Američania zostrojili traktor budúcnosti, s vodičom už nepočíta

Autonómny koncept kabínu nepotrebuje. Na jeho ovládanie postačí tablet.

Case IH Magnum Autonomous Concept Tractor(Zdroj: CNH Industrial)

Autonómne technológie sa nevyhýbajú ani poľnohospodárstvu. Najnovším dôkazom toho sú koncepty traktorov, ktoré sa pri prevádzke zaobídu bez vodiča. Za ich zostrojením stojí americká spoločnosť CNH Industrial.

Prototypy vychádzajú z konvenčných modelov Case IH Magnum a New Holland T8. V prostredí sa orientujú prostredníctvom GPS, radarov, senzorov LiDAR a kamier. Ešte predtým, ako sa dostanú do terénu, je však potrebné danú lokalitu zmapovať a nahrať do centrálneho systému.

Traktor potom sám trafí na pole a vykoná prednastavenú úlohu. A to vraj precíznejšie, efektívnejšie a teda ekonomickejšie ako v prípade, keby bol riadený človekom. Farmár má v tomto procese predovšetkým kontrolnú úlohu, ktorú vykonáva cez počítač či tablet.

Navyše, vďaka softvéru, ktorým je vybavený, dokáže traktor poskytovať spätnú väzbu. Uložené dáta môžu byť následne analyzované a využité pre ďalšie zefektívnenie činnosti.

V prípade, že sa na jeho trase objaví nejaká prekážka, upozorní na to a počká na pokyny z riadiaceho centra. Farmár má pritom prostredníctvom štyroch kamier možnosť "živého" náhľadu na dianie v okolí traktora a podľa toho môže reagovať.

Kým Case IH Magnum Concept vôbec nepočíta s kabínou pre šoféra, autonómny New Holland T8 NH Drive umožňuje tiež tradičné riadenie pre potreby presunu po verejných komunikáciách či splnenie úloh aktuálne nevykonateľných v autonómnom režime.

To, že ide o autonómny traktor, je na prvý pohľad zrejmé najmä na prvom menovanom koncepte.

Dizajnérsky tím v tomto prípade nielenže odstránil nepotrebnú kabínu, ale dizajn traktora navrhol tak, aby pôsobil dynamickejšie a futuristickejšie. Výsledkom sú agresívnejšie svetlá, upravená kapota, karbónové časti karosérie či dvojfarebné červeno-čierne kolesá.

Pod kapotou mimochodom nájdeme dieselový motor s výkonom 419 koní. Maximálna rýchlosť traktora je obmedzená na 50 km/h.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 19 450
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 143
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 368
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 057
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 187
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 835
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 550
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 480
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 420
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Študoval som, aby som bol kňazom. Potom sa to zosypalo

Špeciálne vydanie podcastu Dobré ráno.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

PLUS

Z macesu sa nechudne. Na Slovensku sa vyrába viac než sto rokov

Chrumkavé plátky kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.