Vyskúšali sme najlepšie znejúci trojvalec

BMW i8 bolo predstavené pred tromi rokmi, stále však vyzerá moderne, ba až futuristicky.

(Zdroj: Michal Švančara)

Bavorskej automobilke už dlhé roky „kraľuje“ písmeno M. Označuje športové modely značky, v ktorých je zážitok z jazdy prvoradý. Pred pár rokmi však prišiel nemecký výrobca s novou divíziou “i“.

Prvé dva modely (i3 a i8) nám o tejto divízii veľa naznačili. Minimálne to, že sa zameriava na budúcnosť mobility. BMW i3 je mestský elektromobil a BMW i8 hybrid.

A pod pojmom hybrid nenarážame len na typ pohonu, ale aj na spájanie rôznych protichodných ideí v jednom aute. Mieša sa v ňom totiž športový duch s minimálne marketingovou prezentáciou BMW i8 ako ekologického vozidla.

V reálnej premávke vie šoféra odmeniť výbornou spotrebou. Hybridné ústrojenstvo šetrí palivo v meste aj pri vybitých batériách. Na diaľnici zas pomáha aerodynamický tvar vozidla.

So zábavou za volantom je to o niečo horšie. Nič v štýle driftujúceho BMW M2 sme nečakali, ale aj tak sme dúfali vo väčšiu zábavu za volantom.

Hybridný model i8 vie byť veľmi rýchly, a nielen na rovinkách. V zákrutách však nepodáva informáciu o tom, ako ďaleko ste od limitov auta, a potom šofér stratí chuť tlačiť na plyn. Keď to však náhodou začnete skúšať, tak zájdete vysoko nad povolené rýchlosti, veľmi vysoko.

Väčšiu emóciu prináša zvuk trojvalcového Twin Power Turbo motora. Aj keď to vo videu veľmi nepočuť, je to zďaleka najlepšie znejúci trojvalec, aký sme kedy šoférovali. V športovom režime si potom možno vychutnať podradenia aj v nízkych rýchlostiach. Pri zatlačení plynu na podlahu sa v pozadí ozve aj “pískajúci“ elektromotor, uložený vpredu.

Hlavná devíza tohto auta je však niekde inde. BMW i8 vyzerá neskutočne dobre a ešte aj po troch rokoch od jeho predstavenia pôsobí moderne.

Keby sme tento model doteraz nevideli a značka by nám ho ukázala o týždeň na autosalóne v Paríži, tak jej uveríme nielen to, že ide o horúcu novinku, ale aj to, že ide o koncept. Presvedčili by nás odvážne tvary a množstvo zaujímavých detailov.

Slová o nadčasovom dizajne sú možno stále predčasné, ale BMW i8 má šancu zapísať sa do histórie ako mimoriadne zaujímavé vozidlo. BMW na ňom totiž ukázalo, čo dokáže po technickej aj po dizajnovej stránke vyrobiť.

Hlbší zmysel v tomto vozidle netreba hľadať. Je to dokonalý marketingový pútač pre automobilku. Málokedy sa nájde človek, ktorý sa za ním neobzrie.

Vždy sme uprednostňovali zábavu za volantom a reálny prínos auta v praktickom živote, ale ak máme od týchto ideí upustiť, tak potom napríklad pri “nezmyselnom“ BMW i8.

Technické parametre

Vozidlo

BMW i8

Výkon spaľovacieho motora (kW(k))

170 (231)

Výkon elektromotora (kW)

96 kW

Krútiaci moment (Nm)

320

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

250

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1485

Zrýchlenie podľa výrobcu 0 – 100 km/h (s)

4,4

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2800; 4689; 1942; 1291


 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 843
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 794
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 780
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 003
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 941
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 665
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 077
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 935
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 692
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 418

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

KULTÚRA

Folklór zrkadlí, akí sú ľudia citliví na hranice

Etnomuzikologička Jana Ambrózová hodnotí šou Zem spieva.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop