Seat sa sťažuje na Škodu, jej autá sú príliš lacné a ohrozujú ich

Španielskej značke sa nepáči rastúci vplyv Škody v koncerne.

(Zdroj: Michael Kasarda)

MLADÁ BOLESLAV, BRATISLAVA. Seat kritizuje českú Škodu za agresívnu cenotvorbu jej produktov. Osobitne SUV Kodiaq je podľa Seatu príliš lacný, cituje list odborára Škody český web idnes.cz

Cenu veľkého SUV pritom česká značka oficiálne zatiaľ nezverejnila. Tvrdí len, že ceny Kodiaqu sa budú pohybovať približne na úrovni cien Superbu.

Seat sa podľa idnes sťažuje aj na ceny ďalších modelov Škody, ktoré sú na väčšine hlavných trhov výhodnejšie ako tie španielske.

Španielska automobilka má pritom viac dôvodov žiarliť na Škodu. Aktuálne sa už dva modely Seatu vyrábajú v Česku - Toledo (rebrandovaná Škoda Rapid) a nové SUV Ateca, na ktoré sú kvôli nábehu výroby dlhé čakacie doby.

Český závod v Kvasinách preto prijíma nových ľudí a rozširuje výrobu, španielske fabriky musia prepúšťať ľudí.

Hovorca Škody Jozef Baláž len portálu idnes odkázal, že ceny Kodiaqu zverejní automobilka počas blížiaceho sa autosalónu v Paríži. "Škoda nechce vnútrokoncernové spory komentovať," dodal Baláž.

Hoci značka áut Škoda je výrazne staršia a historicky úspešnejšia ako Seat, do koncernu prišla neskôr a v posledných rokoch je čoraz úspešnejšia vo viacerých karjinách Európy aj mimo nej. Objavili sa dokonca špekulácie o tom, že Škoda sa chystá expandovať do USA.

V súčasnosti značky bojujú o to, či sa bude koncernová prevodovka MQ282 vyrábať v Česku alebo v Španielsku.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.