Americká vláda chce elektronicky obmedziť maximálku kamiónov na 110 km/h

Maximálnu rýchlosť áut chce limitovať aj Európska únia.

Ilustračné foto(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: SME/Gabriel Kuchta)

DETROIT, BRATISLAVA. Všetky nové úžitkové vozidlá a autobusy nad 11,8 tony v USA by mohli byť vybavené zariadením, ktoré elektronicky obmedzuje ich maximálnu rýchlosť. Takýto návrh zákona predložilo americké ministerstvo dopravy a Národná agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).

Ministerstvo a agentúra sledujú obmedzením rýchlosti dva ciele - zvýšenie bezpečnosti a zníženie emisií cestnej dopravy. "Rýchlosť je jednou z príčin tretiny všetkých dopravných nehôd a jednou z príčin v 23 percentách nehôd úžitkových áut," vysvetľuje Sean McNally, hovorca Americkej asociácie úžitkových áut.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Spomalenie našich vozidiel by tak mohlo priniesť úžasné zlepšenie bezpečnosti," dodáva McNally.

Obmezdená rýchlosť by sa mala pohybovať na úrovni 100-110 km/h (mimovládky lobujúce za bezpečnosť tlačia na čo najnižšiu rýchlosť), čo je typická maximálna povolená rýchlosť na diaľniciach v USA. Na zamyslenie ostáva, prečo budú mať ťažké nákladiaky rovnakú maximálku ako osobné autá, ktoré sú vo vysokej rýchlosti podstatne lepšie ovládateľné a majú lepšie zrýchlenie aj brzdy.

Americká asociácia nákladných áut navrhuje zavedenie rýchlostného limitu pre všetky vozidlá vrátane osobných áut. O podobnom opatrení sa uvažuje aj v Európskej únii.

Prečítajte si tiež: Čo dala Európska únia motoristom?

Jedným z bezpečnostných opatrení, ktoré EÚ pravdepodobne v blízkej budúcnosti nariadi, bude "asistent dodržiavania rýchlosti". Ten bude vodiča informovať o rýchlostných obmedzeniach na ceste a prípadne mu sťaží prekračovanie rýchlosti elektronickým zvýšením odporu v pedáli.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 121
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 323
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 499
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 310
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 738
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 391
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 012
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 828
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.