SME
Piatok, 2. december, 2022 | Meniny má Bibiána

Hyundai i30 prichádza s decentnejším dizajnom aj úplne novým motorom

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok.

Hyundai i30Hyundai i30 (Zdroj: Hyundai)

Hyundai i30 je kľúčovým modelom kórejskej automobilky v Európe. Z prvých dvoch generácii sa na starom kontinente od roku 2008 predalo vyše 800-tisíc exemplárov. Magickú miliónovú hranicu už s veľkou pravdepodobnosťou prekročí v podobe novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá bola navrhnutá v európskom technickom centre značky v Nemecku. Z hľadiska dizajnu na prvý pohľad pôsobí menej vyzývavo ako predchodca. Jej poznávacím znamením je nová nízko umiestnená šesťuholníková maska chladiča, ktorá bude charakterizovať aj iné budúce modely značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Športový vzhľad auta sa podarilo dosiahnuť krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou, skosenou siluetou strechy či spojlerom na jej zadnej hrane. Aerodynamiku zlepšujú aktívne klapky v maske chladiča a otvory v prednom nárazníku.

Vozidlo štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 16- a 17-palcové kolesá s dvojfarebnými diskami a desiatimi lúčmi.

Presunúť sa môžeme do interiéru, ktorý bude dodávaný v troch farebných vyhotoveniach – čiernom, sivo-čiernom a modro-čiernom.

Nájdeme v ňom nový volant a príplatkový vysoko umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a navigácie. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené funkciu pamäte a spolu so sedadlom spolujazdca môže byť vyhrievané a ventilované.

Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Batožinový priestor ponúkne základný objem 395 l.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort a bezpečnosť posádky zaistia systémy ako automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča či detekcia slepého uhla.

Prečítajte si tiež: Kórejci omladili malý Hyundai i10 Čítajte 

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Výkonnosť brzdovej sústavy zas zlepšujú ventilované predné brzdové kotúče s väčším priemerom (288 mm).

Zmeny sa nevyhli ani karosérii, ktorá je z 53 percent vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím sa jej podiel podarilo zvýšiť takmer dvojnásobne. Aj keď kompaktný hatchback narástol do dĺžky o 40 mm, jeho rázvor má naďalej 2650 mm.

Portfólio motorov tvoria prevažne turbokompresorom prepĺňané jednotky s priamym vstrekovaním paliva, vrátane nového benzínového štvorvalca 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a maximálnym krútiacim momentom 242 Nm. Ponuku zážihových agregátov dopĺňa atmosférický štvorvalec 1.4 MPI/74 kW a trojvalec 1.0 T-GDI/88 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Turbodiesel 1,6 CRDi je dostupný v troch výkonových verziách 70, 81 a 100 kW pri rovnako krútiacom momente 280 Nm. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT.

Výroba Hyundai i30 bude opäť prebiehať v českom závode Nošovice s kapacitou 300-tisíc vozidiel ročne. Predaj odštartuje začiatkom roka 2017.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zimná ríša divov Maďarska
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  3. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  4. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  5. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  6. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  7. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  8. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  1. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie
  2. dm a jej zákazníci podporili inštaláciu fotovoltických panelov
  3. Zimná ríša divov Maďarska
  4. Konečne moderná životná poisťovňa bez nepríjemných prekvapení
  5. Mikuláš prinesie plné vrece prekvapení aj v novej rodinnej telke
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj
  7. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  8. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 12 033
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 869
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 968
  4. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 4 019
  5. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 071
  6. Deti potrebujú rodinu na optimálny vývoj 1 344
  7. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 111
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Rusáka sa hlavne nesmieš báť!
  2. Miroslav Galovič: Chlieb (politický) a hry (futbalové). Fandil som Kostarike. Najbližšie budem Maroku... (Mikroblog No 13, tak trochu o Fair Play)
  3. Anna Miľanová: Holubica mieru v červenom... 2022
  4. Štefan Bukovan: Domáci mazlíčkovia a ich vystrájanie
  5. Šimon Briatka: 2-minútové pravidlo – akčná produktivita a budovanie zvykov
  6. Soňa Bulbeck: o Bolte a o ľuďoch...
  7. Matej Galo: Čaká Putina rovnaký osud ako Miloševiča?
  8. Peter Papík: Nedostatok odborných učiteľov
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 238 117
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 902
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 182
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 5 953
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 4 991
  6. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 288
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 006
  8. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 391
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu