Karosérie z uhlíkových vlákien boli ešte pred desiatimi rokmi vyhradené takmer výhradne pre špeciálne typy vozidiel, medzi ktoré patrili napríklad monoposty Formule 1 alebo exkluzívne super-športové autá. Dnes sú aj automobilky vyrábajúce cenovo dostupnejšie vozidlá schopné vo vybraných modeloch použiť aspoň časti doplnkov z uhlíkových vlákien, resp. z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP).
Medzi najväčších výrobcov a používateľov karbónových dielov patrí nemecká spoločnosť BMW, ktorá v sériovej podobe pripravuje aj elektrické modely i3 a i8. Na ich stavbu je uhlíkové vlákno úplnou nevyhnutnosťou. Cieľom je dosiahnuť čo najnižšiu hmotnosť pri zachovaní všetkých pevnostných požiadaviek.
Automobilka BMW znížila výrobnú cenu dielov z uhlíkových vlákien natoľko, že v budúcnosti plánuje karbón používať nie len pri výrobe automobilov, ale aj pri stavbe motoriek.
Moderný motocyklový rám je dnes tvorený z veľkej časti prvkami z hliníka a jeho zliatin. Výrobcovia tak dosahujú vysokú pevnosť a relatívne nízku hmotnosť. BMW chce však hliník nahradiť karbónom, čo umožní nemeckej spoločnosti znížiť hmotnosť rámu údajne až o 40 %.
Spoločnosť BMW si nechala patentovať dve rámové konštrukcie pre motocykle. Je logické, že sa motocyklom s karbónovým rámom stane superbike S1000RR, ktorý využije prvý z dvoch rámov nazvaný „beam frame“, tvorený karbónovými rúrkami so štvorcovým prierezom. Rám tvorený rúrkami s okrúhlym prierezom bude určený pre motocykle klasickejšej koncepcie.
Ak dôjde k naplneniu plánov, motocyklový rám z karbónu bude v najbližších rokoch určený pre najvyššie modely nemeckej značky BMW.