Hyundai i30 prichádza s decentnejším dizajnom aj úplne novým motorom

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok.

Hyundai i30(Zdroj: Hyundai)

Hyundai i30 je kľúčovým modelom kórejskej automobilky v Európe. Z prvých dvoch generácii sa na starom kontinente od roku 2008 predalo vyše 800-tisíc exemplárov. Magickú miliónovú hranicu už s veľkou pravdepodobnosťou prekročí v podobe novej generácie.

Tá bola navrhnutá v európskom technickom centre značky v Nemecku. Z hľadiska dizajnu na prvý pohľad pôsobí menej vyzývavo ako predchodca. Jej poznávacím znamením je nová nízko umiestnená šesťuholníková maska chladiča, ktorá bude charakterizovať aj iné budúce modely značky.

Športový vzhľad auta sa podarilo dosiahnuť krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou, skosenou siluetou strechy či spojlerom na jej zadnej hrane. Aerodynamiku zlepšujú aktívne klapky v maske chladiča a otvory v prednom nárazníku.

Vozidlo štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 16- a 17-palcové kolesá s dvojfarebnými diskami a desiatimi lúčmi.

Presunúť sa môžeme do interiéru, ktorý bude dodávaný v troch farebných vyhotoveniach – čiernom, sivo-čiernom a modro-čiernom.

Nájdeme v ňom nový volant a príplatkový vysoko umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a navigácie. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené funkciu pamäte a spolu so sedadlom spolujazdca môže byť vyhrievané a ventilované.

Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Batožinový priestor ponúkne základný objem 395 l.

Komfort a bezpečnosť posádky zaistia systémy ako automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča či detekcia slepého uhla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kórejci omladili malý Hyundai i10

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Výkonnosť brzdovej sústavy zas zlepšujú ventilované predné brzdové kotúče s väčším priemerom (288 mm).

Zmeny sa nevyhli ani karosérii, ktorá je z 53 percent vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím sa jej podiel podarilo zvýšiť takmer dvojnásobne. Aj keď kompaktný hatchback narástol do dĺžky o 40 mm, jeho rázvor má naďalej 2650 mm.

Portfólio motorov tvoria prevažne turbokompresorom prepĺňané jednotky s priamym vstrekovaním paliva, vrátane nového benzínového štvorvalca 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a maximálnym krútiacim momentom 242 Nm. Ponuku zážihových agregátov dopĺňa atmosférický štvorvalec 1.4 MPI/74 kW a trojvalec 1.0 T-GDI/88 kW.

Turbodiesel 1,6 CRDi je dostupný v troch výkonových verziách 70, 81 a 100 kW pri rovnako krútiacom momente 280 Nm. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT.

Výroba Hyundai i30 bude opäť prebiehať v českom závode Nošovice s kapacitou 300-tisíc vozidiel ročne. Predaj odštartuje začiatkom roka 2017.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 894
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 563
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 498
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 253
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 987
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 707
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 491
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 803
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 712
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 586

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Dominik Hrbatý: Tenisti sú ako autisti, jeden telefonát im prehrá zápas

Náš tenisový šampión komentuje film Borg/McEnroe.

KOMENTÁRE

Kult Saakašviliho. Gruzínca, ktorý spasí Ukrajinu

Saakašvili postupne podľahol očareniu sebou samým.

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa Smeru tvrdí, že Maďarič na sneme hovoril čiastočne aj z jej srdca.

Neprehliadnite tiež

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.