SME

Kia má novú osemstupňovú prevodovku, jej vývoj priniesol 143 patentov

Nový automat určený pre modely s pohonom predných kolies je ľahší ako súčasná 6-stupňová prevodovka.

Kia predstavila novú 8-stupňovú automatickú prevodovkuKia predstavila novú 8-stupňovú automatickú prevodovku (Zdroj: Kia )

SOUL, BRATISLAVA. Kia predstavila svoju druhú 8-stupňovú automatickú prevodovku. Na rozdiel od prvej, ktorá je uložená pozdĺžne a prenáša silu na zadnú nápravu, je táto určená pre modely s pohonom predných kolies a musela si teda nájsť miesto pod kapotou vedľa motora a ďalších komponentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O to bol jej vývoj náročnejší. Trval napokon štyri roky a v rámci neho si kórejská značka patentovala 143 nových technických riešení.

Nová prevodovka Kia 8AT sa podľa automobilky svojimi kompaktnými rozmermi vyrovnáva konvenčnému 6-stupňovému automatu (6AT), ktorý poslúžil ako predloha. Navyše je v porovnaní s ním o 3,5 kg ľahšia.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa dostupných informácií využíva tri planétové súkolesia z prevodovky 6AT, no má lamelovú spojku navyše. Rozsah medzi najvyšším a najnižším prevodovým stupňom je o 34 percent väčší ako v prípade 6-stupňovej prevodovky. To prináša viacero pozitív, vrátane o 7,3 percenta nižšej spotreby paliva, menších vibrácií a lepšej akcelerácie pri zaradených nižších prevodových stupňoch.

K hospodárnejšej prevádzke prispieva aj výrazne menšie olejové čerpadlo, ktoré je podľa Kie hlavnou príčinou energetických strát v samočinnej prevodovke.

Prečítajte si tiež: Honda si patentovala 11-stupňovú prevodovku s troma spojkami Čítajte 

Inžinierom značky sa tiež podarilo znížiť počet riadiacich ventilov z 20 na 12. Tým, že ventilový systém zahrnuli do konštrukcie samotnej prevodovky, dosiahli tzv. priame elektromagnetické ovládanie spojky bez nutnosti využitia niekoľkých riadiacich ventilov. Výsledkom týchto úprav má byť priamejšie mechanické spojenie s motorom a teda rýchlejšie radenie a kompaktnejšia konštrukcia.

SkryťVypnúť reklamu

Prvým modelom, v ktorom sa nová prevodovka ocitne, bude Kia Cadenza pre modelový rok 2017. Následne nájde uplatnenie aj v ostatných stredne veľkých a väčších modeloch značiek Kia a Hyundai s pohonom predných kolies.

Načítavam video...

 

Kia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 358
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 189
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 892
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 114
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 789
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 908
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 518
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  2. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Martin Pollák: Hra o záchranu
  5. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  6. Tomas Hlavaty: Aj ty Brutus?
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Chrám sv. Vladimíra v Sevastopole
  8. Ondřej Havelka: Magické amulety a tradiční léčitelství v černém islámu
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 35 237
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 224
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 523
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 10 738
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 908
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 6 903
  7. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 5 823
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 726
  1. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  2. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  3. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  4. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  5. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  6. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  7. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  8. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
SkryťZatvoriť reklamu