SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Reálna spotreba áut sa zhoršuje, ukazuje výskum

Automobilky vymýšľajú nové spôsoby, ako zneužiť zastaranú metodiku NEDC.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

LONDÝN, BRATISLAVA. Rozdiel medzi spotrebou, ktorú udáva výrobca a tou, s ktorou autá jazdia po ceste, sa čoraz viac zväčšuje. Vyplýva to zo zistení britskej analytickej spoločnosti Emissions Analytics.

Emissions Analytics dlhodobo kritizuje Európsku úniu za to, že na meranie spotreby na úradné účely používa metodiku NEDC, zastaralý cyklus merania spotreby z roku 1997. Kritici jej vyčítajú najmä dve chyby - merací cyklus nedostatočne reflektuje šoférovanie v reálnom živote a pre automobilky je príliš jednoduché svoje autá "optimalizovať" tak, aby v teste dosiahli výborné výsledky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Čo dala Európska únia motoristom? Čítajte 

Pre predstavu: Audi A4 s motorom 2,0 TFSI (185 kW/252 k) a dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic má v Európe udávanú kombinovanú spotrebu 5,7 litra na 100 km. V USA má to isté auto udávanú spotrebu 28 míľ na jeden galón čiže v prepočte 8,4 litra na 100 km.

Emissions Analytics preto vykonáva vlastné testy merania spotreby. Na rozdiel od NEDC testuje britská spoločnosť autá na bežných cestách, nie v laboratóriu na valcovej brzde. Podľa tvrdení spoločnosti tiež ich metodika lepšie reflektuje spôsob, akým jazdí priemerný šofér.

Na základe týchto testov potom Emission Analytics vyhodnocuje reálnu spotrebu a emisie auta a udeľuje rating kvality vzduchu EQUA. Spoločnosť zatiaľ otestovala vyše 1000 vozidiel a má ambíciu testovať ďalších 400 každý rok.

Napríklad v auguste otestovala Emissions Analytics sedemnásť nových áut - najhoršie dopadli Renault Mégane 1,5 dCi a Renault Espace 1,6 dCi, ktoré podľa meraní až dvanásťnásobne prekračujú výrobcom udávané emisie oxidov dusíka. Spomedzi naftových áut sa najlepšie umiestnil (paradoxne) Volkswagen Tiguan 2,0 TDI (150k) DSG.

SkryťVypnúť reklamu

Viete, čo sa hovorí o autách s veľkými motormi?

Emissions Analytics minulý týždeň prvý raz zverejnila namerané údaje o všetkých autách, ktoré testovala. Ako spoločnosť uvádza, rozdiely medzi reálnou a "papierovou" spotrebou sú z roka na rok väčšie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4AAQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4AAQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 097
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 241
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 996
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 670
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 510
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 303
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 278
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 096
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L