PALO ALTO, BRATISLAVA. Tesla predstavila aktualizovanú verziu (8.0) svojho poloautonómneho systému Autopilot. Podľa Elona Muska, ktorý prehľad zmien zverejnil na blogu automobilky, budú Tesly schopné správne zastaviť aj v prípade, keď na diaľnici náhle pristane UFO.
Najväčšou novinkou je zapojenie radaru ako hlavného senzoru pre celý systém. Radarom je vybavený každý Model S vyrobený od roku 2014, doteraz však radar slúžil len ako doplnkový senzor - Tesla sa na navigáciu spolieha hlavne na optické kamery.
Automobilka však tvrdí, že sa jej podarilo "naučiť" radar správne vyhodnocovať to, čo okolo seba vidí - radar totiž "vidí" niektoré predmety ako priehľadné alebo polopriehľadné (môže napríklad prehliadnuť drobnú zver na ceste) a kovové môže vyhodnotiť ako väčšie, než v skutočnosti sú. Výhodou však je, že na rozdiel od kamier vidí radar aj cez dážď, hmlu alebo prach.
Tesla vie dokonca signál radaru "odraziť od zeme" a získať tak informácie o tom, čo sa deje pred autom, za ktorým elektromobil ide. Takto podľa blogu v prípade zlého počasia uvidí Tesla pristávajúce UFO ešte skôr, než auto pred ňou.
Ďalšou novinkou verzie 8.0 je schopnosť učiť sa, kde na cestách sú smerové tabule a mosty nad cestou. Tesly budú zaznamenávať, kedy prejdú pod nejakým objektom, a tak si postupne vytvoria mapu mostov a smerových tabúľ.
Elon Musk preto tvrdí, že májová nehoda Autopilotu sa už nezopakuje. Vtedy systém nesprávne vyhodnotil kamión križujúci cestu ako smerovú tabuľu umiestnenú nad cestou.

Automobilka tiež zvýraznila výstražné signály na palubnej doske aj naučila Teslu sama odbočiť z diaľnice.
Do súboru zmien tiež patrí tiež jedna rýdzo európska úprava - Tesly by na starom kontinente už nemali predbiehať sprava.