Predaj áut s naftovým motorom v Nemecku slabne

Nemecké automobilky nedokážu ponúknuť schopnú alternatívu.

(Zdroj: Volkswagen)

FRANKFURT NAD MOHANOM. Po prepuknutí škandálu VW s falšovanými údajmi výfukových emisií jeho dieselových motorov má predaj naftových áut v Nemecku klesajúcu tendenciu. Informovala o tom DPA.

Štúdia Car-Centers Univerzity Duisburg-Essen, zverejnená dnes, konštatuje, že sa v auguste dostalo na nemecké cesty 45,3 % nových áut s dieselovým motorom. Podiel je najnižší od marca 2012.

Pretože alternatívne a nové pohony chýbajú, reagujú mnohí výrobcovia na situáciu vysokými zľavami na svoje produkty. Vyhlasujú mimoriadne akcie vrátane internetových a ceny áut znižujú až o 20 %. Vedúci tímu univerzity Ferdinand Dudenhöffer dodal, že takéto zľavy sú na 30 najobľúbenejších modelov.

Článok pokračuje pod video reklamou

V auguste sa medziročne zvýšil predaj osobných áut v Nemecku o 8,3 %. Avšak minulý mesiac mali v krajine o dva pracovné dni viac, takže fakticky sa ich predalo medziročne o 1,1 % menej.

Nemecké automobilky nemajú takmer nijakú alternatívu k svojej produkcii áut s dieselovými motormi najmä v sortimente modelov SUV, ktoré sú čoraz obľúbenejšie. Okrem BMW je pokles predaja vozidiel s elektrickým pohonom takmer "hanebne slabý".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 686
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 307
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 360
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 992
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 390
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 839
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 995
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 424
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 358
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 674

Téma: Dieselgate


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.