Nemecká značka s hviezdou v znaku plánuje stavbu nového superšportového automobilu, na pohon ktorého by mal údajne slúžiť derivát pohonného systému poháňajúci aj monopost Formuly 1. Informácie poskytol tím Mercedes AMG Petronas a zverejnené boli na motoristických portáloch Carscoop, Motorauthority i ďalších.
Automobil je údajne v posledných fázach vývoja pod kódovým označením R50. Pôvodné informácie o prepĺňanom štvorvalcovom motore boli spresnené o fakt, že môže ísť o 1,6 litrový V6 z monopostu F1 - W07 F1. Ako je známe, ide o hybridnú pohonnú sústavu, ktorá spolu so systémom rekuperácie a elektromotorom ponúka výkon na hranici 1.500 konských síl.
Je možné, že automobilka zvýši zdvihový objem motora na rovné dva litre a zároveň prepĺňanie agregátu rozšíri o ďalšie turbo. Všetko v snahe o zvýšenie spoľahlivosti motora a zníženie jeho priameho zaťaženia.

Medzi najväčšie výzvy konštruktérov bude patriť úprava spaľovacej pohonnej jednotky pre potreby jej sériového využitia, kde sú na motor kladené aj iné ako výkonové nároky. Motor musí vydržať v prevádzke oveľa dlhšie ako v útrobách monopostu.
V hotovom sériovom superšportovom aute sa o dostatok výkonu postarajú aj dva elektromotory umiestnené na prednej náprave. Každý by mal ponúknuť výkon približne 160 koní. Automobil s karosériou z uhlíkových vlákien a hliníkovou konštrukciou by nemal vážiť viac ako 1.300 kg. Pomer výkonu (koní) na kilogram hmotnosti by sa mohol priblížiť pomeru 1:1.
Podľa posledných informácií sa na vývoji šasi vozidla bude podieľať aj britská spoločnosť Lotus. Popri upravenom pohonnom systéme pracuje automobilka aj na dokončení novej prevodovky, ktorá by mala spĺňať nároky na superšportový automobil pohybujúci sa nie len po bežných cestách, ale aj na pretekárskej trati.
Cena nového diela divízie Mercedes-AMG by sa mala pohybovať niekde medzi tromi až štyrmi miliónmi eur. Spoločnosť predstaví nový model verejnosti na budúci rok pri príležitosti osláv 50. narodením oddelenia AMG.