SME

Extrémny superšport Mercedesu získa motor z F1

Novinka s výkonom viac ako 1.000 koní má byť darčekom k 50. narodeninám oddelenia AMG.

Koncept Mercedes-Benz AMG Vision GT by sa mohol stať základom sériového auta.Koncept Mercedes-Benz AMG Vision GT by sa mohol stať základom sériového auta. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Nemecká značka s hviezdou v znaku plánuje stavbu nového superšportového automobilu, na pohon ktorého by mal údajne slúžiť derivát pohonného systému poháňajúci aj monopost Formuly 1. Informácie poskytol tím Mercedes AMG Petronas a zverejnené boli na motoristických portáloch Carscoop, Motorauthority i ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobil je údajne v posledných fázach vývoja pod kódovým označením R50. Pôvodné informácie o prepĺňanom štvorvalcovom motore boli spresnené o fakt, že môže ísť o 1,6 litrový V6 z monopostu F1 - W07 F1. Ako je známe, ide o hybridnú pohonnú sústavu, ktorá spolu so systémom rekuperácie a elektromotorom ponúka výkon na hranici 1.500 konských síl.

SkryťVypnúť reklamu

Je možné, že automobilka zvýši zdvihový objem motora na rovné dva litre a zároveň prepĺňanie agregátu rozšíri o ďalšie turbo. Všetko v snahe o zvýšenie spoľahlivosti motora a zníženie jeho priameho zaťaženia.

Medzi najväčšie výzvy konštruktérov bude patriť úprava spaľovacej pohonnej jednotky pre potreby jej sériového využitia, kde sú na motor kladené aj iné ako výkonové nároky. Motor musí vydržať v prevádzke oveľa dlhšie ako v útrobách monopostu.

V hotovom sériovom superšportovom aute sa o dostatok výkonu postarajú aj dva elektromotory umiestnené na prednej náprave. Každý by mal ponúknuť výkon približne 160 koní. Automobil s karosériou z uhlíkových vlákien a hliníkovou konštrukciou by nemal vážiť viac ako 1.300 kg. Pomer výkonu (koní) na kilogram hmotnosti by sa mohol priblížiť pomeru 1:1.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa posledných informácií sa na vývoji šasi vozidla bude podieľať aj britská spoločnosť Lotus. Popri upravenom pohonnom systéme pracuje automobilka aj na dokončení novej prevodovky, ktorá by mala spĺňať nároky na superšportový automobil pohybujúci sa nie len po bežných cestách, ale aj na pretekárskej trati.

Cena nového diela divízie Mercedes-AMG by sa mala pohybovať niekde medzi tromi až štyrmi miliónmi eur. Spoločnosť predstaví nový model verejnosti na budúci rok pri príležitosti osláv 50. narodením oddelenia AMG.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 876
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 539
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 643
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 498
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 275
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 213
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 996
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 055
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 19 169
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 170
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 835
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 264
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 835
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 479
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 994
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 495
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu