Hyundai i30 prichádza s decentnejším dizajnom aj úplne novým motorom

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok.

Hyundai i30(Zdroj: Hyundai)

Hyundai i30 je kľúčovým modelom kórejskej automobilky v Európe. Z prvých dvoch generácii sa na starom kontinente od roku 2008 predalo vyše 800-tisíc exemplárov. Magickú miliónovú hranicu už s veľkou pravdepodobnosťou prekročí v podobe novej generácie.

Tá bola navrhnutá v európskom technickom centre značky v Nemecku. Z hľadiska dizajnu na prvý pohľad pôsobí menej vyzývavo ako predchodca. Jej poznávacím znamením je nová nízko umiestnená šesťuholníková maska chladiča, ktorá bude charakterizovať aj iné budúce modely značky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Športový vzhľad auta sa podarilo dosiahnuť krátkymi prevismi karosérie, dlhou kapotou, skosenou siluetou strechy či spojlerom na jej zadnej hrane. Aerodynamiku zlepšujú aktívne klapky v maske chladiča a otvory v prednom nárazníku.

Vozidlo štandardne jazdí na 15-palcových kolesách, k dispozícii sú však aj 16- a 17-palcové kolesá s dvojfarebnými diskami a desiatimi lúčmi.

Presunúť sa môžeme do interiéru, ktorý bude dodávaný v troch farebných vyhotoveniach – čiernom, sivo-čiernom a modro-čiernom.

Nájdeme v ňom nový volant a príplatkový vysoko umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a navigácie. Elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča je vybavené funkciu pamäte a spolu so sedadlom spolujazdca môže byť vyhrievané a ventilované.

Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Batožinový priestor ponúkne základný objem 395 l.

Komfort a bezpečnosť posádky zaistia systémy ako automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, monitorovanie únavy vodiča či detekcia slepého uhla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Kórejci omladili malý Hyundai i10

Jazdné vlastnosti by mal pozitívne ovplyvniť o desať percent kratší prevod riadenia a prepracovaný podvozok so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Výkonnosť brzdovej sústavy zas zlepšujú ventilované predné brzdové kotúče s väčším priemerom (288 mm).

Zmeny sa nevyhli ani karosérii, ktorá je z 53 percent vyrobená z vysokopevnostnej ocele, čím sa jej podiel podarilo zvýšiť takmer dvojnásobne. Aj keď kompaktný hatchback narástol do dĺžky o 40 mm, jeho rázvor má naďalej 2650 mm.

Portfólio motorov tvoria prevažne turbokompresorom prepĺňané jednotky s priamym vstrekovaním paliva, vrátane nového benzínového štvorvalca 1.4 T-GDI s výkonom 103 kW a maximálnym krútiacim momentom 242 Nm. Ponuku zážihových agregátov dopĺňa atmosférický štvorvalec 1.4 MPI/74 kW a trojvalec 1.0 T-GDI/88 kW.

Turbodiesel 1,6 CRDi je dostupný v troch výkonových verziách 70, 81 a 100 kW pri rovnako krútiacom momente 280 Nm. Motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, niektoré môžu byť na želanie vybavené 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT.

Výroba Hyundai i30 bude opäť prebiehať v českom závode Nošovice s kapacitou 300-tisíc vozidiel ročne. Predaj odštartuje začiatkom roka 2017.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Cykloturistický trip_vol. 5
  2. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  3. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  4. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  5. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  6. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  7. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  8. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  9. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  10. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 18 177
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 562
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 960
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 048
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 456
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 6 918
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 540
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 588
  9. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 3 976
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 707

Téma: Hyundai


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby, ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.