Formula 1 mení majiteľa, nový vlastník pôsobí aj na Slovensku

Práva na najznámejší motoristický šport sú na predaj za 7,6 miliardy eur.

Šéf formuly 1 Bernie Ecclestone s manželkou.(Zdroj: SITA/AP)

MONZA, BRATISLAVA. Počas Veľkej ceny Talianska, ktorá sa konala minulý víkend na okruhu v Monze, bol uzavretý predaj spoločnosti Formula One Group, tvrdia viaceré zahraničné média. Nový kupujúci by za súťaž mohol zaplatiť podľa odhadov asi 8,5 miliardy dolárov čiže 7,6 miliardy eur.

Do predaja išla spoločnosť Formula One Group, ktorá vlastní všetky komerčné práva k šampionátu vrátane televíznych licencií. Formula One Group spoluorganizuje samotný šampionát na základe memoranda o spolupráci, ktoré spoločnosť podpísala s motoršportovou asociáciou FIA.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kupujúci tak získa celý obchodný rozmer pretekov Formuly 1 od ochrannej známky až po vysielacie práva. Formula One Group navyše kontroluje aj menšie "začiatočnícke" šampionáty GP2 a GP3 (v nich sa tiež jazdí na monopostoch z nekapotovanými kolesami a slúžia ako "škôlka" pre nových jazdcov F1) a tiež prevádzkovateľa okruhu v Istanbule.

Záujem má vlastník slovenského UPC

V súčasnosti má Formula One Group viacerých vlastníkov. Najväčšími akcionármi sú investičné spoločnosti CVC (35,5 percenta), Waddel & Reed (20,9 %) a LBI Group. Ecclestone osobne vlastní 5,3 percenta a jeho rodinný fond Bambino ďalších 8,5 %.

Celý podiel CVC (a prípadne menšie časti ďalších podielov) chce kúpiť firma Liberty Media Corporation, pričom prvú splátku má poslať už dnes. Pre nemecký časopis Auto Motor und Sport to cez víkend potvrdil riaditeľ Formula One Group Bernie Ecclestone.

Liberty Media Corporation je americká masmediálna korporácia. Pôvodne začínala ako televízny vysielateľ, v súčasnosti do jej širokého portfólia patria aj spravodajské weby či mediálne produkčné spoločnosti. Na Slovensku je z jej ponuky známa napríklad stanica Discovery Channel.

Liberty je tiež matkou slovenského UPC Broadband - poskytovateľa televíznych, internetových a telefónnych služieb.

Majiteľom korporácie je podnikateľ John C. Malone, jeho majetok sa odhaduje na 6,5 miliardy dolárov a podľa portálu Autosport vlastní najviac pôdy v USA.

Malone má údajne záujem o motoršport už dlhšie. Jeho mediálne impérium by bolo ideálne na vysielanie pretekov do celého sveta.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ABB na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ABB na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 190
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 773
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 977
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 742
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 632
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 607
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 756

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.