Sir Torquil Norman začal v roku 2011 pracovať na projekte, ktorý má zlepšiť mobilitu v rozvojových krajinách sveta. S týmto cieľom založil spoločnosť Global Vehicle Trust a angažoval Gordona Murraya.
Tak trochu prekvapujúci ťah vzhľadom k tomu, že Murray je bývalý technický riaditeľ McLarenu v F1 a jeho meno sa spája najmä so športiakmi McLaren F1 a Mercedes-Benz SLR McLaren.
Úlohou renomovaného odborníka bolo navrhnúť jednoduchý a lacný nákladný automobil, ktorý by zároveň prinášal vysokú úžitkovú hodnotu. Výsledkom niekoľkoročného snaženia a investovaných troch miliónov libier (cca 3,5 mil. eur) je funkčný prototyp nazvaný OX, v preklade "vôl".
Keďže vozidlo má v sériovej podobe nájsť svoje uplatnenie v krajinách s nerozvinutou infraštruktúrou, musí si poradiť s výzvou v podobe náročných terénov a nespevnených ciest.
Bude sa pritom musieť zaobísť bez pohonu všetkých kolies, ktorý by podľa výrobcu neúmerne zdvihol hmotnosť aj cenu modelu, zvýšil spotrebu paliva a opotrebenie pneumatík.
Použitý 2,2-litrový turbodiesel Fordu, s výkonom 74 kW a maximálnym krútiacim momentom 310 Nm dostupným pri 2100 ot./min, tak cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku roztáča výlučne kolesá prednej nápravy.
Základ automobilu tvorí oceľový rám s nezávislým zavesením kolies. Model je dlhý 4229 mm, široký 2070 mm, vysoký 2302 mm a má rázvor náprav 2560 mm. Pri pohotovostnej hmotnosti 1600 kg odvezie náklad ťažký 1900 kg. Teda takmer dvojnásobok v porovnaní s pick-upmi.
Na korbu sa zmestia tri palety alebo desať ľudí. Ďalších troch pojme kabína, pričom miesto pre vodiča je z praktických dôvodov v strede. Výrobca takto prispôsobil vozidlo na premávku v krajinách, kde sa jazdí vpravo i vľavo.

OX má 16-palcové kolesá a pýši sa svetlou výškou 25 cm či schopnosťou zvládnuť aj 1,3 m hlboké vodné prekážky.
Najzaujímavejším faktom na vozidle je však spôsob, akým sa dostane na miesto určenia. Dodávať sa totiž bude rozložené v prepravných debnách, vďaka čomu sa do jedného kontajnera zmestí až šesť exemplárov.
To prepravu urobí až trikrát efektívnejšiu, keďže normálne sa do kontajnera štandardných rozmerov zmestia dva automobily. Poskladanie modelu potom trojici "zručnejších" ľudí zaberie približne 12 hodín času.