Vyskúšali sme najlepšie znejúci trojvalec

BMW i8 bolo predstavené pred tromi rokmi, stále však vyzerá moderne, ba až futuristicky.

(Zdroj: Michal Švančara)

Bavorskej automobilke už dlhé roky „kraľuje“ písmeno M. Označuje športové modely značky, v ktorých je zážitok z jazdy prvoradý. Pred pár rokmi však prišiel nemecký výrobca s novou divíziou “i“.

Prvé dva modely (i3 a i8) nám o tejto divízii veľa naznačili. Minimálne to, že sa zameriava na budúcnosť mobility. BMW i3 je mestský elektromobil a BMW i8 hybrid.

A pod pojmom hybrid nenarážame len na typ pohonu, ale aj na spájanie rôznych protichodných ideí v jednom aute. Mieša sa v ňom totiž športový duch s minimálne marketingovou prezentáciou BMW i8 ako ekologického vozidla.

V reálnej premávke vie šoféra odmeniť výbornou spotrebou. Hybridné ústrojenstvo šetrí palivo v meste aj pri vybitých batériách. Na diaľnici zas pomáha aerodynamický tvar vozidla.

So zábavou za volantom je to o niečo horšie. Nič v štýle driftujúceho BMW M2 sme nečakali, ale aj tak sme dúfali vo väčšiu zábavu za volantom.

Hybridný model i8 vie byť veľmi rýchly, a nielen na rovinkách. V zákrutách však nepodáva informáciu o tom, ako ďaleko ste od limitov auta, a potom šofér stratí chuť tlačiť na plyn. Keď to však náhodou začnete skúšať, tak zájdete vysoko nad povolené rýchlosti, veľmi vysoko.

Väčšiu emóciu prináša zvuk trojvalcového Twin Power Turbo motora. Aj keď to vo videu veľmi nepočuť, je to zďaleka najlepšie znejúci trojvalec, aký sme kedy šoférovali. V športovom režime si potom možno vychutnať podradenia aj v nízkych rýchlostiach. Pri zatlačení plynu na podlahu sa v pozadí ozve aj “pískajúci“ elektromotor, uložený vpredu.

Hlavná devíza tohto auta je však niekde inde. BMW i8 vyzerá neskutočne dobre a ešte aj po troch rokoch od jeho predstavenia pôsobí moderne.

Keby sme tento model doteraz nevideli a značka by nám ho ukázala o týždeň na autosalóne v Paríži, tak jej uveríme nielen to, že ide o horúcu novinku, ale aj to, že ide o koncept. Presvedčili by nás odvážne tvary a množstvo zaujímavých detailov.

Slová o nadčasovom dizajne sú možno stále predčasné, ale BMW i8 má šancu zapísať sa do histórie ako mimoriadne zaujímavé vozidlo. BMW na ňom totiž ukázalo, čo dokáže po technickej aj po dizajnovej stránke vyrobiť.

Hlbší zmysel v tomto vozidle netreba hľadať. Je to dokonalý marketingový pútač pre automobilku. Málokedy sa nájde človek, ktorý sa za ním neobzrie.

Vždy sme uprednostňovali zábavu za volantom a reálny prínos auta v praktickom živote, ale ak máme od týchto ideí upustiť, tak potom napríklad pri “nezmyselnom“ BMW i8.

Technické parametre

Vozidlo

BMW i8

Výkon spaľovacieho motora (kW(k))

170 (231)

Výkon elektromotora (kW)

96 kW

Krútiaci moment (Nm)

320

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

250

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1485

Zrýchlenie podľa výrobcu 0 – 100 km/h (s)

4,4

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2800; 4689; 1942; 1291


 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 413
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 953
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 815
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 907
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 688
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 383
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 325
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 109
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 979

Téma: BMW


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.