Ťahač Nikola One mení pohon tesne pred premiérou, bude jazdiť na vodík

Táto zmena z plynu na vodík sa odzrkadlila na výkone. Dojazd však zostáva na úrovni 1930 km.

Nikola One(Zdroj: Nikola Motor)

Nie je to tak dávno, čo americká spoločnosť Nikola Motor oznámila, že do konca roka predstaví elektrický ťahač Nikola One, ktorý svojimi schopnosťami prekoná všetkých dieselových konkurentov.

Na týchto ambíciách sa doposiaľ nič nezmenilo, to sa však už nedá povedať o pohonnom ústrojenstve očakávanej novinky.

Začínajúca automobilka totiž tri mesiace pred oficiálnym odhalením vozidla prekvapila informáciou, že pôvodne zamýšľaný pohon so šiestimi elektromotormi, veľkokapacitnými batériami a plynovou turbínou ako generátorom elektrickej energie nahradí systémom s vodíkovými palivovými článkami s napätím 800 V.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Nikola One: Prvý elektrický ťahač alebo len dobrý hoax?

Tieto zmeny sa chtiac-nechtiac odzrkadlili na výkone. Kým pri prvej verzii sa hovorilo o celkovom výkone 2000 koní a krútiacom momente presahujúcom 5000 Nm, tak vodíková Nikola One poskytne 1000 koní a 2700 Nm. Sila poputuje na všetkých šesť kolies.

Úpravy sa na druhej strane nedotkli sľubovaného dojazdu približne 1200 míľ (1930 km) a súčasťou systému zostávajú aj akumulátory s kapacitou 320 kWh.

Nedostatočnú infraštruktúru chce spoločnosť riešiť vybudovaním vlastnej siete vodíkových staníc. Tých by malo byť do roku 2020 viac ako 50, pričom Nikola Motor plánuje vo vlastnej réžii vyrábať aj samotný vodík, a to na tzv. "bezemisných solárnych farmách".

Každá z nich má vyprodukovať viac ako 100 MW energie, ktorá sa použije na elektrolytickú výrobu vodíka.

Spoločnosť už podľa vlastných tvrdení eviduje predobjednávky v hodnote troch miliárd dolárov. Rezervácie pritom prijíma len od mája tohto roka. V cene ťahača ponúka napríklad palivo na milión míľ (cca 1,6 milióna km).

Pre úplnosť dodajme, že súčasťou smelého projektu zostáva aj CNG verzia, ktorá by mohla nájsť uplatnenie na trhoch, kde vodík nie je taký dostupný. Oficiálna premiéra vodíkového prototypu je naplánovaná na 1. decembra v Salt Lake City.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autonómne autá a budúcnosť dopravy

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.