HANNOVER, BRATISLAVA. Tretia generácia Nissanu Navara, ktorý je na Slovensku v predaji od februára, je aktuálnym držiteľom ocenenia International Pick-up Award. Všestrannosť a širokú využiteľnosť tohto pick-upu opakovane vyzdvihuje aj samotná automobilka.
Aby svoje tvrdenia niečím podložila, spravila z verzie Double Cab Tekna koncept, ktorý predstavila na hannoverskom autosalóne. Zaujať by mal najmä záchranárov. Nissan Navara EnGuard je totiž svojim vybavením a vlastnosťami predurčený na záchranné práce v núdzových situáciách.
Významnou obmenou prešla najmä ložná plocha, z ktorej sa stala akási mobilná základňa pre záchranárov s dvoma zásuvkami vyrobenými z dvojvrstvového laminátu.
Vysunúť sa dajú na dĺžku 800 mm a okrem bežného záchranárskeho vybavenia si v nich našiel miesto aj dron s dosahom šiestich kilometrov a schopnosťou lietať takmer pol hodinu. Obraz z neho je prenášaný na 20,5-palcový vysúvateľný displej.

Po bokoch spodnej zásuvky sú umiestnené dva prototypy prenosných akumulátorov. Každý má kapacitu 2 kW a obsahuje sedem batériových modulov. Nabíjané sú elektrickou energiou generovanou vznetovým motorom.
Pri záchranných prácach v teréne majú byť efektívnou a navyše bezhlučnou alternatívou benzínového generátora. Vďaka nulovým emisiám sa pritom môžu využiť aj v uzavretých priestoroch.

Oproti sériovej verzii má koncept o 50 mm vyššiu svetlú výšku a rozchod predných a zadných kolies väčší o 80, resp. 94 mm. Štandardné 18-palcové kolesá nahradili nové so 16-palcovými ráfikmi a robustnými off-roadovými pneumatikami s rozmermi 285/75 R16.
Novinka ďalej disponuje nastaviteľným odpružením s posilnenými nylonovými puzdrami a novými štvorpiestikovými vŕtanými a odvetrávanými brzdami s priemerom 300 mm.

Ako pohonná jednotka slúži 2,3-litrový motor s dvoma turbodúchadlami, ktorý autu v kombinácii so 7-stupňovou automatickou prevodovkou poskytuje výkon 190 koní.
Zmeny na karosérii zahŕňajú rozšírené blatníky, medzi ktorými sa nachádzajú nové stúpačky. Vozidlo je lepšie pripravené aj na prípadné brodenie vodou vďaka nasávaniu vzduchu do motora vyvýšenému na úroveň strechy.

V nej je zabudované 360-stupňové LED osvetlenie a núdzové modré majáky zapustené do štyroch rohov. Majáky sú integrované tiež do blatníkov a do prepracovaných predných hmloviek a zadných svetlometov. V pozmenenom prednom nárazníku zas našiel svoje miesto výkonný navijak.
Osobitnú pozornosť venovali v Nissane výberu farieb. Podľa ich prieskumu je najlepšie viditeľnou farbou za denného svetla fluorescenčná zelená. To sa odzrkadlilo aj na konečnej farebnej úprave špeciálu.
Interiér dostal v porovnaní so sériovým modelom funkčnejší vzhľad. Metalické prvky v ňom ustúpili čiernemu laku a sedadlá dostali čalúnenie tkaninou SuperFabric odolnejšou proti opotrebeniu.