré majú homologizáciu cestnej verzie.

BMW M1 1981

Koncom 70-tych rokov uzavrela talianska automobilka Lamborghini zmluvu s automobilkou BMW pre stavbu pretekárskeho automobilu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledok bol verejnosti predstavený a predávaný v rokoch 1978 až 1981 ako BMW M1.

Vyrobených bolo celkovo 455 exemplárov a čo je zaujímavé, bol to jediný automobil s motorom v strede, ktorý automobilka BMW masovo vyrábala.

Radový šesťvalcový benzínový motor so zdvihovým objemom 3453 cm³ (277 k) dosahoval maximálnu rýchlosť 261 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  2. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  3. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  4. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  6. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete
  8. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 344
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 10 341
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 6 745
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 742
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 203
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 574
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 588
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 715
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Najlepší prostriedok ako ovládať ľudí
  2. Milan Buno: Je tréning mozgu len somarina? Sú rôzne tipy a triky iba marketingový ťah? | 7 knižných tipov
  3. Michael Achberger: Nový začiatok pre vašu postavu: Jarný jedálniček, ktorý vás dostane do formy!
  4. Peter Bolebruch: Pellegrini vyhral podvodom a stane sa prezidentom? Slovensku už načisto drbe???
  5. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  6. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  7. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  8. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 107 316
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 39 468
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 683
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 520
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 812
  6. Pavol Burda: Podržtaška naveky 26 673
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 436
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 19 315
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu