Športové SUV Mercedes GLC 43 4MATIC sa nezľakne ani terénu

Veľké SUV je schopné redukovať náklony karosérie a jeho prevodovka radí rýchlejšie. Novinka zrýchli na stovku za 4,9 sekundy.

(Zdroj: Mercedes-AMG)

Mercedes-AMG obnovuje portfólio svojich produktov SUV modelom GLC 43 4MATIC kupé. Zákazníkov chce osloviť trojlitrovým motorom V6 s dvoma turbami, deväťstupňovou automatickou prevodovkou i systémom redukcie náklonov karosérie.

Trojlitrový benzínový motor V6 s dvoma turbodúchadlami vkladá Mercedes do modelov AMG Performance. Vyvinie maximálny výkon 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm. Obe turbodúchadlá sú zabudované v blízkosti motora, pre čo najnižšiu reakčnú dobu. Konštruktéri zvýšili ich plniaci tlak na 1,1 baru. Veľké SUV pokorí rýchlosť 100 km/h za 4,9 sekundy.

V novom GLC 43 4MATIC kupé je použitá automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorú v Mercedese upravili tak, aby jej rekcie zodpovedali športovejšiemu zameraniu vozidla. Vo výsledku tak vyberá jeden z deviatich stupňov rýchlejšie, so schopnosťou podradiť o niekoľko stupňov naraz v jednom kroku. Nechýba ani funkcia automatického medziplynu.

V manuálnom režime, na požadovanom prevodovom stupni, prevodovka nezaradí automaticky vyšší stupeň ani keď otáčky motora dosiahnu prah obmedzovača.

Samostatný športový podvozok ťaží z celonosného viackomorového systému vzduchového pruženia so športovým nastavením pružín a tlmičov i plynule nastaviteľného tlmenia. Na štvorprvkovej prednej náprave sú použité samostatné strmene a nosné kĺby s cieľom zvýšiť tuhosť náprav. Pružiace prvky kompozitnej konštrukcie by mali vydržať viac a sú ľahšie.

Pri náhlych zmenách zaťaženia systém automaticky zvýši tvrdosť pruženia podľa potreby. To má znížiť priečne a pozdĺžne nakláňanie karosérie s cieľom stabilizuje vozidlo.

Okrem športového zamerania môže model GLC 43 4MATIC poslúžiť aj na nespevnenom povrchu. Stlačením tlačidla možno zvýšiť svetlú výšku aj počas jazdy. Brodivosť 300 mm a uhly previsu 19,8 stupňa vpredu a 20,8 stupňa vzadu umožňujú vozidlu splniť aj náročnejšie požiadavky v teréne.

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú nápravu a 69 % na zadnú nápravu. Na odlišný záber rôznych povrchov vozovky reaguje pohon cielenými zásahmi bŕzd na jednom kolese, aby aj vtedy zaručil optimálnu trakciu.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním by mala veľké SUV spoľahlivo zastaviť. Na prednej náprave Mercedes použil dierované kotúče s rozmermi 360 x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 320 x 24 mm a s 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Ani športovo ladený model neprišiel o praktický výhody veľkého SUV. Ložný priestor ponúkne objem od 491 až do 1 400 litrov. Sklopné operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40:20:40 umožňujú rôzne konfigurácie.

Nový Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé oslávi svoju svetovú premiéru 28. septembra 2016 v rámci Parížskeho autosalónu. Predaj novinky plánuje nemecká značka už začiatkom októbra.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.