SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Povolenie odbočovať vpravo na červenú je nezmysel, hovorí analytik

Návrh zákona, ktorý by umožnil šoférom umožniť odbočovať na červenú, predkladá SaS na septembrovú schôdzu.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Umožniť šoférom odbočovanie vpravo na križovatkách aj na červenú je nezmysel. O návrhu novely zákona, ktorú do parlamentu na septembrovú schôdzu predkladá strana SaS, si to myslí bezpečnostný analytik Ladislav Polka. Podľa neho je viac ako povolenie odbočovať na Slovensku na červenú potrebné zjednotiť pravidlá cestnej premávky na území celej Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Analytik Polka sa domnieva, že takýto návrh by nezvýšil plynulosť na cestách. "Je to zbytočné ustanovenie, pretože by to malo zmysel iba pre toho, čo stojí v kolóne na odbočenie vpravo ako prvý. Ostatní by aj tak museli čakať na zelenú," povedal pre agentúru SITA. "Odporučil by som, aby naši europoslanci v europarlamente iniciovali zjednotenie dopravných predpisov v celej Európskej únii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dopravné predpisy majú asi 27 variant, každý štát má svoje predpisy, a to je živná pôda na to, aby sa europoslanci snažili o unifikáciu," dodáva. "Keby sme mali tak vybudovanú cestnú sieť, že by boli zvlášť prúdy na odbočenie doprava a doľava, potom by to malo zmysel. Ale veď aj dnes sú križovatky, kde bliká zelená šípka umožňujúca odbočenie. Nevidím v tom zmysluplný dôvod na to, aby sa otváral zákon," uzavrel Polka.

Poslanci SaS chcú umožniť šoférom, aby mohli na križovatkách, kde je semafor, odbočiť vpravo, aj keď svieti červená. Takáto možnosť funguje vo viacerých európskych krajinách. Liberáli preto predložili do parlamentu novelu cestného zákona, ktorou sa bude zákonodarný zbor zaoberať na septembrovej schôdzi.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade schválenia predložený návrh umožní vodičom odbočujúcim vpravo, aby pokračovali, pokiaľ svojou jazdou neobmedzia alebo neohrozia ďalších účastníkov cestnej premávky. Dôvodom takejto zmeny je podľa SaS zvýšenie plynulosti cestnej premávky.

Poslanci SaS tiež navrhujú, aby autá udržiavali na cestách od cyklistov a motocyklistov bezpečnú vzdialenosť, ktorá by mala byť stanovená na 1,5 metra. To znamená, že autá by mohli bicykle a motorky predbiehať len s takouto vzdialenosťou. Liberáli argumentujú tým, že cyklisti a motocyklisti, sú viac ohroziteľní a zraniteľní ako iní účastníci cestnej premávky, najmä automobilisti.

Pri ich predchádzaní často vznikajú kolízne situácie, veľakrát s tragickým koncom alebo s následkami na zdraví cyklistu či motocyklistu. „Preto navrhujeme do zákona ustanoviť minimálnu prípustnú vzdialenosť, ktorú je predchádzajúci vodič povinný dodržať pri predchádzaní motocyklistov čí cyklistov,“ zdôvodňujú svoj návrh poslanci SaS.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  2. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  3. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  5. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  6. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 065
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 456
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 821
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 579
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 804
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 860
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 057
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 746
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 681
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 531
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu