Reálna spotreba áut sa zhoršuje, ukazuje výskum

Automobilky vymýšľajú nové spôsoby, ako zneužiť zastaranú metodiku NEDC.

Ilustračné foto.(Zdroj: Gabriel Kuchta - SME)

LONDÝN, BRATISLAVA. Rozdiel medzi spotrebou, ktorú udáva výrobca a tou, s ktorou autá jazdia po ceste, sa čoraz viac zväčšuje. Vyplýva to zo zistení britskej analytickej spoločnosti Emissions Analytics.

Emissions Analytics dlhodobo kritizuje Európsku úniu za to, že na meranie spotreby na úradné účely používa metodiku NEDC, zastaralý cyklus merania spotreby z roku 1997. Kritici jej vyčítajú najmä dve chyby - merací cyklus nedostatočne reflektuje šoférovanie v reálnom živote a pre automobilky je príliš jednoduché svoje autá "optimalizovať" tak, aby v teste dosiahli výborné výsledky.

Prečítajte si tiež: Čo dala Európska únia motoristom?

Pre predstavu: Audi A4 s motorom 2,0 TFSI (185 kW/252 k) a dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic má v Európe udávanú kombinovanú spotrebu 5,7 litra na 100 km. V USA má to isté auto udávanú spotrebu 28 míľ na jeden galón čiže v prepočte 8,4 litra na 100 km.

Emissions Analytics preto vykonáva vlastné testy merania spotreby. Na rozdiel od NEDC testuje britská spoločnosť autá na bežných cestách, nie v laboratóriu na valcovej brzde. Podľa tvrdení spoločnosti tiež ich metodika lepšie reflektuje spôsob, akým jazdí priemerný šofér.

Na základe týchto testov potom Emission Analytics vyhodnocuje reálnu spotrebu a emisie auta a udeľuje rating kvality vzduchu EQUA. Spoločnosť zatiaľ otestovala vyše 1000 vozidiel a má ambíciu testovať ďalších 400 každý rok.

Napríklad v auguste otestovala Emissions Analytics sedemnásť nových áut - najhoršie dopadli Renault Mégane 1,5 dCi a Renault Espace 1,6 dCi, ktoré podľa meraní až dvanásťnásobne prekračujú výrobcom udávané emisie oxidov dusíka. Spomedzi naftových áut sa najlepšie umiestnil (paradoxne) Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (150k) DSG.

Viete, čo sa hovorí o autách s veľkými motormi?

Emissions Analytics minulý týždeň prvý raz zverejnila namerané údaje o všetkých autách, ktoré testovala. Ako spoločnosť uvádza, rozdiely medzi reálnou a "papierovou" spotrebou sú z roka na rok väčšie.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 744
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 484
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 952
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 278
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 824
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 448
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 292
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 818
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Niektorí ľudia majú zvláštny dar, chutí im dúha a vidia zvuky

Ak vám vonia hudba alebo zapácha nejaká situácia, zrejme máte dobrú slovnú zásobu a radi sa vyjadrujete opisne. Alebo ste synestetik a myslíte to doslovne.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop