Ťahač Nikola One mení pohon tesne pred premiérou, bude jazdiť na vodík

Táto zmena z plynu na vodík sa odzrkadlila na výkone. Dojazd však zostáva na úrovni 1930 km.

Nikola One(Zdroj: Nikola Motor)

Nie je to tak dávno, čo americká spoločnosť Nikola Motor oznámila, že do konca roka predstaví elektrický ťahač Nikola One, ktorý svojimi schopnosťami prekoná všetkých dieselových konkurentov.

Na týchto ambíciách sa doposiaľ nič nezmenilo, to sa však už nedá povedať o pohonnom ústrojenstve očakávanej novinky.

Začínajúca automobilka totiž tri mesiace pred oficiálnym odhalením vozidla prekvapila informáciou, že pôvodne zamýšľaný pohon so šiestimi elektromotormi, veľkokapacitnými batériami a plynovou turbínou ako generátorom elektrickej energie nahradí systémom s vodíkovými palivovými článkami s napätím 800 V.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nikola One: Prvý elektrický ťahač alebo len dobrý hoax?

Tieto zmeny sa chtiac-nechtiac odzrkadlili na výkone. Kým pri prvej verzii sa hovorilo o celkovom výkone 2000 koní a krútiacom momente presahujúcom 5000 Nm, tak vodíková Nikola One poskytne 1000 koní a 2700 Nm. Sila poputuje na všetkých šesť kolies.

Úpravy sa na druhej strane nedotkli sľubovaného dojazdu približne 1200 míľ (1930 km) a súčasťou systému zostávajú aj akumulátory s kapacitou 320 kWh.

Nedostatočnú infraštruktúru chce spoločnosť riešiť vybudovaním vlastnej siete vodíkových staníc. Tých by malo byť do roku 2020 viac ako 50, pričom Nikola Motor plánuje vo vlastnej réžii vyrábať aj samotný vodík, a to na tzv. "bezemisných solárnych farmách".

Každá z nich má vyprodukovať viac ako 100 MW energie, ktorá sa použije na elektrolytickú výrobu vodíka.

Spoločnosť už podľa vlastných tvrdení eviduje predobjednávky v hodnote troch miliárd dolárov. Rezervácie pritom prijíma len od mája tohto roka. V cene ťahača ponúka napríklad palivo na milión míľ (cca 1,6 milióna km).

Pre úplnosť dodajme, že súčasťou smelého projektu zostáva aj CNG verzia, ktorá by mohla nájsť uplatnenie na trhoch, kde vodík nie je taký dostupný. Oficiálna premiéra vodíkového prototypu je naplánovaná na 1. decembra v Salt Lake City.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.