Po včerajšej havárii chce Magnussen jazdiť tento víkend na Veľkej cene Talianska

Magnussen si zranil členok pri náraze na slávnom úseku Eau Rogue.

SPA-FRANCORCHAMPS. Dánsky pilot formuly 1 Kevin Magnussen, ktorý z havárie na nedeľnej Veľkej cene Belgicka vyviazol so zranením členka, chce jazdiť už najbližší víkend v talianskej Monze. Informácie zverejnil portál BBC.

"Som na ceste domov s boľavým členkom, ale budem pripravený na Monzu," napísal na twitteri 23-ročný pretekár Renaultu po prepustení z nemocnice. Jeho kolízia s bariérou nastala v rýchlosti takmer 290 km/h na konci série zákrut Eau Rouge.

"Červená voda" - stúpajúci slalom ľavo, pravo a ľavotočivej zákruty dostal meno podľa krátkej riečky, ktorú pretína slávny okruh Spa-Francorchamps. Nehoda Magnussena zďaleka nebola prvá na tomto mieste.

Zákruty dostali svoju podobu v roku 1939 a odvtedy sa zmenili len kozmeticky. Ich názov bol kruto symbolický predovšetkým v roku 1985, keď tam zahynul 27-ročný Nemec Stefan Bellof. Desať minút od kolízie s Jackym Ickxom v pretekoch športových automobilov podľahol vnútorným zraneniam.

Viac šťastia mal Alex Zanardi v roku 1993, pre následky však prišiel o zvyšok sezóny. O šesť rokov neskôr prejavil búrlivú povahu Jacques Villeneuve, ktorý sa nepoučil zo svojej miestnej havárie spred roka. S tímovým kolegom Ricardom Zontom sa stavili, že Eau Rouge prejdú na plný plyn - obaja skončili v pneumatikách.

"Červená voda" však v nedávnej histórii bola tiež svedkom nádherného manévru. V roku 2011 sa Mark Webber vyrútil spoza Fernanda Alonsa a predstihol ho uzučkou škárou medzi monopostom súpera a zvodidlami.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: história


Článok je zaradený aj do ďalších tém Motorizmus, História

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.