Hyundai i30 je kľúčovým modelom kórejskej automobilky v Európe. Z prvých dvoch generácii sa na starom kontinente od roku 2008 predalo vyše 800-tisíc exemplárov. Magickú miliónovú hranicu už s veľkou pravdepodobnosťou prekročí v podobe novej generácie.
Tá bola navrhnutá v európskom technickom centre značky v Nemecku. Z hľadiska dizajnu na prvý pohľad pôsobí menej vyzývavo ako predchodca. Jej poznávacím znamením je nová nízko umiestnená šesťuholníková maska chladiča, ktorá bude charakterizovať aj iné budúce modely značky.
Športový vzhľad auta sa podarilo dosiahnuť krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou, skosenou siluetou strechy či spojlerom na jej zadnej hrane. Aerodynamiku zlepšujú aktívne klapky v maske chladiča a otvory v prednom nárazníku.
Vozidlo štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 16- a 17-palcové kolesá s dvojfarebnými diskami a desiatimi lúčmi.
Presunúť sa môžeme do interiéru, ktorý bude dodávaný v troch farebných vyhotoveniach – čiernom, sivo-čiernom a modro-čiernom.

Nájdeme v ňom nový volant a príplatkový vysoko umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a navigácie. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené funkciu pamäte a spolu so sedadlom spolujazdca môže byť vyhrievané a ventilované.
Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Batožinový priestor ponúkne základný objem 395 l.
Komfort a bezpečnosť posádky zaistia systémy ako automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča či detekcia slepého uhla.

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Výkonnosť brzdovej sústavy zas zlepšujú ventilované predné brzdové kotúče s väčším priemerom (288 mm).
Zmeny sa nevyhli ani karosérii, ktorá je z 53 percent vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím sa jej podiel podarilo zvýšiť takmer dvojnásobne. Aj keď kompaktný hatchback narástol do dĺžky o 40 mm, jeho rázvor má naďalej 2650 mm.

Portfólio motorov tvoria prevažne turbokompresorom prepĺňané jednotky s priamym vstrekovaním paliva, vrátane nového benzínového štvorvalca 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a maximálnym krútiacim momentom 242 Nm. Ponuku zážihových agregátov dopĺňa atmosférický štvorvalec 1.4 MPI/74 kW a trojvalec 1.0 T-GDI/88 kW.
Turbodiesel 1,6 CRDi je dostupný v troch výkonových verziách 70, 81 a 100 kW pri rovnako krútiacom momente 280 Nm. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT.
Výroba Hyundai i30 bude opäť prebiehať v českom závode Nošovice s kapacitou 300-tisíc vozidiel ročne. Predaj odštartuje začiatkom roka 2017.