Bavorskej automobilke už dlhé roky „kraľuje“ písmeno M. Označuje športové modely značky, v ktorých je zážitok z jazdy prvoradý. Pred pár rokmi však prišiel nemecký výrobca s novou divíziou “i“.
Prvé dva modely (i3 a i8) nám o tejto divízii veľa naznačili. Minimálne to, že sa zameriava na budúcnosť mobility. BMW i3 je mestský elektromobil a BMW i8 hybrid.

A pod pojmom hybrid nenarážame len na typ pohonu, ale aj na spájanie rôznych protichodných ideí v jednom aute. Mieša sa v ňom totiž športový duch s minimálne marketingovou prezentáciou BMW i8 ako ekologického vozidla.
V reálnej premávke vie šoféra odmeniť výbornou spotrebou. Hybridné ústrojenstvo šetrí palivo v meste aj pri vybitých batériách. Na diaľnici zas pomáha aerodynamický tvar vozidla.

So zábavou za volantom je to o niečo horšie. Nič v štýle driftujúceho BMW M2 sme nečakali, ale aj tak sme dúfali vo väčšiu zábavu za volantom.
Hybridný model i8 vie byť veľmi rýchly, a nielen na rovinkách. V zákrutách však nepodáva informáciu o tom, ako ďaleko ste od limitov auta, a potom šofér stratí chuť tlačiť na plyn. Keď to však náhodou začnete skúšať, tak zájdete vysoko nad povolené rýchlosti, veľmi vysoko.
Väčšiu emóciu prináša zvuk trojvalcového Twin Power Turbo motora. Aj keď to vo videu veľmi nepočuť, je to zďaleka najlepšie znejúci trojvalec, aký sme kedy šoférovali. V športovom režime si potom možno vychutnať podradenia aj v nízkych rýchlostiach. Pri zatlačení plynu na podlahu sa v pozadí ozve aj “pískajúci“ elektromotor, uložený vpredu.

Hlavná devíza tohto auta je však niekde inde. BMW i8 vyzerá neskutočne dobre a ešte aj po troch rokoch od jeho predstavenia pôsobí moderne.
Keby sme tento model doteraz nevideli a značka by nám ho ukázala o týždeň na autosalóne v Paríži, tak jej uveríme nielen to, že ide o horúcu novinku, ale aj to, že ide o koncept. Presvedčili by nás odvážne tvary a množstvo zaujímavých detailov.
Slová o nadčasovom dizajne sú možno stále predčasné, ale BMW i8 má šancu zapísať sa do histórie ako mimoriadne zaujímavé vozidlo. BMW na ňom totiž ukázalo, čo dokáže po technickej aj po dizajnovej stránke vyrobiť.
Hlbší zmysel v tomto vozidle netreba hľadať. Je to dokonalý marketingový pútač pre automobilku. Málokedy sa nájde človek, ktorý sa za ním neobzrie.
Vždy sme uprednostňovali zábavu za volantom a reálny prínos auta v praktickom živote, ale ak máme od týchto ideí upustiť, tak potom napríklad pri “nezmyselnom“ BMW i8.
Technické parametre
Vozidlo | BMW i8 |
Výkon spaľovacieho motora (kW(k)) | 170 (231) |
Výkon elektromotora (kW) | 96 kW |
Krútiaci moment (Nm) | 320 |
Krútiaci moment elektromotora (Nm) | 250 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1485 |
Zrýchlenie podľa výrobcu 0 – 100 km/h (s) | 4,4 |
Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm) | 2800; 4689; 1942; 1291 |