SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Našla sa prvá dakarská Tatra, už desaťročia zásobuje dobrodruhov v Afrike

Kamión s prepĺňaným dvanásťvalcom pod kapotou je pritom stále plne funkčný. O jeho ďalšom osude sa rokuje.

Tatra 815 6x6 VETatra 815 6x6 VE (Zdroj: Tatra Trucks)

Vôbec prvým modelom Tatry, ktorý sa predstavil na Rely Paríž-Dakar, bol v roku 1986 pretekársky špeciál T 815 6x6 VE. Legendárne púštne preteky absolvoval so štartovným číslom 634 (Loprais, Krpec, Stachura) a 635 (Kahánek, Gumulec, Kalina).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa domnievate, že obe vozidlá spojené s takto významným momentom v histórii automobilky zamierili po doslúžení rovno do múzea, zostanete asi prekvapení.

Kamión, ktorý na ôsmom ročníku rely súťažil s číslom 635, sa totiž v súčasnosti nachádza na území Francúzska a patrí tamojšej cestovnej agentúre New Gate Travel. Jej majiteľ, istý Jean Philippe, už desaťročia využíva Tatru na prepravu zásob pre zákazníkov, ktorí v krajinách západnej Afriky zatúžili po dobrodružstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Súčasného vlastníka tohto už historického vozidla sa po 30. rokoch od premiéry na Dakare podarilo vypátrať technickému riaditeľovi spoločnosti Tatra Trucks Radomírovi Smolkovi.

Automobilka následne vyslala k overeniu autenticity svojich odborníkov, ktorí potvrdili, že skutočne ide o prvú dakarskú Tatru, akurát bez pôvodnej nadstavby, ktorá bola odstránená ešte v roku 1986 a nahradená úplne inou.

Technici zároveň zistili, že nákladiak nemá, napriek dlhému pôsobeniu v náročných podmienkach, žiadne zásadné technické nedostatky. Je vraj plne funkčný, vrátane prepĺňaného dvanásťvalca pod kapotou, a po drobnej úprave schopný prevádzky aj po európskych cestách.

O ďalšom osude prvej šesťkolky Tatry sa rozhodne v blízkej budúcnosti. Možno po 30. rokoch predsa len nájde svoje miesto v kopřivnickom múzeu automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  5. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  6. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 668
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 043
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 890
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 069
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 666
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 946
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 670
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Strážov
  2. Post Bellum SK: Na stromoch viseli tí, ktorí sa postavili Nemcom na odpor
  3. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  4. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  5. Peter Maroncik: Keď takto vypadá radostná oslava, ako by vypadala nasranosť?
  6. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  7. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 101 706
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 676
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 123
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 831
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 782
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 560
  8. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 3 172
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu