SME

Reálna spotreba áut sa zhoršuje, ukazuje výskum

Automobilky vymýšľajú nové spôsoby, ako zneužiť zastaranú metodiku NEDC.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

LONDÝN, BRATISLAVA. Rozdiel medzi spotrebou, ktorú udáva výrobca a tou, s ktorou autá jazdia po ceste, sa čoraz viac zväčšuje. Vyplýva to zo zistení britskej analytickej spoločnosti Emissions Analytics.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Emissions Analytics dlhodobo kritizuje Európsku úniu za to, že na meranie spotreby na úradné účely používa metodiku NEDC, zastaralý cyklus merania spotreby z roku 1997. Kritici jej vyčítajú najmä dve chyby - merací cyklus nedostatočne reflektuje šoférovanie v reálnom živote a pre automobilky je príliš jednoduché svoje autá "optimalizovať" tak, aby v teste dosiahli výborné výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čo dala Európska únia motoristom? Čítajte 

Pre predstavu: Audi A4 s motorom 2,0 TFSI (185 kW/252 k) a dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic má v Európe udávanú kombinovanú spotrebu 5,7 litra na 100 km. V USA má to isté auto udávanú spotrebu 28 míľ na jeden galón čiže v prepočte 8,4 litra na 100 km.

Emissions Analytics preto vykonáva vlastné testy merania spotreby. Na rozdiel od NEDC testuje britská spoločnosť autá na bežných cestách, nie v laboratóriu na valcovej brzde. Podľa tvrdení spoločnosti tiež ich metodika lepšie reflektuje spôsob, akým jazdí priemerný šofér.

Na základe týchto testov potom Emission Analytics vyhodnocuje reálnu spotrebu a emisie auta a udeľuje rating kvality vzduchu EQUA. Spoločnosť zatiaľ otestovala vyše 1000 vozidiel a má ambíciu testovať ďalších 400 každý rok.

Napríklad v auguste otestovala Emissions Analytics sedemnásť nových áut - najhoršie dopadli Renault Mégane 1,5 dCi a Renault Espace 1,6 dCi, ktoré podľa meraní až dvanásťnásobne prekračujú výrobcom udávané emisie oxidov dusíka. Spomedzi naftových áut sa najlepšie umiestnil (paradoxne) Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (150k) DSG.

SkryťVypnúť reklamu

Viete, čo sa hovorí o autách s veľkými motormi?

Emissions Analytics minulý týždeň prvý raz zverejnila namerané údaje o všetkých autách, ktoré testovala. Ako spoločnosť uvádza, rozdiely medzi reálnou a "papierovou" spotrebou sú z roka na rok väčšie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4AAQ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Automobilky na Slovensku

Ilustračné foto.

Trump zaviedol clá na dovoz áut zo zahraničia vo výše 25 percent.


TASR
Výroba elektrických vozidiel v montážnej a výrobnej hale Volkswagenu v Bratislave.

Začína sa prejavovať zaostávanie za ázijskými konkurentmi.


TASR 6
Závod Volkswagenu v Drážďanoch.

Ťažobné licencie v súčasnosti to nestačia na zabezpečenie bezproblémovej výroby.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 837
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 831
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 443
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 3 668
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 203
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 563
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 811
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 544
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Šeďo: Seniori, s touto vládou sme rovno Boha chytili za nohy !
  2. Miroslav Daniš: Aj lepiaca páska (od Ukrajincov) vie potešiť...
  3. Štefan Šturdzík: Emisný kšeft nadobro skončil v koši.
  4. Matúš Radusovsky: Zázračný vzduch z včelieho úľa: Ako nám pomáhajú záporné ióny?
  5. Viktor Pamula: Donald Trump nie je piliérom západného sveta
  6. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 33. „Pravdy sú vždy dve, ale jedna z nich je lož.“
  7. Jozef Černek: Je rozumné opustiť starkú, lebo je nákladná a nemá „správne“ politické názory?
  8. Marek Tocimák: Chlieb a Hry
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 665
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 195
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 495
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 716
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 677
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 274
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 044
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 893
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu