Prvá jazda: Nissan GT-R pri pomalej jazde klame

Skutočný charakter športových áut sa prejaví až pod plnou záťažou.

Nissan GT-R(Zdroj: Nissan)

História Nissanu GT-R siaha niekoľko desaťročí do minulosti. Prvá generácia s označením Skyline sa začala vyrábať v roku 1969. Aj keď v histórii tohto modelu nájdeme biele miesta, teda roky, počas ktorých sa nevyrábal, tento športový model Nissanu prežil dodnes.

V priebehu času sa okolo neho vytvoril doslova kult. Účinkoval v mnohých filmoch a medzi širokou verejnosťou ho spopularizoval najmä film Rýchlo a zbesilo. K jeho popularite svojou mierou prispeli aj videohry, v ktorých sa pravidelne objavuje.

Dnes ho poznáme už bez pomenovania Skyline a vystačí si s tromi dôležitými písmenami GT-R. Najnovšiu verziu, modelový rok 2017, mohla verejnosť po prvýkrát obdivovať v marci na autosalóne v New Yorku.

GT-R má vyššiu torznú tuhosť

Jeho európska výstavná premiéra sa uskutočnila následne v Bratislave. Výrobca pri jeho uvádzaní hovoril o najvýraznejších zmenách na tomto modeli od roku 2007.

Prepracovaná bola predná i zadná časť s cieľom zlepšiť aerodynamické vlastnosti vozidla. Vo vnútri došlo k výraznému zníženiu tlačidiel z 27 na 11. Pribudol však nový osempalcový dotykový displej.

K lepším jazdným vlastnostiam má prispieť nové naladenie adaptívneho podvozku, ako aj vyššia torzná tuhosť karosérie. K pohodliu pasažierov má prispieť aj systém aktívneho potláčania nežiadúcich zvukov. Audiosystém vysiela akustické vlny, ktoré interferujú a rušia nežiadúce zvuky.

To podstatné ostalo nezmenené. O pohon sa totiž stále stará dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Konštruktéri ho naladili na výkon 570 koní (419 kW) a maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm. Agregát spolupracuje s modernizovanou šesťstupňovou prevodovkou.

S rastúcou agresivitou mení správanie

Nám Nissan predstavil vynovený model GT-R priamo na Slovakia Ringu a na chvíľu nám dovolil aj “privoňať“ k tomuto autu. Štyri kolá, z toho dve v rýchlejšom (ale nie ostrom) tempe nám iba zľahka naznačili potenciál auta.

Keby sme mali dať na prvý dojem, tak povieme, že GT-R je ťažké a v dlhých zákrutách nedotáčavé auto. Po pritlačení plynového pedála na výjazde zas zábavne “hodí“ zadkom.

Také jednoduché to však v prípade športových áut nie je. Mnohé z nich (najmä pretekárske špeciály) doslova nefungujú v pomalom režime, akoby sa trápili a išli sa každú chvíľu rozsypať.

Na odhalenie ich skutočných schopností treba agresívny štýl a poriadne tempo. Potom sa ich jazdné vlastnosti výrazne zmenia a to k lepšiemu. Nissan GT-R je auto, s ktorým sa dá jazdiť aj civilne a nemáte pocit, že nefunguje. Ale má v sebe športovú DNA a pri agresívnejšom štýle určite predvedie nové dimenzie.

Aj keď sme v kolóne za inštruktorom nemohli zrýchľovať, stačilo trochu pritvrdiť a naša predtucha sa začala napĺňať. Neskoršie brzdenie a súčasné zalomenie volantu do zákruty nás nechávalo zabudnúť na údajne nedotáčavý charakter auta.

Pri brzdení pôsobila na predné kolesá väčšia hmotnosť a auto ochotnejšie zatáčalo. Nissan GT-R sa menil na ovládateľný a tým pádom aj zábavný stroj. Pár chvíľ strávených za volantom nám nedovoľuje robiť veľké závery.

Navyše, keď sme sa nepriblížili ani k vlastným limitom, nieto ešte k limitom tohto auta. Na to treba čas, náhradné pneumatiky a brzdy. Jediné, čo môžeme s istotou tvrdiť je, že Nissan GT-R nás každou ďalšou zákrutou bavil viac a viac a sedadlo vodiča sme opúšťali len s nevôľou.

 Technické parametre

Značka a model

Nissan GT-R

Motor

dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

419(570)/6800

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

637/3300-5800

Typ prevodovky/počet stupňov

automatická dvojspojková/6

Pohon

aktívny pohon všetkých kolies

Hmotnosť (kg)

1752

Ceny

Stupeň výbavy

Cena (eur)

GT-R

99 500

Black Edition

103 200

Prestige

104 300

Track Edition

118 700

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Auto na splátky môžu získať aj začínajúci živnostníci
  2. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  3. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  5. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  7. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  8. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  9. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  10. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 888
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 908
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 605
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 3 966
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 677
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 3 575
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 2 788
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 540
  9. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného 2 449
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 125

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Prečo Rusko stojí za Severnou Kóreou? Chce vyzerať ako veľmoc

Rusko sa na medzinárodnej scéne v posledných mesiacoch správa ako spojenec severokórejského režimu.

DOMOV

Polícia bola na koncerty extrémistov prikrátka

Koncerty extrémistov sa podľa odborníka dajú zastaviť.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.