Športové SUV Mercedes GLC 43 4MATIC sa nezľakne ani terénu

Veľké SUV je schopné redukovať náklony karosérie a jeho prevodovka radí rýchlejšie. Novinka zrýchli na stovku za 4,9 sekundy.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes-AMG obnovuje portfólio svojich produktov SUV modelom GLC 43 4MATIC kupé. Zákazníkov chce osloviť trojlitrovým motorom V6 s dvoma turbami, deväťstupňovou automatickou prevodovkou i systémom redukcie náklonov karosérie.

Trojlitrový benzínový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vkladá Mercedes do modelov AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora, pre čo najnižšiu reakčnú dobu. Konštruktéri zvýšili ich plniaci tlak na 1,1 baru. Veľké SUV pokorí rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy.

Článok pokračuje pod video reklamou

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú v Mercedese upravili tak, aby jej rekcie zodpovedali športovejšiemu zameraniu vozidla. Vo výsledku tak vyberá jeden z deviatich stupňov rýchlejšie, so schopnosťou podradiť o niekoľko stupňov naraz v jednom kroku. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu.

V manuálnom režime, na požadovanom prevodovom stupni, prevodovka nezaradí automaticky vyšší stupeň ani keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

Samostatný športový podvozok ťaží z celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov i plynule nastaviteľného tlmenia. Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby s cieľom zvýšiť tuhosť náprav. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie by mali vydržať viac a sú ľahšie.

Pri náhlych zmenách zaťaženia systém automaticky zvýši tvrdosť pruženia podľa potreby. To má znížiť priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie s cieľom stabilizuje vozidlo.

Okrem športového zamerania môže model GLC 43 4MATIC poslúžiť aj na nespevnenom povrchu. Stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku aj počas jazdy. Brodivosť 300 mm a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu umožňujú vozidlu splniť aj náročnejšie požiadavky v teréne.

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú nápravu a 69 % na zadnú nápravu. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním by mala veľké SUV spoľahlivo zastaviť. Na prednej náprave Mercedes použil dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Ani športovo ladený model neprišiel o praktický výhody veľkého SUV. Ložný priestor ponúkne objem od 491 až do 1 400 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú rôzne konfigurácie.

Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj novinky plánuje nemecká značka už začiatkom októbra.

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 371
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 076
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 436
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 995
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 632
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 841
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 202
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 149
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 549
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 047

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Autosalón Paríž 2016, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Minister obrany klamal, dôvodom sú nové stíhačky

Ako SNS vyberá nové slovenské stíhačky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V SNS opäť vymenili hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.