SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Seat sa sťažuje na Škodu, jej autá sú príliš lacné a ohrozujú ich

Španielskej značke sa nepáči rastúci vplyv Škody v koncerne.

(Zdroj: Michael Kasarda)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Seat kritizuje českú Škodu za agresívnu cenotvorbu jej produktov. Osobitne SUV Kodiaq je podľa Seatu príliš lacný, cituje list odborára Škody český web idnes.cz

Cenu veľkého SUV pritom česká značka oficiálne zatiaľ nezverejnila. Tvrdí len, že ceny Kodiaqu sa budú pohybovať približne na úrovni cien Superbu.

Seat sa podľa idnes sťažuje aj na ceny ďalších modelov Škody, ktoré sú na väčšine hlavných trhov výhodnejšie ako tie španielske.

Španielska automobilka má pritom viac dôvodov žiarliť na Škodu. Aktuálne sa už dva modely Seatu vyrábajú v Česku - Toledo (rebrandovaná Škoda Rapid) a nové SUV Ateca, na ktoré sú kvôli nábehu výroby dlhé čakacie doby.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Český závod v Kvasinách preto prijíma nových ľudí a rozširuje výrobu, španielske fabriky musia prepúšťať ľudí.

Hovorca Škody Jozef Baláž len portálu idnes odkázal, že ceny Kodiaqu zverejní automobilka počas blížiaceho sa autosalónu v Paríži. "Škoda nechce vnútrokoncernové spory komentovať," dodal Baláž.

Hoci značka áut Škoda je výrazne staršia a historicky úspešnejšia ako Seat, do koncernu prišla neskôr a v posledných rokoch je čoraz úspešnejšia vo viacerých karjinách Európy aj mimo nej. Objavili sa dokonca špekulácie o tom, že Škoda sa chystá expandovať do USA.

V súčasnosti značky bojujú o to, či sa bude koncernová prevodovka MQ282 vyrábať v Česku alebo v Španielsku.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 505
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 844
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 695
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 082
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 688
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 495
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 561
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 482
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 377
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 306
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Slovensko sa bojí míňať vakcíny, aby zostalo na druhú dávku.

19 h
 Milan Uhrík v končí v Kotlebovej strane.

Pozícia Kotlebu sa výrazne upevnila po zmene v stanovách.

51m
Petra Vlhová ide obrovský slalom.

Sledujte online prenos s nami.

39m

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

19 h
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan