Našla sa prvá dakarská Tatra, už desaťročia zásobuje dobrodruhov v Afrike

Kamión s prepĺňaným dvanásťvalcom pod kapotou je pritom stále plne funkčný. O jeho ďalšom osude sa rokuje.

Tatra 815 6x6 VE(Zdroj: Tatra Trucks)

Vôbec prvým modelom Tatry, ktorý sa predstavil na Rely Paríž-Dakar, bol v roku 1986 pretekársky špeciál T 815 6x6 VE. Legendárne púštne preteky absolvoval so štartovným číslom 634 (Loprais, Krpec, Stachura) a 635 (Kahánek, Gumulec, Kalina).

Ak sa domnievate, že obe vozidlá spojené s takto významným momentom v histórii automobilky zamierili po doslúžení rovno do múzea, zostanete asi prekvapení.

Kamión, ktorý na ôsmom ročníku rely súťažil s číslom 635, sa totiž v súčasnosti nachádza na území Francúzska a patrí tamojšej cestovnej agentúre New Gate Travel. Jej majiteľ, istý Jean Philippe, už desaťročia využíva Tatru na prepravu zásob pre zákazníkov, ktorí v krajinách západnej Afriky zatúžili po dobrodružstve.

Súčasného vlastníka tohto už historického vozidla sa po 30. rokoch od premiéry na Dakare podarilo vypátrať technickému riaditeľovi spoločnosti Tatra Trucks Radomírovi Smolkovi.

Automobilka následne vyslala k overeniu autenticity svojich odborníkov, ktorí potvrdili, že skutočne ide o prvú dakarskú Tatru, akurát bez pôvodnej nadstavby, ktorá bola odstránená ešte v roku 1986 a nahradená úplne inou.

Technici zároveň zistili, že nákladiak nemá, napriek dlhému pôsobeniu v náročných podmienkach, žiadne zásadné technické nedostatky. Je vraj plne funkčný, vrátane prepĺňaného dvanásťvalca pod kapotou, a po drobnej úprave schopný prevádzky aj po európskych cestách.

O ďalšom osude prvej šesťkolky Tatry sa rozhodne v blízkej budúcnosti. Možno po 30. rokoch predsa len nájde svoje miesto v kopřivnickom múzeu automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 383
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 289
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 305
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 143
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 204
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 018
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 592
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 875
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 581

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop