Americká vláda chce elektronicky obmedziť maximálku kamiónov na 110 km/h

Maximálnu rýchlosť áut chce limitovať aj Európska únia.

Ilustračné foto(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: SME/Gabriel Kuchta)

DETROIT, BRATISLAVA. Všetky nové úžitkové vozidlá a autobusy nad 11,8 tony v USA by mohli byť vybavené zariadením, ktoré elektronicky obmedzuje ich maximálnu rýchlosť. Takýto návrh zákona predložilo americké ministerstvo dopravy a Národná agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).

Ministerstvo a agentúra sledujú obmedzením rýchlosti dva ciele - zvýšenie bezpečnosti a zníženie emisií cestnej dopravy. "Rýchlosť je jednou z príčin tretiny všetkých dopravných nehôd a jednou z príčin v 23 percentách nehôd úžitkových áut," vysvetľuje Sean McNally, hovorca Americkej asociácie úžitkových áut.

"Spomalenie našich vozidiel by tak mohlo priniesť úžasné zlepšenie bezpečnosti," dodáva McNally.

Obmezdená rýchlosť by sa mala pohybovať na úrovni 100-110 km/h (mimovládky lobujúce za bezpečnosť tlačia na čo najnižšiu rýchlosť), čo je typická maximálna povolená rýchlosť na diaľniciach v USA. Na zamyslenie ostáva, prečo budú mať ťažké nákladiaky rovnakú maximálku ako osobné autá, ktoré sú vo vysokej rýchlosti podstatne lepšie ovládateľné a majú lepšie zrýchlenie aj brzdy.

Americká asociácia nákladných áut navrhuje zavedenie rýchlostného limitu pre všetky vozidlá vrátane osobných áut. O podobnom opatrení sa uvažuje aj v Európskej únii.

Prečítajte si tiež: Čo dala Európska únia motoristom?

Jedným z bezpečnostných opatrení, ktoré EÚ pravdepodobne v blízkej budúcnosti nariadi, bude "asistent dodržiavania rýchlosti". Ten bude vodiča informovať o rýchlostných obmedzeniach na ceste a prípadne mu sťaží prekračovanie rýchlosti elektronickým zvýšením odporu v pedáli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 24 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 341
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 023
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 405
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 453
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 478
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 391
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 294
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vyrovnal gólový rekord Maradonu v drese Neapola

Marek Hamšík dal za Neapol 115 gólov.

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.