SME

Alfa Romeo Giulia Veloce ponúkne 280 koní a pohon všetkých kolies

Vozidlo vyplní medzeru medzi štandardnými verziami modelu a špičkovým variantom Quadrifoglio Verde.

Alfa Romeo Giulia VeloceAlfa Romeo Giulia Veloce (Zdroj: Alfa Romeo )

Na tohtoročnom autosalóne v Paríži nebude chýbať ani Alfa Romeo. Talianska automobilka privezie do hlavného mesta Francúzska viacero noviniek, očakávané SUV Stelvio to však ešte nebude. Svetu sa zato predstaví Alfa Romeo Giulia Veloce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová verzia športového sedanu si svojich fanúšikov určite rýchlo nájde najmä vo variante s prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom s výkonom 206 kW (280 koní) pri 5250 ot./min a krútiacim momentom 400 Nm pri 2250 otáčkach.

Novinka sa však bude dať najskôr objednať, a to už v priebehu autosalónu, výlučne v naftovej verzii s 2,2-litrovým turbodieselom produkujúcim výkon 154 kW (210 koní) pri 3500 ot./min a dosahujúcim najvyšší krútiaci moment 470 Nm pri 1750 ot./min. Mimochodom, ide o historicky prvý naftový motor Alfy kompletne vyrobený z hliníka.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Alfa Romeo Giulia je postavená na emóciách Čítajte 

Dynamické parametre automobilka prezradí zrejme až v Paríži. Dovtedy zostáva uspokojiť sa s faktom, že oba motory budú spolupracovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a výrobca k nim ponúkne aj systém pohonu všetkých kolies Q4, ktorý zdvihne hmotnosť vozidiel len o 60 kg.

Giulia Veloce sa od ostatných verzií modelu odlišuje aj jemne pozmeneným zovňajškom. Týka sa to napríklad prepracovaných nárazníkov, lesklého čierneho lemovania bočných okien, príplatkových 19-palcových kolies s piatimi lúčmi a nového modrého farebného odtieňa Misano.

Automobilka zároveň potvrdila, že začiatkom roka 2017 ponúkne tiež úspornejšiu verziu Giulia AE (Advanced Efficiency). Pod jej kapotou sa ocitne 2,2-litrový diesel s výkonom 132 kW (180 koní), ktorý bude spárovaný s 8-stupňovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu

Alfa v jeho prípade sľubuje kombinovanú spotrebu 4,2 l/100 km, čo je výsledok využitia nízkotlakového EGR ventilu, účinnejšieho chladenia a dlhších prevodových stupňov. Prispela k tomu aj o 5 mm nižšia svetlá výška a špecificky tvarované disky, čím sa podarilo znížiť súčiniteľ aerodynamického odporu na 0,23.

Giulia AE si pritom zachováva veľmi slušné dynamické parametre. Na stovku zrýchli za 7,2 s a rozbehne sa maximálne na rýchlosť 230 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 513
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 313
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 668
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 560
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 715
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 618
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 247
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  2. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  3. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  4. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  5. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  6. Ján Škerko: Arthur Schopenhauer: pesimista alebo realista?
  7. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  8. Irena Šimuneková: Makové políčka
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 32 718
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 543
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 065
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 036
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 971
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 238
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 705
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 846
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu