Nové Audi A5 sa predstavuje aj vo verzii Sportback

Druhá generácia liftbacku je ľahšia a poprvýkrát bude jazdiť aj na zemný plyn.

Audi S5 Sportback(Zdroj: Audi )

Druhú generáciu kupé Audi A5 sme spoznali už začiatkom leta. Teraz nám nemecká automobilka predstavuje aj predĺženú verziu tohto modelu s dvoma dverami navyše a karosériou typu liftback.

Audi A5 Sportback inak všetku techniku či dizajn interiéru preberá zo skôr odhaleného kupé. Výsledný vzhľad exteriéru je daný predĺženým rázvorom (2824 mm), krátkymi prevismi a dlhou kapotou zasahujúcou do strán.

Prečítajte si tiež: Spoznali sme novú generáciu kupé Audi A5 a S5

Kabína vozidla ponúkne v porovnaní s predchodcom o niečo viac priestoru. Interiér je totiž o 17 mm dlhší a narástla aj šírka v úrovni ramien vodiča a spolujazdca. Objem batožinového priestoru sa naopak nezmenil. Zostáva na 480 litroch, čo je o 15 l viac ako má kupé.

Článok pokračuje pod video reklamou

Voliteľnou výbavou interiéru je digitálny prístrojový panel Audi virtual cockpit, head-up displej či multimediálny systém MMI Navigation plus s 8,3-palcovým displejom, pamäťou s kapacitou 10 GB, mechanikou DVD či službami Audi connect.

Bohatá paleta asistenčných systémov zahŕňa napríklad adaptívny tempomat s asistentom pre jazdu v kolóne fungujúcim do rýchlosti 65 km/h či asistenta pre hospodárnu jazdu, ktorý vyhodnocuje informácie z GPS o blízkom okolí a podľa aktuálnej situácie pomáha cielenými pokynmi šetriť palivo.

Model stojaci na platforme MLB evo má ďalej prepracovaný podvozok s päťprvkovým zavesením vpredu aj vzadu. Voliteľné adaptívne tlmiče sú integrované do sériového systému riadenia jazdnej dynamiky Audi drive select.

Hmotnosť karosérie sa konštruktérom podarilo znížiť o 15 kg. Celkovo je pohotovostná hmotnosť novej generácie o 85 kg (1470 kg) menšia ako v prípade predchodcu.

Z hľadiska ponuky motorov, Sportback nijako nevybočuje z trendu nastoleného verziou Coupé. K dispozícii budú dva motory TFSI a tri turbodiesely vo výkonovom rozpätí 140 kW až 210 kW.

Audi v tomto prípade hovorí o 17 percent vyššom výkone a 22 percent nižšej spotrebe paliva v porovnaní s prvou generáciou.

Hnacia sila putuje štandardne na predné kolesá, k dispozícii sú však aj dve verzie pohonu všetkých kolies. O prenos sily sa postará 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňový automat tiptronic.

Športová verzia modelu S5 Sportback s jednotkou V6 Turbo s výkonom 260 kW zrýchli z nuly na stovku za 4,7 s. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

V ponuke sa po vstupe na trh, ktorý je naplánovaný na začiatok budúceho roka, premiérovo objaví aj model A5 Sportback g-tron. Jeho motor 2.0 TFSI produkuje výkon 125 kW a môže spaľovať zemný plyn, syntetický plyn Audi e-gas, ale aj benzín.

Nové Audi A5 Sportback si odkrúti premiéru na autosalóne v Paríži. Známe sú zatiaľ len ceny v Nemecku, kde štartujú na sume 37 800 eur. Športová verzia S5 vyjde nového majiteľa na 62 500 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 190
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 773
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 977
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 742
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 632
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 607
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 756

Téma: Autosalón Paríž 2016


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.