Lexus vyvinul kinetické sedadlo, posadí vás do "pavúčej" siete

Pozornosť púta aj materiál, z ktorého sú vlákna sieťovinovej štruktúry vyrobené.

Lexus Kinetic Seat(Zdroj: Lexus)

TOKIO, BRATISLAVA. Lexus na blížiacom sa parížskom autosalóne nepredstaví len svoje najnovšie modely, ale upútať sa pokúsi aj konceptom sedadla Kinetic Seat s originálnou sieťovinovou konštrukciou. V automobile ušetrí kilogramy a telu vraj poskytne optimálnu oporu.

Výplň operadla na prvý pohľad zaujímavého sedadla tvorí štruktúra v tvare pavučiny, ktorej vlákna radiálne vychádzajú zo stredu operadla. Táto "pavúčia" sieť je podľa výrobcu dostatočne flexibilná na to, aby sa prispôsobila tvaru tela, rovnomerne rozložila jeho hmotnosť a zabezpečila tak pohodlné sedenie aj na dlhších cestách.

Pri navrhovaní sedadla sa v automobilke inšpirovali ľudským telom. Konkrétne chrbticou, ktorá umožňuje panve a hrudníku otáčať sa proti sebe, čím pri chôdzi poskytuje hlave potrebnú stabilitu.

Oporou v aute má byť pre ňu práve nové kinetické sedadlo, ktoré ju udrží stabilnú nezávisle na pohyboch vozidla. Podarilo sa to dosiahnuť tým, že stred operadla je vo výške lopatiek, čo spôsobuje rotačný pohyb hrude okolo stredovej osi sedadla.

Sedák a operadlo vďaka svojej pružnosti kopírujú pohyby tela spôsobené vonkajšími silami a hmotnosťou pasažiera. Týmto spôsobom pomáhajú stabilizovať hlavu. Vodič tak môže ťažiť z nemenného zorného poľa a tešiť sa z pohodlnejšej a bezpečnejšej jazdy.

Pozornosť púta aj materiál, z ktorého sú vlákna vyrobené. Prednosť pred materiálmi odvodenými z ropy dostal syntetický pavúčí hodváb nazvaný Qmonos. Na svedomí ho má japonská spoločnosť Spiber, ktorá na ňom pracovala od roku 2007.

Jeho hlavnou zložkou je proteín vytvárajúci sa pri mikrobiálnej fermentácii, ktorého ďalším spracovaním vzniká materiál vraj až štyrikrát pevnejší ako oceľ, no zároveň pružnejší ako nylon.

Pripomeňme, že japonská automobilka v Paríži ukáže tiež koncept SUV Lexus UX, v európskej premiére omladený model IS, ďalej nový Lexus NX Sport Edition či kupé LC.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.