GAYDON, BRATISLAVA. Britská automobilka Aston Martin, známa svojimi športovými autami s motorom vpredu, otvára nový exkluzívny showroom v londýnskej štvrti Mayfair. Aston Martin sa tak snaží premeniť na značku luxusného tovaru, píše portál ihned.cz.
Firma na to môže mať hneď niekoľko dôvodov. Jedným z nich je snaha o zvýšenie trhového ohodnotenia. Luxusné značky ako Hermés alebo Louis Vuitton sú na akciovom trhu hodnotené lepšie, ako tradičné automobilky - pri tých navyše hrozí skôr, že hodnota ich akcií bude ďalej klesať.

Ďalším dôvodom môže byť to, že predaj iného tovaru ako áut bude pre Aston Martin výhodnejší, keďže si naň môže účtovať vyššiu maržu ako pri autách. Rovnako argumentoval aj nový šéf Ferrari Sergio Marchionne, keď obhajoval podobnú stratégiu talianskej značky.
Portál ihned.cz píše, že jedna z posledných "nezávislých" automobiliek nemá príliš na výber. Potrebuje sa čo najskôr vrátiť do čiernych čísel a prípadne sa pripraviť na verejné obchodovanie s akciami - v súčasnosti automobilku vlastnia investori z Talianska a Kuvajtu.
Aston Martin sa tiež chce orientovať na trhy ako USA, Čina a India. Zároveň je pre značku dôležité zotrvanie v obchodnej časti Londýna - keďže práve tam chodia dovolenkovať (a míňať svoje peniaze) bohatí turisti z Číny, Japonska či Blízkeho východu.

Aston Martin ponúka vo svojom obchode v štvrti Mayfair dekoračné misy, detské kočíky (za vyše 3 500 eur) či víkendové tašky (vyše 1 300 eur). V budúcnosti chce automobilka ponúkať aj jachty alebo byty.
"Nebolo by skvelé, keby ste bývali nad luxusným prístavom v byte Aston Martin, pred ním mali zaparkované svoje auto Aston Martin a neďaleko zakotvenú loď Aston Martin?" pýtal sa generálny riaditeľ automobilky Andy Palmer v rozhovore pre agentúru Bloomberg.
Andy Palmer neupresnil, ktoré z produktov bude využívať najznámejší vlastník Aston Martinu, knižný a filmový britský špión James Bond.