Povolenie odbočovať vpravo na červenú je nezmysel, hovorí analytik

Návrh zákona, ktorý by umožnil šoférom umožniť odbočovať na červenú, predkladá SaS na septembrovú schôdzu.

Ilustračné foto(Zdroj: Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Umožniť šoférom odbočovanie vpravo na križovatkách aj na červenú je nezmysel. O návrhu novely zákona, ktorú do parlamentu na septembrovú schôdzu predkladá strana SaS, si to myslí bezpečnostný analytik Ladislav Polka. Podľa neho je viac ako povolenie odbočovať na Slovensku na červenú potrebné zjednotiť pravidlá cestnej premávky na území celej Európskej únie.

Analytik Polka sa domnieva, že takýto návrh by nezvýšil plynulosť na cestách. "Je to zbytočné ustanovenie, pretože by to malo zmysel iba pre toho, čo stojí v kolóne na odbočenie vpravo ako prvý. Ostatní by aj tak museli čakať na zelenú," povedal pre agentúru SITA. "Odporučil by som, aby naši europoslanci v europarlamente iniciovali zjednotenie dopravných predpisov v celej Európskej únii.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravné predpisy majú asi 27 variant, každý štát má svoje predpisy, a to je živná pôda na to, aby sa europoslanci snažili o unifikáciu," dodáva. "Keby sme mali tak vybudovanú cestnú sieť, že by boli zvlášť prúdy na odbočenie doprava a doľava, potom by to malo zmysel. Ale veď aj dnes sú križovatky, kde bliká zelená šípka umožňujúca odbočenie. Nevidím v tom zmysluplný dôvod na to, aby sa otváral zákon," uzavrel Polka.

Poslanci SaS chcú umožniť šoférom, aby mohli na križovatkách, kde je semafor, odbočiť vpravo, aj keď svieti červená. Takáto možnosť funguje vo viacerých európskych krajinách. Liberáli preto predložili do parlamentu novelu cestného zákona, ktorou sa bude zákonodarný zbor zaoberať na septembrovej schôdzi.

V prípade schválenia predložený návrh umožní vodičom odbočujúcim vpravo, aby pokračovali, pokiaľ svojou jazdou neobmedzia alebo neohrozia ďalších účastníkov cestnej premávky. Dôvodom takejto zmeny je podľa SaS zvýšenie plynulosti cestnej premávky.

Poslanci SaS tiež navrhujú, aby autá udržiavali na cestách od cyklistov a motocyklistov bezpečnú vzdialenosť, ktorá by mala byť stanovená na 1,5 metra. To znamená, že autá by mohli bicykle a motorky predbiehať len s takouto vzdialenosťou. Liberáli argumentujú tým, že cyklisti a motocyklisti, sú viac ohroziteľní a zraniteľní ako iní účastníci cestnej premávky, najmä automobilisti.

Pri ich predchádzaní často vznikajú kolízne situácie, veľakrát s tragickým koncom alebo s následkami na zdraví cyklistu či motocyklistu. „Preto navrhujeme do zákona ustanoviť minimálnu prípustnú vzdialenosť, ktorú je predchádzajúci vodič povinný dodržať pri predchádzaní motocyklistov čí cyklistov,“ zdôvodňujú svoj návrh poslanci SaS.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 422
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 609
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 379
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 10 127
  5. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 7 064
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 6 682
  7. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 5 530
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 245
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 987
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 730

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Buď sa s ňou narodíte, alebo nie. Je to dar od Boha, čaro, ktoré sa nedá získať, alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

EKONOMIKA

Firmy začnú zverejňovať základný plat už v inzeráte

Povinnosť zverejňovať základnú zložku mzdy sa netýka verejnej správy.

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.