Športové SUV Mercedes GLC 43 4MATIC sa nezľakne ani terénu

Veľké SUV je schopné redukovať náklony karosérie a jeho prevodovka radí rýchlejšie. Novinka zrýchli na stovku za 4,9 sekundy.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes-AMG obnovuje portfólio svojich produktov SUV modelom GLC 43 4MATIC kupé. Zákazníkov chce osloviť trojlitrovým motorom V6 s dvoma turbami, deväťstupňovou automatickou prevodovkou i systémom redukcie náklonov karosérie.

Trojlitrový benzínový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vkladá Mercedes do modelov AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora, pre čo najnižšiu reakčnú dobu. Konštruktéri zvýšili ich plniaci tlak na 1,1 baru. Veľké SUV pokorí rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy.

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú v Mercedese upravili tak, aby jej rekcie zodpovedali športovejšiemu zameraniu vozidla. Vo výsledku tak vyberá jeden z deviatich stupňov rýchlejšie, so schopnosťou podradiť o niekoľko stupňov naraz v jednom kroku. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu.

V manuálnom režime, na požadovanom prevodovom stupni, prevodovka nezaradí automaticky vyšší stupeň ani keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

Samostatný športový podvozok ťaží z celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov i plynule nastaviteľného tlmenia. Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby s cieľom zvýšiť tuhosť náprav. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie by mali vydržať viac a sú ľahšie.

Pri náhlych zmenách zaťaženia systém automaticky zvýši tvrdosť pruženia podľa potreby. To má znížiť priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie s cieľom stabilizuje vozidlo.

Okrem športového zamerania môže model GLC 43 4MATIC poslúžiť aj na nespevnenom povrchu. Stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku aj počas jazdy. Brodivosť 300 mm a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu umožňujú vozidlu splniť aj náročnejšie požiadavky v teréne.

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú nápravu a 69 % na zadnú nápravu. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním by mala veľké SUV spoľahlivo zastaviť. Na prednej náprave Mercedes použil dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Ani športovo ladený model neprišiel o praktický výhody veľkého SUV. Ložný priestor ponúkne objem od 491 až do 1 400 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú rôzne konfigurácie.

Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj novinky plánuje nemecká značka už začiatkom októbra.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 897
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 845
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 917
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 247
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 437
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 950
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 105
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 989
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 645
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 636

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené sľuby politikov

SME bude sledovať záväzky politikov, strán, úradov aj organizácií.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop