Mercedes-AMG obnovuje portfólio svojich produktov SUV modelom GLC 43 4MATIC kupé. Zákazníkov chce osloviť trojlitrovým motorom V6 s dvoma turbami, deväťstupňovou automatickou prevodovkou i systémom redukcie náklonov karosérie.
Trojlitrový benzínový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vkladá Mercedes do modelov AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora, pre čo najnižšiu reakčnú dobu. Konštruktéri zvýšili ich plniaci tlak na 1,1 baru. Veľké SUV pokorí rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy.

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú v Mercedese upravili tak, aby jej rekcie zodpovedali športovejšiemu zameraniu vozidla. Vo výsledku tak vyberá jeden z deviatich stupňov rýchlejšie, so schopnosťou podradiť o niekoľko stupňov naraz v jednom kroku. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu.
V manuálnom režime, na požadovanom prevodovom stupni, prevodovka nezaradí automaticky vyšší stupeň ani keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.
Samostatný športový podvozok ťaží z celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov i plynule nastaviteľného tlmenia. Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby s cieľom zvýšiť tuhosť náprav. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie by mali vydržať viac a sú ľahšie.
Pri náhlych zmenách zaťaženia systém automaticky zvýši tvrdosť pruženia podľa potreby. To má znížiť priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie s cieľom stabilizuje vozidlo.
Okrem športového zamerania môže model GLC 43 4MATIC poslúžiť aj na nespevnenom povrchu. Stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku aj počas jazdy. Brodivosť 300 mm a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu umožňujú vozidlu splniť aj náročnejšie požiadavky v teréne.

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú nápravu a 69 % na zadnú nápravu. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.
Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním by mala veľké SUV spoľahlivo zastaviť. Na prednej náprave Mercedes použil dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.
Ani športovo ladený model neprišiel o praktický výhody veľkého SUV. Ložný priestor ponúkne objem od 491 až do 1 400 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú rôzne konfigurácie.
Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj novinky plánuje nemecká značka už začiatkom októbra.