SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Prvá jazda: Nissan GT-R pri pomalej jazde klame

Skutočný charakter športových áut sa prejaví až pod plnou záťažou.

Nissan GT-RNissan GT-R(Zdroj: Nissan)

História Nissanu GT-R siaha niekoľko desaťročí do minulosti. Prvá generácia s označením Skyline sa začala vyrábať v roku 1969. Aj keď v histórii tohto modelu nájdeme biele miesta, teda roky, počas ktorých sa nevyrábal, tento športový model Nissanu prežil dodnes.

V priebehu času sa okolo neho vytvoril doslova kult. Účinkoval v mnohých filmoch a medzi širokou verejnosťou ho spopularizoval najmä film Rýchlo a zbesilo. K jeho popularite svojou mierou prispeli aj videohry, v ktorých sa pravidelne objavuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes ho poznáme už bez pomenovania Skyline a vystačí si s tromi dôležitými písmenami GT-R. Najnovšiu verziu, modelový rok 2017, mohla verejnosť po prvýkrát obdivovať v marci na autosalóne v New Yorku.

GT-R má vyššiu torznú tuhosť

Jeho európska výstavná premiéra sa uskutočnila následne v Bratislave. Výrobca pri jeho uvádzaní hovoril o najvýraznejších zmenách na tomto modeli od roku 2007.

Prepracovaná bola predná i zadná časť s cieľom zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Vo vnútri došlo k výraznému zníženiu tlačidiel z 27 na 11. Pribudol však nový osempalcový dotykový displej.

K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť nové naladenie adaptívneho podvozku, ako aj vyššia torzná tuhosť karosérie. K pohodliu pasažierov má prispieť aj systém aktívneho potláčania nežiadúcich zvukov. Audiosystém vysiela akustické vlny, ktoré interferujú a rušia nežiadúce zvuky.

To podstatné ostalo nezmenené. O pohon sa totiž stále stará dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Konštruktéri ho naladili na výkon 570 koní (419 kW) a maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm. Agregát spolupracuje s modernizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

S rastúcou agresivitou mení správanie

Nám Nissan predstavil vynovený model GT-R priamo na Slovakia Ringu a na chvíľu nám dovolil aj “privoňať“ k tomuto autu. Štyri kolá, z toho dve v rýchlejšom (ale nie ostrom) tempe nám iba zľahka naznačili potenciál auta.

Keby sme mali dať na prvý dojem, tak povieme, že GT-R je ťažké a v dlhých zákrutách nedotáčavé auto. Po pritlačení plynového pedála na výjazde zas zábavne “hodí“ zadkom.

Také jednoduché to však v prípade športových áut nie je. Mnohé z nich (najmä pretekárske špeciály) doslova nefungujú v pomalom režime, akoby sa trápili a išli sa každú chvíľu rozsypať.

Na odhalenie ich skutočných schopností treba agresívny štýl a poriadne tempo. Potom sa ich jazdné vlastnosti výrazne zmenia a to k lepšiemu. Nissan GT-R je auto, s ktorým sa dá jazdiť aj civilne a nemáte pocit, že nefunguje. Ale má v sebe športovú DNA a pri agresívnejšom štýle určite predvedie nové dimenzie.

Aj keď sme v kolóne za inštruktorom nemohli zrýchľovať, stačilo trochu pritvrdiť a naša predtucha sa začala napĺňať. Neskoršie brzdenie a súčasné zalomenie volantu do zákruty nás nechávalo zabudnúť na údajne nedotáčavý charakter auta.

Pri brzdení pôsobila na predné kolesá väčšia hmotnosť a auto ochotnejšie zatáčalo. Nissan GT-R sa menil na ovládateľný a tým pádom aj zábavný stroj. Pár chvíľ strávených za volantom nám nedovoľuje robiť veľké závery.

Navyše, keď sme sa nepriblížili ani k vlastným limitom, nieto ešte k limitom tohto auta. Na to treba čas, náhradné pneumatiky a brzdy. Jediné, čo môžeme s istotou tvrdiť je, že Nissan GT-R nás každou ďalšou zákrutou bavil viac a viac a sedadlo vodiča sme opúšťali len s nevôľou.

 Technické parametre

Značka a model

Nissan GT-R

Motor

dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

419(570)/6800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

637/3300-5800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková/6

Pohon

aktívny pohon všetkých kolies

Hmotnosť (kg)

1752

Ceny

Stupeň výbavy

Cena (eur)

GT-R

99 500

Black Edition

103 200

Prestige

104 300

Track Edition

118 700

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  2. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  3. Unikát medzi značkami. CUPRA
  4. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 161
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 115
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 935
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 069
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 426
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 022
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 4 987
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 811
  9. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 662
  10. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 661

Téma: Nissan


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil celú údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.

Súdna rada má už dnes rozhodnúť o Jankovskej

Gál žiadal pre bývalú štátnu tajomníčku najprísnejší trest.

Monika Jankovská.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Danka ste mali zastaviť skôr

Voľby by mali byť o odvrátení bankrotu.

Peter Tkačenko

Danko reagoval na neúspech v parlamente, útočil na premiéra

Most-Híd nepodporil tri návrhy zákonov z dielne SNS.

Andrej Danko.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.