Chcete si kúpiť auto ako investíciu? Tieto sa oplatia

Na cene budú rásť raritné kúsky z medzivojnového obdobia, ale aj staré škodovky.

(Zdroj: RM Sotheby's)

BRATISLAVA. Rast cien vzácnych zberateľských áut stagnuje a čoskoro možno celá bublina praskne. Na kúpe niektorých áut dokážete stále dobre zarobiť - alebo aspoň minimalizovať stratu.

Pripravili sme zoznam áut rôznych cenových kategórií, ktoré si výnimočne dobre držia cenu. Nejde len o vzácne zberateľské kusy - nad zostatkovou hodnotou auta sa oplatí rozmýšľať aj v prípade, že si chcete kúpiť "približovadlo" za štvorcifernú sumu.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Chcete investovať do luxusu? Najviac sa oplatí veterán

V prípade úplne každého auta o jeho cene rozhoduje jeho stav, pomôže tiež dobre zdokumentovaná história. Nad ďalším predajom môžete rozmýšľať aj vtedy, ak si vyberáte nové auto - osvedčený model populárnej značky s menej výraznou farbou a bohatou výbavou sa vám bude predávať ľahšie.

1. Ferrari 250 GT

Ferrari z prelomu 50. a 60. rokov ťažko vôbec považovať za autá, ide o sochy, ktoré sú schopné hýbať sa s pomocou vlastnej dvanásťvalcovej sily.

Majú klasické, jednoduché tvary, zvučné mená, často zaujímavú závodnú históriu a bolo ich vyrobených veľmi málo - pričom v podstate každý kus je niečím unikátny.

Preto si autá so vzpínajúcim sa koňom v logu z tohto obdobia držia cenu najlepšie zo všetkých. V prvej dvadsiatke historicky najdrahších áut predaných v aukciách je až pätnásť Ferrari z rokov 1954-1964.

Najviac - tretina - z tých pätnástich Ferrari je pritom model 250 GT vo verzii s pevnou aj otvárateľnou strechou. Ak si chcete kúpiť auto za sedem- či osemmcifernú čiastku s tým, aby ste ho neskôr predali ešte výhodnejšie, staré Ferrari je ideálny kandidát.

V rámci aukcií, ktoré sa konali počas augustového podujatia Monterey Car Week v Kalifornii, bolo tretím najdrahším vydraženým autom Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione z roku 1959 (na obrázku). Aukčná spoločnosť Gooding & Company ho predala za 18,15 milióna dolárov.

2. Ferrari F40, McLaren F1 alebo Ford GT

Ferrari F40 je auto, o ktorom sa hovorí, že začalo celú bublinu špekulatívneho kupovania áut. Základom totižto bolo vytvorenie veľkého rozdielu medzi ponukou a dopytom - už pri predstavení malo o kúpu záujem viac zákazníkov, než bolo kusov edície pôvodne limitovanej na 400 kusov.

Zároveň ide o posledný model, ktorý bol pripravený pod vedením zakladateľa automobilky Enza Ferrariho. Kus na fotke z roku 1990 sa bude dražiť v septembri v Londýne, odhadovaná cena je okolo milióna libier.

Okrem Ferrari F40 je veľký záujem aj o posledné "analógové" superšporty - s atmosférickými motormi, manuálnymi prevodovkami a len minimom elektronických asistentov.

Medzi ne patria napríklad McLaren F1 alebo Ford GT (ten má síce motor preplňovaný kompresorom, no je výnimočný tým, že ide o americké auto s osemvalcom uprostred).

Napríklad desaťvalcové Porsche Carrera GT, ktoré sa kedysi predávalo za 300 000 eur, dnes stojí vyše milióna.

3. Porsche 911 (ideálne do roku 1998)

Porsche 911 je auto, pri ktorom je nárast cien za posledné roky snáď najmarkantnejší.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Veterány


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

To, čo predviedli Nemci a Taliani, je veľká hanba futbalu, tvrdil Hapal

Tréner slovenské národného tímu do 21 rokov Pavel Hapal sa takmer rozplakal.

PLUS

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie.

KULTÚRA

Bol to dobrý žúr, aj striptéra zabili. V čom to hrá Scarlett Johansson?

Pozrite si najdepresívnejší film sezóny.

Neprehliadnite tiež

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.