Prvá jazda: Nissan GT-R pri pomalej jazde klame

Skutočný charakter športových áut sa prejaví až pod plnou záťažou.

Nissan GT-R(Zdroj: Nissan)

História Nissanu GT-R siaha niekoľko desaťročí do minulosti. Prvá generácia s označením Skyline sa začala vyrábať v roku 1969. Aj keď v histórii tohto modelu nájdeme biele miesta, teda roky, počas ktorých sa nevyrábal, tento športový model Nissanu prežil dodnes.

V priebehu času sa okolo neho vytvoril doslova kult. Účinkoval v mnohých filmoch a medzi širokou verejnosťou ho spopularizoval najmä film Rýchlo a zbesilo. K jeho popularite svojou mierou prispeli aj videohry, v ktorých sa pravidelne objavuje.

Dnes ho poznáme už bez pomenovania Skyline a vystačí si s tromi dôležitými písmenami GT-R. Najnovšiu verziu, modelový rok 2017, mohla verejnosť po prvýkrát obdivovať v marci na autosalóne v New Yorku.

GT-R má vyššiu torznú tuhosť

Jeho európska výstavná premiéra sa uskutočnila následne v Bratislave. Výrobca pri jeho uvádzaní hovoril o najvýraznejších zmenách na tomto modeli od roku 2007.

Prepracovaná bola predná i zadná časť s cieľom zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Vo vnútri došlo k výraznému zníženiu tlačidiel z 27 na 11. Pribudol však nový osempalcový dotykový displej.

K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť nové naladenie adaptívneho podvozku, ako aj vyššia torzná tuhosť karosérie. K pohodliu pasažierov má prispieť aj systém aktívneho potláčania nežiadúcich zvukov. Audiosystém vysiela akustické vlny, ktoré interferujú a rušia nežiadúce zvuky.

To podstatné ostalo nezmenené. O pohon sa totiž stále stará dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Konštruktéri ho naladili na výkon 570 koní (419 kW) a maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm. Agregát spolupracuje s modernizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

S rastúcou agresivitou mení správanie

Nám Nissan predstavil vynovený model GT-R priamo na Slovakia Ringu a na chvíľu nám dovolil aj “privoňať“ k tomuto autu. Štyri kolá, z toho dve v rýchlejšom (ale nie ostrom) tempe nám iba zľahka naznačili potenciál auta.

Keby sme mali dať na prvý dojem, tak povieme, že GT-R je ťažké a v dlhých zákrutách nedotáčavé auto. Po pritlačení plynového pedála na výjazde zas zábavne “hodí“ zadkom.

Také jednoduché to však v prípade športových áut nie je. Mnohé z nich (najmä pretekárske špeciály) doslova nefungujú v pomalom režime, akoby sa trápili a išli sa každú chvíľu rozsypať.

Na odhalenie ich skutočných schopností treba agresívny štýl a poriadne tempo. Potom sa ich jazdné vlastnosti výrazne zmenia a to k lepšiemu. Nissan GT-R je auto, s ktorým sa dá jazdiť aj civilne a nemáte pocit, že nefunguje. Ale má v sebe športovú DNA a pri agresívnejšom štýle určite predvedie nové dimenzie.

Aj keď sme v kolóne za inštruktorom nemohli zrýchľovať, stačilo trochu pritvrdiť a naša predtucha sa začala napĺňať. Neskoršie brzdenie a súčasné zalomenie volantu do zákruty nás nechávalo zabudnúť na údajne nedotáčavý charakter auta.

Pri brzdení pôsobila na predné kolesá väčšia hmotnosť a auto ochotnejšie zatáčalo. Nissan GT-R sa menil na ovládateľný a tým pádom aj zábavný stroj. Pár chvíľ strávených za volantom nám nedovoľuje robiť veľké závery.

Navyše, keď sme sa nepriblížili ani k vlastným limitom, nieto ešte k limitom tohto auta. Na to treba čas, náhradné pneumatiky a brzdy. Jediné, čo môžeme s istotou tvrdiť je, že Nissan GT-R nás každou ďalšou zákrutou bavil viac a viac a sedadlo vodiča sme opúšťali len s nevôľou.

 Technické parametre

Značka a model

Nissan GT-R

Motor

dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

419(570)/6800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

637/3300-5800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková/6

Pohon

aktívny pohon všetkých kolies

Hmotnosť (kg)

1752

Ceny

Stupeň výbavy

Cena (eur)

GT-R

99 500

Black Edition

103 200

Prestige

104 300

Track Edition

118 700

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 196
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 783
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 268
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 106
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 401
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 954
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 919
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.