SME

Hyundai i30 prichádza s decentnejším dizajnom aj úplne novým motorom

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok.

Hyundai i30Hyundai i30 (Zdroj: Hyundai)

Hyundai i30 je kľúčovým modelom kórejskej automobilky v Európe. Z prvých dvoch generácii sa na starom kontinente od roku 2008 predalo vyše 800-tisíc exemplárov. Magickú miliónovú hranicu už s veľkou pravdepodobnosťou prekročí v podobe novej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá bola navrhnutá v európskom technickom centre značky v Nemecku. Z hľadiska dizajnu na prvý pohľad pôsobí menej vyzývavo ako predchodca. Jej poznávacím znamením je nová nízko umiestnená šesťuholníková maska chladiča, ktorá bude charakterizovať aj iné budúce modely značky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Športový vzhľad auta sa podarilo dosiahnuť krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou, skosenou siluetou strechy či spojlerom na jej zadnej hrane. Aerodynamiku zlepšujú aktívne klapky v maske chladiča a otvory v prednom nárazníku.

Vozidlo štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 16- a 17-palcové kolesá s dvojfarebnými diskami a desiatimi lúčmi.

Presunúť sa môžeme do interiéru, ktorý bude dodávaný v troch farebných vyhotoveniach – čiernom, sivo-čiernom a modro-čiernom.

Nájdeme v ňom nový volant a príplatkový vysoko umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a navigácie. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené funkciu pamäte a spolu so sedadlom spolujazdca môže byť vyhrievané a ventilované.

Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Batožinový priestor ponúkne základný objem 395 l.

SkryťVypnúť reklamu

Komfort a bezpečnosť posádky zaistia systémy ako automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča či detekcia slepého uhla.

Prečítajte si tiež: Kórejci omladili malý Hyundai i10 Čítajte 

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Výkonnosť brzdovej sústavy zas zlepšujú ventilované predné brzdové kotúče s väčším priemerom (288 mm).

Zmeny sa nevyhli ani karosérii, ktorá je z 53 percent vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím sa jej podiel podarilo zvýšiť takmer dvojnásobne. Aj keď kompaktný hatchback narástol do dĺžky o 40 mm, jeho rázvor má naďalej 2650 mm.

Portfólio motorov tvoria prevažne turbokompresorom prepĺňané jednotky s priamym vstrekovaním paliva, vrátane nového benzínového štvorvalca 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a maximálnym krútiacim momentom 242 Nm. Ponuku zážihových agregátov dopĺňa atmosférický štvorvalec 1.4 MPI/74 kW a trojvalec 1.0 T-GDI/88 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Turbodiesel 1,6 CRDi je dostupný v troch výkonových verziách 70, 81 a 100 kW pri rovnako krútiacom momente 280 Nm. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT.

Výroba Hyundai i30 bude opäť prebiehať v českom závode Nošovice s kapacitou 300-tisíc vozidiel ročne. Predaj odštartuje začiatkom roka 2017.

Hyundai

Zásah amerických zložiek v Hyundai Motor.

Zásah sa týkal porušenia amerických imigračných pravidiel.


TASR
Zamestnanci závodu Hyundai Motor Group Ellabelli v štáte Georgia počas razie 4. septembra.

Pracovníkov zadržali počas razie vo fabrike automobilky Hyundai Motor v Georgii.


TASR
Súvisiace témy: Kompaktné autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 12 678
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 6 527
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 370
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 739
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 5 393
  6. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 561
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 2 905
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 111
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (24. - 30.10.1925)
  2. Branislav Hláčik: EU nedokáže ani len zrušiť striedanie času
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria?
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Ivan Čáni: Keď sa Blaha naparuje v Europarlamente pred „vypredaným“ hľadiskom.
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod.
  8. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 12 854
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 12 732
  3. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 10 564
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 9 392
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 143
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 052
  7. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 963
  8. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 4 492
  1. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  2. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  3. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  4. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  5. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  6. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
  7. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  8. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
SkryťZatvoriť reklamu