SME
Štvrtok, 23. január, 2020 | Meniny má Miloš

Prvá jazda: Nissan GT-R pri pomalej jazde klame

Skutočný charakter športových áut sa prejaví až pod plnou záťažou.

Nissan GT-RNissan GT-R(Zdroj: Nissan)

História Nissanu GT-R siaha niekoľko desaťročí do minulosti. Prvá generácia s označením Skyline sa začala vyrábať v roku 1969. Aj keď v histórii tohto modelu nájdeme biele miesta, teda roky, počas ktorých sa nevyrábal, tento športový model Nissanu prežil dodnes.

V priebehu času sa okolo neho vytvoril doslova kult. Účinkoval v mnohých filmoch a medzi širokou verejnosťou ho spopularizoval najmä film Rýchlo a zbesilo. K jeho popularite svojou mierou prispeli aj videohry, v ktorých sa pravidelne objavuje.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes ho poznáme už bez pomenovania Skyline a vystačí si s tromi dôležitými písmenami GT-R. Najnovšiu verziu, modelový rok 2017, mohla verejnosť po prvýkrát obdivovať v marci na autosalóne v New Yorku.

GT-R má vyššiu torznú tuhosť

Jeho európska výstavná premiéra sa uskutočnila následne v Bratislave. Výrobca pri jeho uvádzaní hovoril o najvýraznejších zmenách na tomto modeli od roku 2007.

Prepracovaná bola predná i zadná časť s cieľom zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Vo vnútri došlo k výraznému zníženiu tlačidiel z 27 na 11. Pribudol však nový osempalcový dotykový displej.

K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť nové naladenie adaptívneho podvozku, ako aj vyššia torzná tuhosť karosérie. K pohodliu pasažierov má prispieť aj systém aktívneho potláčania nežiadúcich zvukov. Audiosystém vysiela akustické vlny, ktoré interferujú a rušia nežiadúce zvuky.

To podstatné ostalo nezmenené. O pohon sa totiž stále stará dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Konštruktéri ho naladili na výkon 570 koní (419 kW) a maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm. Agregát spolupracuje s modernizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

S rastúcou agresivitou mení správanie

Nám Nissan predstavil vynovený model GT-R priamo na Slovakia Ringu a na chvíľu nám dovolil aj “privoňať“ k tomuto autu. Štyri kolá, z toho dve v rýchlejšom (ale nie ostrom) tempe nám iba zľahka naznačili potenciál auta.

Keby sme mali dať na prvý dojem, tak povieme, že GT-R je ťažké a v dlhých zákrutách nedotáčavé auto. Po pritlačení plynového pedála na výjazde zas zábavne “hodí“ zadkom.

Také jednoduché to však v prípade športových áut nie je. Mnohé z nich (najmä pretekárske špeciály) doslova nefungujú v pomalom režime, akoby sa trápili a išli sa každú chvíľu rozsypať.

Na odhalenie ich skutočných schopností treba agresívny štýl a poriadne tempo. Potom sa ich jazdné vlastnosti výrazne zmenia a to k lepšiemu. Nissan GT-R je auto, s ktorým sa dá jazdiť aj civilne a nemáte pocit, že nefunguje. Ale má v sebe športovú DNA a pri agresívnejšom štýle určite predvedie nové dimenzie.

Aj keď sme v kolóne za inštruktorom nemohli zrýchľovať, stačilo trochu pritvrdiť a naša predtucha sa začala napĺňať. Neskoršie brzdenie a súčasné zalomenie volantu do zákruty nás nechávalo zabudnúť na údajne nedotáčavý charakter auta.

Pri brzdení pôsobila na predné kolesá väčšia hmotnosť a auto ochotnejšie zatáčalo. Nissan GT-R sa menil na ovládateľný a tým pádom aj zábavný stroj. Pár chvíľ strávených za volantom nám nedovoľuje robiť veľké závery.

Navyše, keď sme sa nepriblížili ani k vlastným limitom, nieto ešte k limitom tohto auta. Na to treba čas, náhradné pneumatiky a brzdy. Jediné, čo môžeme s istotou tvrdiť je, že Nissan GT-R nás každou ďalšou zákrutou bavil viac a viac a sedadlo vodiča sme opúšťali len s nevôľou.

 Technické parametre

Značka a model

Nissan GT-R

Motor

dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

419(570)/6800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

637/3300-5800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková/6

Pohon

aktívny pohon všetkých kolies

Hmotnosť (kg)

1752

Ceny

Stupeň výbavy

Cena (eur)

GT-R

99 500

Black Edition

103 200

Prestige

104 300

Track Edition

118 700

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  5. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  6. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  7. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  8. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  9. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  10. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  1. Úrazy v zimnom období sú častou príčinou práceneschopnosti
  2. Kaufland daroval Centru voľného času v Skalici 4 016 €
  3. OMV otvára novú čerpaciu stanicu v Liptovskom Mikuláši
  4. Stredné školy: Kam a kedy poslať prihlášku?
  5. Rádio Košice počúva každý tretí Košičan
  6. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  7. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  8. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  9. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  10. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 20 634
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 740
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 10 957
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 845
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 083
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 004
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 7 985
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 500
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 421
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 392

Téma: Nissan


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

O čom hovoríme, keď hovoríme o antifašizme (píše Michal Havran)

Ukážme im, že my stále vieme, ako svet vyzerá a ako má vyzerať.

Múzeum holokaustu v Seredi.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Solymos odišiel, ako sa patrí

Stačí štipka vkusu a dá sa odísť aj bez hanby.

Peter Tkačenko

Minister Sólymos sa ospravedlnil a podáva demisiu

Minister spolu s bratom napadli jedného zo zamestnancov ázijskej reštaurácie.

Minister životného prostredia a podpredseda vlády László Sólymos (Most-Híd) podáva demisiu.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Prokurátormi chránený Trnka

Aktéri Lemikomu tunel našťastie nedokončili.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008

Elektromobily budú mať v Bratislave prvý autosalón, začína už v piatok

Návštevníci uvidia väčšinu modelov, ktoré sú v predaji.

Záchranárska ulička bude povinná. Viete ako ju v kolóne vytvoriť?

Uličku vytvorte už keď vchádzate do kolóny.

Zachranárska ulička

Tatra po vyše 30 rokoch vyráža na cestu okolo sveta

Výpravy sa môže zúčastniť každý.

Špeciál 815 4x4 pre expedíciu Tatra kolem světa 2.