SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Alfa Romeo Giulia Veloce ponúkne 280 koní a pohon všetkých kolies

Vozidlo vyplní medzeru medzi štandardnými verziami modelu a špičkovým variantom Quadrifoglio Verde.

Alfa Romeo Giulia VeloceAlfa Romeo Giulia Veloce (Zdroj: Alfa Romeo )

Na tohtoročnom autosalóne v Paríži nebude chýbať ani Alfa Romeo. Talianska automobilka privezie do hlavného mesta Francúzska viacero noviniek, očakávané SUV Stelvio to však ešte nebude. Svetu sa zato predstaví Alfa Romeo Giulia Veloce.

Nová verzia športového sedanu si svojich fanúšikov určite rýchlo nájde najmä vo variante s prepĺňaným dvojlitrovým štvorvalcom s výkonom 206 kW (280 koní) pri 5250 ot./min a krútiacim momentom 400 Nm pri 2250 otáčkach.

Novinka sa však bude dať najskôr objednať, a to už v priebehu autosalónu, výlučne v naftovej verzii s 2,2-litrovým turbodieselom produkujúcim výkon 154 kW (210 koní) pri 3500 ot./min a dosahujúcim najvyšší krútiaci moment 470 Nm pri 1750 ot./min. Mimochodom, ide o historicky prvý naftový motor Alfy kompletne vyrobený z hliníka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Alfa Romeo Giulia je postavená na emóciách Čítajte 

Dynamické parametre automobilka prezradí zrejme až v Paríži. Dovtedy zostáva uspokojiť sa s faktom, že oba motory budú spolupracovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a výrobca k nim ponúkne aj systém pohonu všetkých kolies Q4, ktorý zdvihne hmotnosť vozidiel len o 60 kg.

Giulia Veloce sa od ostatných verzií modelu odlišuje aj jemne pozmeneným zovňajškom. Týka sa to napríklad prepracovaných nárazníkov, lesklého čierneho lemovania bočných okien, príplatkových 19-palcových kolies s piatimi lúčmi a nového modrého farebného odtieňa Misano.

Automobilka zároveň potvrdila, že začiatkom roka 2017 ponúkne tiež úspornejšiu verziu Giulia AE (Advanced Efficiency). Pod jej kapotou sa ocitne 2,2-litrový diesel s výkonom 132 kW (180 koní), ktorý bude spárovaný s 8-stupňovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu

Alfa v jeho prípade sľubuje kombinovanú spotrebu 4,2 l/100 km, čo je výsledok využitia nízkotlakového EGR ventilu, účinnejšieho chladenia a dlhších prevodových stupňov. Prispela k tomu aj o 5 mm nižšia svetlá výška a špecificky tvarované disky, čím sa podarilo znížiť súčiniteľ aerodynamického odporu na 0,23.

Giulia AE si pritom zachováva veľmi slušné dynamické parametre. Na stovku zrýchli za 7,2 s a rozbehne sa maximálne na rýchlosť 230 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 387
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 593
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 511
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 741
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 838
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 584
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 223
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 128
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


5 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 778
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 976
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 682
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 885
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 739
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 504
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu