MONZA, BRATISLAVA. Počas Veľkej ceny Talianska, ktorá sa konala minulý víkend na okruhu v Monze, bol uzavretý predaj spoločnosti Formula One Group, tvrdia viaceré zahraničné média. Nový kupujúci by za súťaž mohol zaplatiť podľa odhadov asi 8,5 miliardy dolárov čiže 7,6 miliardy eur.
Do predaja išla spoločnosť Formula One Group, ktorá vlastní všetky komerčné práva k šampionátu vrátane televíznych licencií. Formula One Group spoluorganizuje samotný šampionát na základe memoranda o spolupráci, ktoré spoločnosť podpísala s motoršportovou asociáciou FIA.
Kupujúci tak získa celý obchodný rozmer pretekov Formuly 1 od ochrannej známky až po vysielacie práva. Formula One Group navyše kontroluje aj menšie "začiatočnícke" šampionáty GP2 a GP3 (v nich sa tiež jazdí na monopostoch z nekapotovanými kolesami a slúžia ako "škôlka" pre nových jazdcov F1) a tiež prevádzkovateľa okruhu v Istanbule.
Záujem má vlastník slovenského UPC
V súčasnosti má Formula One Group viacerých vlastníkov. Najväčšími akcionármi sú investičné spoločnosti CVC (35,5 percenta), Waddel & Reed (20,9 %) a LBI Group. Ecclestone osobne vlastní 5,3 percenta a jeho rodinný fond Bambino ďalších 8,5 %.
Celý podiel CVC (a prípadne menšie časti ďalších podielov) chce kúpiť firma Liberty Media Corporation, pričom prvú splátku má poslať už dnes. Pre nemecký časopis Auto Motor und Sport to cez víkend potvrdil riaditeľ Formula One Group Bernie Ecclestone.

Liberty Media Corporation je americká masmediálna korporácia. Pôvodne začínala ako televízny vysielateľ, v súčasnosti do jej širokého portfólia patria aj spravodajské weby či mediálne produkčné spoločnosti. Na Slovensku je z jej ponuky známa napríklad stanica Discovery Channel.
Liberty je tiež matkou slovenského UPC Broadband - poskytovateľa televíznych, internetových a telefónnych služieb.
Majiteľom korporácie je podnikateľ John C. Malone, jeho majetok sa odhaduje na 6,5 miliardy dolárov a podľa portálu Autosport vlastní najviac pôdy v USA.
Malone má údajne záujem o motoršport už dlhšie. Jeho mediálne impérium by bolo ideálne na vysielanie pretekov do celého sveta.