Našla sa prvá dakarská Tatra, už desaťročia zásobuje dobrodruhov v Afrike

Kamión s prepĺňaným dvanásťvalcom pod kapotou je pritom stále plne funkčný. O jeho ďalšom osude sa rokuje.

Tatra 815 6x6 VE(Zdroj: Tatra Trucks)

Vôbec prvým modelom Tatry, ktorý sa predstavil na Rely Paríž-Dakar, bol v roku 1986 pretekársky špeciál T 815 6x6 VE. Legendárne púštne preteky absolvoval so štartovným číslom 634 (Loprais, Krpec, Stachura) a 635 (Kahánek, Gumulec, Kalina).

Ak sa domnievate, že obe vozidlá spojené s takto významným momentom v histórii automobilky zamierili po doslúžení rovno do múzea, zostanete asi prekvapení.

Kamión, ktorý na ôsmom ročníku rely súťažil s číslom 635, sa totiž v súčasnosti nachádza na území Francúzska a patrí tamojšej cestovnej agentúre New Gate Travel. Jej majiteľ, istý Jean Philippe, už desaťročia využíva Tatru na prepravu zásob pre zákazníkov, ktorí v krajinách západnej Afriky zatúžili po dobrodružstve.

Súčasného vlastníka tohto už historického vozidla sa po 30. rokoch od premiéry na Dakare podarilo vypátrať technickému riaditeľovi spoločnosti Tatra Trucks Radomírovi Smolkovi.

Automobilka následne vyslala k overeniu autenticity svojich odborníkov, ktorí potvrdili, že skutočne ide o prvú dakarskú Tatru, akurát bez pôvodnej nadstavby, ktorá bola odstránená ešte v roku 1986 a nahradená úplne inou.

Technici zároveň zistili, že nákladiak nemá, napriek dlhému pôsobeniu v náročných podmienkach, žiadne zásadné technické nedostatky. Je vraj plne funkčný, vrátane prepĺňaného dvanásťvalca pod kapotou, a po drobnej úprave schopný prevádzky aj po európskych cestách.

O ďalšom osude prvej šesťkolky Tatry sa rozhodne v blízkej budúcnosti. Možno po 30. rokoch predsa len nájde svoje miesto v kopřivnickom múzeu automobilky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 476
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 976
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 699
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 477
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 522
  6. Splnený sen 1 335
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 293
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 162
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 944
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 869

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cítila každý vpich ihly. Lekárov so slzami v očiach prosila, aby už prestali

Denník SME oslovil všetky univerzitné a fakultné nemocnice. Ani jedna nedostala podnet na násilie či neetické správanie personálu počas pôrodu.

KOMENTÁRE

Orbán môže mať čoskoro v regióne nového spojenca. Andreja Babiša

Babiš má blízko k jeho politickej kultúre.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.