SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Športové SUV Mercedes GLC 43 4MATIC sa nezľakne ani terénu

Veľké SUV je schopné redukovať náklony karosérie a jeho prevodovka radí rýchlejšie. Novinka zrýchli na stovku za 4,9 sekundy.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes-AMG obnovuje portfólio svojich produktov SUV modelom GLC 43 4MATIC kupé. Zákazníkov chce osloviť trojlitrovým motorom V6 s dvoma turbami, deväťstupňovou automatickou prevodovkou i systémom redukcie náklonov karosérie.

Trojlitrový benzínový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vkladá Mercedes do modelov AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora, pre čo najnižšiu reakčnú dobu. Konštruktéri zvýšili ich plniaci tlak na 1,1 baru. Veľké SUV pokorí rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú v Mercedese upravili tak, aby jej rekcie zodpovedali športovejšiemu zameraniu vozidla. Vo výsledku tak vyberá jeden z deviatich stupňov rýchlejšie, so schopnosťou podradiť o niekoľko stupňov naraz v jednom kroku. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu.

V manuálnom režime, na požadovanom prevodovom stupni, prevodovka nezaradí automaticky vyšší stupeň ani keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

Samostatný športový podvozok ťaží z celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov i plynule nastaviteľného tlmenia. Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby s cieľom zvýšiť tuhosť náprav. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie by mali vydržať viac a sú ľahšie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri náhlych zmenách zaťaženia systém automaticky zvýši tvrdosť pruženia podľa potreby. To má znížiť priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie s cieľom stabilizuje vozidlo.

Okrem športového zamerania môže model GLC 43 4MATIC poslúžiť aj na nespevnenom povrchu. Stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku aj počas jazdy. Brodivosť 300 mm a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu umožňujú vozidlu splniť aj náročnejšie požiadavky v teréne.

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú nápravu a 69 % na zadnú nápravu. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním by mala veľké SUV spoľahlivo zastaviť. Na prednej náprave Mercedes použil dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

SkryťVypnúť reklamu

Ani športovo ladený model neprišiel o praktický výhody veľkého SUV. Ložný priestor ponúkne objem od 491 až do 1 400 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú rôzne konfigurácie.

Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj novinky plánuje nemecká značka už začiatkom októbra.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 466
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 348
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 305
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 833
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 223
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 811
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 405
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 672
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marian Nanias: Jadrová energia – Neutrónmi do handry z kozmickej lode.
  2. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  3. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  4. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  6. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  8. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 348
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 10 075
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 111
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 065
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 891
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 794
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 167
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 748
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu