Našla sa prvá dakarská Tatra, už desaťročia zásobuje dobrodruhov v Afrike

Kamión s prepĺňaným dvanásťvalcom pod kapotou je pritom stále plne funkčný. O jeho ďalšom osude sa rokuje.

Tatra 815 6x6 VE(Zdroj: Tatra Trucks)

Vôbec prvým modelom Tatry, ktorý sa predstavil na Rely Paríž-Dakar, bol v roku 1986 pretekársky špeciál T 815 6x6 VE. Legendárne púštne preteky absolvoval so štartovným číslom 634 (Loprais, Krpec, Stachura) a 635 (Kahánek, Gumulec, Kalina).

Ak sa domnievate, že obe vozidlá spojené s takto významným momentom v histórii automobilky zamierili po doslúžení rovno do múzea, zostanete asi prekvapení.

Kamión, ktorý na ôsmom ročníku rely súťažil s číslom 635, sa totiž v súčasnosti nachádza na území Francúzska a patrí tamojšej cestovnej agentúre New Gate Travel. Jej majiteľ, istý Jean Philippe, už desaťročia využíva Tatru na prepravu zásob pre zákazníkov, ktorí v krajinách západnej Afriky zatúžili po dobrodružstve.

Súčasného vlastníka tohto už historického vozidla sa po 30. rokoch od premiéry na Dakare podarilo vypátrať technickému riaditeľovi spoločnosti Tatra Trucks Radomírovi Smolkovi.

Automobilka následne vyslala k overeniu autenticity svojich odborníkov, ktorí potvrdili, že skutočne ide o prvú dakarskú Tatru, akurát bez pôvodnej nadstavby, ktorá bola odstránená ešte v roku 1986 a nahradená úplne inou.

Technici zároveň zistili, že nákladiak nemá, napriek dlhému pôsobeniu v náročných podmienkach, žiadne zásadné technické nedostatky. Je vraj plne funkčný, vrátane prepĺňaného dvanásťvalca pod kapotou, a po drobnej úprave schopný prevádzky aj po európskych cestách.

O ďalšom osude prvej šesťkolky Tatry sa rozhodne v blízkej budúcnosti. Možno po 30. rokoch predsa len nájde svoje miesto v kopřivnickom múzeu automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 960
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 907
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 672
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 492
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 836
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 595
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 437
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 828
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 435