MNÍCHOV, BRATISLAVA. BMW obhájilo v 2. kvartáli svoju pozíciu najziskovejšieho automobilového koncernu na svete. Informovala o tom agentúra DPA.
Ziskovosť BMW sa dokonca zvýšila. Zo 100 eur tržieb zostalo BMW pred úrokmi a zdanením 10,90 eura, uvádza sa v analýze ziskovosti 16 automobilových koncernov poradenskej firmy EY. V rovnakom období vlani to bolo o 40 centov menej.
Za BMW sa umiestnila Toyota, ktorej zisková marža klesla na 10,8 % z 9,7 %. Na treťom mieste sa umiestil Daimler s maržou 8,4 %. Ďalej nasledujú Suzuki (7,8 %), Honda (7,7 %) a General Motors (7,4 %).
O BMW teda môžeme povedať, že s peniazmi hospodári najefektívnejšie. Sú to dobré správy pre mníchovskú automobilku, ktorá pravdepodobne tento rok príde o prvenstvo v predajnosti prémiových značiek.
BMW bolo najpredávaňejšou prémiovou automobilkou súvisle od roku 2006, tento rok ju (podľa doterajších výsledkov) v predajoch predbehne Mercedes-Benz.
