Maťo Homola zažil smolný víkend v Thajsku

Počas dvoch dní ukazoval Maťo Homola svoju rýchlosť. Žiaľ, prvé preteky nedokončil kvôli technickým problémom.

(Zdroj: B3 racing)

 Veľké nádeje, ktoré celý tím vkladal do Maťa Homolu sa žiaľ rozplynuli po tom, ako musel po poruche odstúpiť z prvých pretekov, do ktorých štartoval z 5. miesta.

Horší štart, ktorý bol spôsobený technickým problémom spojky, znamenal, že sa Maťo prepadol v poradí o 2 miesta. Postupne začal zrýchľovať, no v 4. kole mu praskol unášač na prevodovke a musel odstúpiť. Našťastie sa mu podarilo prísť do boxov a začala sa naháňačka s časom.

Tím čakala neľahká úloha, rozobrať a vymeniť, čo sa dá do konca pretekov, následne sa začalo Parc Fermé (uzavreté parkovisko po prvých pretekoch). To znamená, že nebolo možné sa auta ani dotknúť, aby Maťo nestratil žiadne pozície na štarte do druhých pretekov.

Po otvorení Parc Fermé bolo 15 minút na dokončenie opravy a ešte prípadné zmeny v nastavení. Podarilo sa to stihnúť ešte 2 minúty pred uzatvorením Pit Lane a Maťo sa postavil bezpečne na štart druhých pretekov.

Do nich štartoval zo 6. miesta. Žiaľ, štart opäť nebol ideálny, no medzi pretekmi nebol čas na odstránenie problému so spojkou a Maťo sa prepadol na 8. miesto.

Zvádzal však silné boje s Oriolom a Kajaiom, no v druhom kole pri nájazde do poslednej zákruty ho Oriola zostrelil z trate, vďaka čomu Maťo prišiel až o 8 miest. Ešte ho predbehol aj Galiana a to dokonca pod žltými vlajkami a Safety Carom, ktorý na trať vyšiel po nehode Morbidelliho.

Rovnako predbehol aj ďalších jazdcov, ktorí si svoju pozíciu vzali späť a po pretekoch boli potrestaní, zatiaľ čo Galiani nedostal žiaden trest.

Maťo našťastie svoju pozíciu nebral, keďže to bol priveľký risk. Rovnako nepotrestaný ostal aj Oriolov skutok, za ktorý najviac pykal náš pretekár stratou veľa pozícií a poškodením auta.

V zápätí sa Maťo snažil získať čo najviac pozícií späť, no zo 16. miesta to bolo fakt náročné a do cieľa došiel po tuhých bojoch na 10. mieste.

„Bol to fakt ťažký víkend. Jeho prvá časť bola fajn, bol som naozaj rýchly. V tréningoch, ale aj v kvalifikácií som vždy patril do TOP 5. Avšak veľká smola je, keď sa veci obrátia voči mne. V prvých pretekoch to bola technika a v druhých neférová hra iného pretekára.

Ešte horšie sú ťažko pochopiteľné rozhodnutia stewardov, keď masívny náraz od Oriolu do mňa na pravé dvere a následne vytlačenie z trate ostali nepovšimnuté. Rovnako ako jazdec, ktorý predbehne pod žltými vlajkami nedostane žiadny trest.

Som sklamaný z týchto nekalých praktík a z agresívneho počínania niektorých jazdcov, čo je ďaleko sa hranicou férovosti. Máme však ešte tri víkendy pred sebou a dosť bodov v hre, dám zo seba maximum, aby som ich získal čo najviac a priblížil sa späť k boju o titul v TCR.“

Najbližšie preteky sa budú konať v Singapure popri seriáli F1, 17.9.2016.

zdroj: TS Maťo Homola

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.