SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Kia má novú osemstupňovú prevodovku, jej vývoj priniesol 143 patentov

Nový automat určený pre modely s pohonom predných kolies je ľahší ako súčasná 6-stupňová prevodovka.

Kia predstavila novú 8-stupňovú automatickú prevodovkuKia predstavila novú 8-stupňovú automatickú prevodovku (Zdroj: Kia )

SOUL, BRATISLAVA. Kia predstavila svoju druhú 8-stupňovú automatickú prevodovku. Na rozdiel od prvej, ktorá je uložená pozdĺžne a prenáša silu na zadnú nápravu, je táto určená pre modely s pohonom predných kolies a musela si teda nájsť miesto pod kapotou vedľa motora a ďalších komponentov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O to bol jej vývoj náročnejší. Trval napokon štyri roky a v rámci neho si kórejská značka patentovala 143 nových technických riešení.

Nová prevodovka Kia 8AT sa podľa automobilky svojimi kompaktnými rozmermi vyrovnáva konvenčnému 6-stupňovému automatu (6AT), ktorý poslúžil ako predloha. Navyše je v porovnaní s ním o 3,5 kg ľahšia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Podľa dostupných informácií využíva tri planétové súkolesia z prevodovky 6AT, no má lamelovú spojku navyše. Rozsah medzi najvyšším a najnižším prevodovým stupňom je o 34 percent väčší ako v prípade 6-stupňovej prevodovky. To prináša viacero pozitív, vrátane o 7,3 percenta nižšej spotreby paliva, menších vibrácií a lepšej akcelerácie pri zaradených nižších prevodových stupňoch.

K hospodárnejšej prevádzke prispieva aj výrazne menšie olejové čerpadlo, ktoré je podľa Kie hlavnou príčinou energetických strát v samočinnej prevodovke.

Prečítajte si tiež: Honda si patentovala 11-stupňovú prevodovku s troma spojkami Čítajte 

Inžinierom značky sa tiež podarilo znížiť počet riadiacich ventilov z 20 na 12. Tým, že ventilový systém zahrnuli do konštrukcie samotnej prevodovky, dosiahli tzv. priame elektromagnetické ovládanie spojky bez nutnosti využitia niekoľkých riadiacich ventilov. Výsledkom týchto úprav má byť priamejšie mechanické spojenie s motorom a teda rýchlejšie radenie a kompaktnejšia konštrukcia.

SkryťVypnúť reklamu

Prvým modelom, v ktorom sa nová prevodovka ocitne, bude Kia Cadenza pre modelový rok 2017. Následne nájde uplatnenie aj v ostatných stredne veľkých a väčších modeloch značiek Kia a Hyundai s pohonom predných kolies.

Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB
  5. Know-how študenta: Zažiť, získať prax a spoznať svet.
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  2. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  3. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  4. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  5. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  6. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  7. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  8. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 26 039
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 450
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 820
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 553
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 678
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 030
  7. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 775
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 669
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Trochu humoru, potrebujeme, dobre?
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu.
  3. Blanka Ulaherová: Byť mačkou v Istanbule
  4. Ján Škerko: Terorista Putin, kúrenie v krbe, výdavky na vojnu a ...
  5. Helena Michlíková: On to nevie ?
  6. Robert Štepaník: diel 78 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 1
  7. Julius Kravjar: Akademické podvody netreba podceňovať
  8. Štefan Vidlár: Aj my
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 853
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 552
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 048
  4. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 486
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 856
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 3 746
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 679
  8. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 530
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu