Aféra Dieselgate vypukla pred rokom a odvtedy dostáva Volkswagen jeden úder za druhým. Dnes sa ukazuje, že reálne splniť papierové požiadavky na znižovanie emisií, je minimálne veľmi náročné.
Až do minulého roku sme si v Európe mohli gratulovať, ako sa nám v tomto smere darí, na papieri. Ciele, ktoré boli vytýčené, automobilky plnili a všetci boli spokojní. Akurát motorista tankoval častejšie, ako podľa papierovej spotreby očakával.
Nový merací cyklus odhaľuje realitu
Dnes sa ukazuje, že so splnením emisných limitov, známych pod názvom Euro 6, je veľký problém pre všetky automobilky.
Už o rok má totiž nahradiť súčasný testovací cyklus NEDC (New European Driving Cycle) nový, menej od reality odtrhnutý cyklus RDE (Real Driving Emission).
V praxi to znamená, že pokiaľ pri starom cykle NEDC dokázali automobilky splniť normu Euro 6, pri novom cykle majú k tomu ešte poriadne ďaleko. Ukazuje to aj štúdia skupiny Transport & Environment.
Podľa jej dát by najhoršie dopadli naftové vozidlá značky Fiat a Suzuki. Emisie NOx by prekročili až 15-krát. Len o málo lepšie sú na tom dieselové motory aliancie Renault-Nissan so 14-násobným prekročením limitov. Na opačnej strane rebríčka je práve Volkswagen, hoci aj on prekračuje limity a to dvojnásobne.
Naftové motory emisie nesplnia
Skupina Transport & Environment analyzovala vo svojej štúdii približne 230 naftových áut. Dáta zozbierala z vyšetrovania, vedeného britskou, francúzskou a nemeckou vládou.
Zástupcovia automobilového priemyslu už vopred avizovali, že nedokážu splniť emisné limity naftových motorov 2020. Európska komisia im aj preto stanovila prechodné obdobie.
Medzi rokmi 2017 a 2019 môžu automobilky prekročiť limit emisií dvojnásobne. Pre roky 2019 až 2021 bol stanovený koeficient pre povolené prekročenie limitov 1,5.
Ako prekračujú emisné limity naftové motory jednotlivých automobiek podľa Transport & Environmet, si môžete pozrieť tu.