SME

VW je najčistejší, aj tak dvojnásobne prekročí emisné limity

Automobilky majú problém reálne splniť emisné limity s naftovými motormi.

VW ilustračné fotoVW ilustračné foto (Zdroj: Volkswagen)

Aféra Dieselgate vypukla pred rokom a odvtedy dostáva Volkswagen jeden úder za druhým. Dnes sa ukazuje, že reálne splniť papierové požiadavky na znižovanie emisií, je minimálne veľmi náročné.

Až do minulého roku sme si v Európe mohli gratulovať, ako sa nám v tomto smere darí, na papieri. Ciele, ktoré boli vytýčené, automobilky plnili a všetci boli spokojní. Akurát motorista tankoval častejšie, ako podľa papierovej spotreby očakával.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový merací cyklus odhaľuje realitu

Dnes sa ukazuje, že so splnením emisných limitov, známych pod názvom Euro 6, je veľký problém pre všetky automobilky.

SkryťVypnúť reklamu

Už o rok má totiž nahradiť súčasný testovací cyklus NEDC (New European Driving Cycle) nový, menej od reality odtrhnutý cyklus RDE (Real Driving Emission).

V praxi to znamená, že pokiaľ pri starom cykle NEDC dokázali automobilky splniť normu Euro 6, pri novom cykle majú k tomu ešte poriadne ďaleko. Ukazuje to aj štúdia skupiny Transport & Environment.

Podľa jej dát by najhoršie dopadli naftové vozidlá značky Fiat a Suzuki. Emisie NOx by prekročili až 15-krát. Len o málo lepšie sú na tom dieselové motory aliancie Renault-Nissan so 14-násobným prekročením limitov. Na opačnej strane rebríčka je práve Volkswagen, hoci aj on prekračuje limity a to dvojnásobne.

Naftové motory emisie nesplnia

Skupina Transport & Environment analyzovala vo svojej štúdii približne 230 naftových áut. Dáta zozbierala z vyšetrovania, vedeného britskou, francúzskou a nemeckou vládou.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia automobilového priemyslu už vopred avizovali, že nedokážu splniť emisné limity naftových motorov 2020. Európska komisia im aj preto stanovila prechodné obdobie.

Medzi rokmi 2017 a 2019 môžu automobilky prekročiť limit emisií dvojnásobne. Pre roky 2019 až 2021 bol stanovený koeficient pre povolené prekročenie limitov 1,5.

Ako prekračujú emisné limity naftové motory jednotlivých automobiek podľa Transport & Environmet, si môžete pozrieť tu.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu