Honda si patentovala 11-stupňovú prevodovku s troma spojkami

Cieľom automobilky je znížiť spotrebu paliva a samozrejme zrýchliť proces radenia.

Ilustračné foto(Zdroj: Honda)

TOKIO, BRATISLAVA. Už nie len Ford má na patentovom úrade zapísanú prevodovku s 11-timi stupňami. Podľa informácií magazínu Auto Guide sa pre podobný krok odhodlala tiež Honda. Japonský patentový úrad INIT totiž koncom mája zaregistroval dokumenty automobilky týkajúce sa 11-stupňovej trojspojkovej prevodovky.

Dôvodom, prečo sa Honda vybrala týmto smerom, je snaha znížiť spotrebu paliva a samozrejme zrýchliť proces radenia. Úlohou tretej spojky v celom mechanizme je zredukovať pokles krútiaceho momentu, ku ktorému zvyčajne dochádza pri dvojspojkových prevodovkách.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Ford Mustang dostane desaťstupňovú prevodovku

Tie sú limitované tým, že zároveň s aktuálne zaradeným stupňom majú pripravený už len jeden ďalší. To samozrejme nie je ideálna situácia, keďže zvyčajne máme možnosť preradiť do dvoch smerov.

Trojspojková prevodovka by tento problém vyriešila tým, že by mala pripravený nižší aj vyšší prevodový stupeň ako ten aktuálne zaradený. Z hľadiska efektivity prevádzky by to bol určite krok dopredu, otázkou zostáva, aká by bola hmotnosť či poruchovosť takto komplikovaného systému. O cene ani nehovoriac.

Zatiaľ je zbytočné špekulovať, v akom modeli by sa nová prevodovka mohla objaviť. Najskôr si počkajme, či sa Honda patentom začne vôbec serióznejšie zaoberať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 652
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 743
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 680
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 589
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 161
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 022
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 924
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 2 217
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 008
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 987

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Čudne rozdelené peniaze siahajú ku Kaliňákovmu známemu

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

DOMOV

Sieť čelí exekúciám, dlžoby nespláca ani SDKÚ

Sieť nezaplatila vyše 500-tisíc eur, pre ktoré ju naháňajú exekútori.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.