Autonómne technológie sa nevyhýbajú ani poľnohospodárstvu. Najnovším dôkazom toho sú koncepty traktorov, ktoré sa pri prevádzke zaobídu bez vodiča. Za ich zostrojením stojí americká spoločnosť CNH Industrial.
Prototypy vychádzajú z konvenčných modelov Case IH Magnum a New Holland T8. V prostredí sa orientujú prostredníctvom GPS, radarov, senzorov LiDAR a kamier. Ešte predtým, ako sa dostanú do terénu, je však potrebné danú lokalitu zmapovať a nahrať do centrálneho systému.
Traktor potom sám trafí na pole a vykoná prednastavenú úlohu. A to vraj precíznejšie, efektívnejšie a teda ekonomickejšie ako v prípade, keby bol riadený človekom. Farmár má v tomto procese predovšetkým kontrolnú úlohu, ktorú vykonáva cez počítač či tablet.
Navyše, vďaka softvéru, ktorým je vybavený, dokáže traktor poskytovať spätnú väzbu. Uložené dáta môžu byť následne analyzované a využité pre ďalšie zefektívnenie činnosti.

V prípade, že sa na jeho trase objaví nejaká prekážka, upozorní na to a počká na pokyny z riadiaceho centra. Farmár má pritom prostredníctvom štyroch kamier možnosť "živého" náhľadu na dianie v okolí traktora a podľa toho môže reagovať.
Kým Case IH Magnum Concept vôbec nepočíta s kabínou pre šoféra, autonómny New Holland T8 NH Drive umožňuje tiež tradičné riadenie pre potreby presunu po verejných komunikáciách či splnenie úloh aktuálne nevykonateľných v autonómnom režime.
To, že ide o autonómny traktor, je na prvý pohľad zrejmé najmä na prvom menovanom koncepte.

Dizajnérsky tím v tomto prípade nielenže odstránil nepotrebnú kabínu, ale dizajn traktora navrhol tak, aby pôsobil dynamickejšie a futuristickejšie. Výsledkom sú agresívnejšie svetlá, upravená kapota, karbónové časti karosérie či dvojfarebné červeno-čierne kolesá.
Pod kapotou mimochodom nájdeme dieselový motor s výkonom 419 koní. Maximálna rýchlosť traktora je obmedzená na 50 km/h.