Mercedes Vision VAN: dodávka budúcnosti doručí balík na minútu presne

Elektrický van nemá volant, no disponuje dvoma doručovacími dronmi. Balíky naloží automaticky v logistickom centre.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

STUTTGART, BRATISLAVA. Modelom Vision Van prezentuje Mercedes-Benz Vans štúdiu transportéra pre mestskú zónu. Vozidlo ako celkový systém integruje množstvo technológií na doručovanie zásielok. Spoločnosť prechádza z úrovne výrobcu vozidiel - transportérov do úrovne dodávateľa ucelených systémových riešení. Vision Van by mal vynikať vzájomným prepojením informácií, technológií a procesov od centrálneho prekladiska až po príjemcu.

Vision Van disponuje plnoautomatizovaným ložným priestorom, integrovanými dronmi na autonómne doručovanie vzdušnou cestou a ovládaním joystickom. Vďaka elektrickému pohonu s výkonom 75 kW a dojazdom 270 km môže Vision Van doručovať zásielky bez emisií.

„Modelom Vision Van predstavujeme inteligentný, čistý a plne zosieťovaný transportér budúcnosti,“ uvádza Volker Mornhinweg, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans.

Zásielky sa automaticky skompletizujú v logistickom centre a preložia do špeciálnych regálových systémov. Bezvodičové dopravné vozidlá prekladajú regály v automatizovanom procese. Inteligentný manažment ložného priestoru automaticky vydáva kuriérovi balíky na manuálne doručenie. Systém paralelne podáva zásielky dvom dronom, každý s užitočným zaťažením dva kilogramy, ktoré ich dokážu autonómne doručiť v okruhu s polomerom desať kilometrov.

Dizajnéri sa vzdali volantu, pedálov a stredovej konzoly a nahradili ich diaľkovým riadením. Vznikol tak interiér založený na inteligentnej komunikácii medzi vodičom a vozidlom. Vďaka tomu bolo možné posunúť sedadlo vodiča viac dopredu a zvýšiť tak úžitkovú plochu vozidla.

Vozidlo komunikuje s kuriérom aj prostredníctvom podlahy kabíny. V podlahe sa rozsvecujú indikátory LED, ktoré signalizujú napríklad to, či sa k vozidlu blíži chodec alebo cyklista.  Vypustenie volantu, pedálov a stredovej konzoly umožnilo voľný pohyb v kabíne a nerušený nástup a výstup z vozidla. Automobil vďaka elektrickému pohonu nepotrebuje prevodové ústrojenstvo, kabínu vodiča tak bolo možné vybaviť rovnou podlahou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 971
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 741
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 231
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 325
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 204
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 185
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 011
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 716
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 198

Téma: Autosalón Paríž 2016


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.