SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Mercedes Vision VAN: dodávka budúcnosti doručí balík na minútu presne

Elektrický van nemá volant, no disponuje dvoma doručovacími dronmi. Balíky naloží automaticky v logistickom centre.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Modelom Vision Van prezentuje Mercedes-Benz Vans štúdiu transportéra pre mestskú zónu. Vozidlo ako celkový systém integruje množstvo technológií na doručovanie zásielok. Spoločnosť prechádza z úrovne výrobcu vozidiel - transportérov do úrovne dodávateľa ucelených systémových riešení. Vision Van by mal vynikať vzájomným prepojením informácií, technológií a procesov od centrálneho prekladiska až po príjemcu.

Vision Van disponuje plnoautomatizovaným ložným priestorom, integrovanými dronmi na autonómne doručovanie vzdušnou cestou a ovládaním joystickom. Vďaka elektrickému pohonu s výkonom 75 kW a dojazdom 270 km môže Vision Van doručovať zásielky bez emisií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Modelom Vision Van predstavujeme inteligentný, čistý a plne zosieťovaný transportér budúcnosti,“ uvádza Volker Mornhinweg, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans.

Zásielky sa automaticky skompletizujú v logistickom centre a preložia do špeciálnych regálových systémov. Bezvodičové dopravné vozidlá prekladajú regály v automatizovanom procese. Inteligentný manažment ložného priestoru automaticky vydáva kuriérovi balíky na manuálne doručenie. Systém paralelne podáva zásielky dvom dronom, každý s užitočným zaťažením dva kilogramy, ktoré ich dokážu autonómne doručiť v okruhu s polomerom desať kilometrov.

Dizajnéri sa vzdali volantu, pedálov a stredovej konzoly a nahradili ich diaľkovým riadením. Vznikol tak interiér založený na inteligentnej komunikácii medzi vodičom a vozidlom. Vďaka tomu bolo možné posunúť sedadlo vodiča viac dopredu a zvýšiť tak úžitkovú plochu vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo komunikuje s kuriérom aj prostredníctvom podlahy kabíny. V podlahe sa rozsvecujú indikátory LED, ktoré signalizujú napríklad to, či sa k vozidlu blíži chodec alebo cyklista.  Vypustenie volantu, pedálov a stredovej konzoly umožnilo voľný pohyb v kabíne a nerušený nástup a výstup z vozidla. Automobil vďaka elektrickému pohonu nepotrebuje prevodové ústrojenstvo, kabínu vodiča tak bolo možné vybaviť rovnou podlahou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 750
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 993
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 517
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 233
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 365
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 800
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 859
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


11 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


20 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  2. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  5. Petronela Čellárová: Stále neverím
  6. Maťo Chudík: Ticho
  7. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 719
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 18 889
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 532
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 687
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 497
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 129
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 829
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu