Prvá jazda: Nissan GT-R pri pomalej jazde klame

Skutočný charakter športových áut sa prejaví až pod plnou záťažou.

Nissan GT-R(Zdroj: Nissan)

História Nissanu GT-R siaha niekoľko desaťročí do minulosti. Prvá generácia s označením Skyline sa začala vyrábať v roku 1969. Aj keď v histórii tohto modelu nájdeme biele miesta, teda roky, počas ktorých sa nevyrábal, tento športový model Nissanu prežil dodnes.

V priebehu času sa okolo neho vytvoril doslova kult. Účinkoval v mnohých filmoch a medzi širokou verejnosťou ho spopularizoval najmä film Rýchlo a zbesilo. K jeho popularite svojou mierou prispeli aj videohry, v ktorých sa pravidelne objavuje.

Dnes ho poznáme už bez pomenovania Skyline a vystačí si s tromi dôležitými písmenami GT-R. Najnovšiu verziu, modelový rok 2017, mohla verejnosť po prvýkrát obdivovať v marci na autosalóne v New Yorku.

GT-R má vyššiu torznú tuhosť

Jeho európska výstavná premiéra sa uskutočnila následne v Bratislave. Výrobca pri jeho uvádzaní hovoril o najvýraznejších zmenách na tomto modeli od roku 2007.

Prepracovaná bola predná i zadná časť s cieľom zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Vo vnútri došlo k výraznému zníženiu tlačidiel z 27 na 11. Pribudol však nový osempalcový dotykový displej.

K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť nové naladenie adaptívneho podvozku, ako aj vyššia torzná tuhosť karosérie. K pohodliu pasažierov má prispieť aj systém aktívneho potláčania nežiadúcich zvukov. Audiosystém vysiela akustické vlny, ktoré interferujú a rušia nežiadúce zvuky.

To podstatné ostalo nezmenené. O pohon sa totiž stále stará dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Konštruktéri ho naladili na výkon 570 koní (419 kW) a maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm. Agregát spolupracuje s modernizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

S rastúcou agresivitou mení správanie

Nám Nissan predstavil vynovený model GT-R priamo na Slovakia Ringu a na chvíľu nám dovolil aj “privoňať“ k tomuto autu. Štyri kolá, z toho dve v rýchlejšom (ale nie ostrom) tempe nám iba zľahka naznačili potenciál auta.

Keby sme mali dať na prvý dojem, tak povieme, že GT-R je ťažké a v dlhých zákrutách nedotáčavé auto. Po pritlačení plynového pedála na výjazde zas zábavne “hodí“ zadkom.

Také jednoduché to však v prípade športových áut nie je. Mnohé z nich (najmä pretekárske špeciály) doslova nefungujú v pomalom režime, akoby sa trápili a išli sa každú chvíľu rozsypať.

Na odhalenie ich skutočných schopností treba agresívny štýl a poriadne tempo. Potom sa ich jazdné vlastnosti výrazne zmenia a to k lepšiemu. Nissan GT-R je auto, s ktorým sa dá jazdiť aj civilne a nemáte pocit, že nefunguje. Ale má v sebe športovú DNA a pri agresívnejšom štýle určite predvedie nové dimenzie.

Aj keď sme v kolóne za inštruktorom nemohli zrýchľovať, stačilo trochu pritvrdiť a naša predtucha sa začala napĺňať. Neskoršie brzdenie a súčasné zalomenie volantu do zákruty nás nechávalo zabudnúť na údajne nedotáčavý charakter auta.

Pri brzdení pôsobila na predné kolesá väčšia hmotnosť a auto ochotnejšie zatáčalo. Nissan GT-R sa menil na ovládateľný a tým pádom aj zábavný stroj. Pár chvíľ strávených za volantom nám nedovoľuje robiť veľké závery.

Navyše, keď sme sa nepriblížili ani k vlastným limitom, nieto ešte k limitom tohto auta. Na to treba čas, náhradné pneumatiky a brzdy. Jediné, čo môžeme s istotou tvrdiť je, že Nissan GT-R nás každou ďalšou zákrutou bavil viac a viac a sedadlo vodiča sme opúšťali len s nevôľou.

 Technické parametre

Značka a model

Nissan GT-R

Motor

dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

419(570)/6800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

637/3300-5800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková/6

Pohon

aktívny pohon všetkých kolies

Hmotnosť (kg)

1752

Ceny

Stupeň výbavy

Cena (eur)

GT-R

99 500

Black Edition

103 200

Prestige

104 300

Track Edition

118 700

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 173
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 421
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 484
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 190
  5. Kam do tepla v januári? 1 790
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 584
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 579
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 438
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 206
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 908

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.