Vyskúšali sme najlepšie znejúci trojvalec

BMW i8 bolo predstavené pred tromi rokmi, stále však vyzerá moderne, ba až futuristicky.

(Zdroj: Michal Švančara)

Bavorskej automobilke už dlhé roky „kraľuje“ písmeno M. Označuje športové modely značky, v ktorých je zážitok z jazdy prvoradý. Pred pár rokmi však prišiel nemecký výrobca s novou divíziou “i“.

Prvé dva modely (i3 a i8) nám o tejto divízii veľa naznačili. Minimálne to, že sa zameriava na budúcnosť mobility. BMW i3 je mestský elektromobil a BMW i8 hybrid.

A pod pojmom hybrid nenarážame len na typ pohonu, ale aj na spájanie rôznych protichodných ideí v jednom aute. Mieša sa v ňom totiž športový duch s minimálne marketingovou prezentáciou BMW i8 ako ekologického vozidla.

V reálnej premávke vie šoféra odmeniť výbornou spotrebou. Hybridné ústrojenstvo šetrí palivo v meste aj pri vybitých batériách. Na diaľnici zas pomáha aerodynamický tvar vozidla.

So zábavou za volantom je to o niečo horšie. Nič v štýle driftujúceho BMW M2 sme nečakali, ale aj tak sme dúfali vo väčšiu zábavu za volantom.

Hybridný model i8 vie byť veľmi rýchly, a nielen na rovinkách. V zákrutách však nepodáva informáciu o tom, ako ďaleko ste od limitov auta, a potom šofér stratí chuť tlačiť na plyn. Keď to však náhodou začnete skúšať, tak zájdete vysoko nad povolené rýchlosti, veľmi vysoko.

Väčšiu emóciu prináša zvuk trojvalcového Twin Power Turbo motora. Aj keď to vo videu veľmi nepočuť, je to zďaleka najlepšie znejúci trojvalec, aký sme kedy šoférovali. V športovom režime si potom možno vychutnať podradenia aj v nízkych rýchlostiach. Pri zatlačení plynu na podlahu sa v pozadí ozve aj “pískajúci“ elektromotor, uložený vpredu.

Hlavná devíza tohto auta je však niekde inde. BMW i8 vyzerá neskutočne dobre a ešte aj po troch rokoch od jeho predstavenia pôsobí moderne.

Keby sme tento model doteraz nevideli a značka by nám ho ukázala o týždeň na autosalóne v Paríži, tak jej uveríme nielen to, že ide o horúcu novinku, ale aj to, že ide o koncept. Presvedčili by nás odvážne tvary a množstvo zaujímavých detailov.

Slová o nadčasovom dizajne sú možno stále predčasné, ale BMW i8 má šancu zapísať sa do histórie ako mimoriadne zaujímavé vozidlo. BMW na ňom totiž ukázalo, čo dokáže po technickej aj po dizajnovej stránke vyrobiť.

Hlbší zmysel v tomto vozidle netreba hľadať. Je to dokonalý marketingový pútač pre automobilku. Málokedy sa nájde človek, ktorý sa za ním neobzrie.

Vždy sme uprednostňovali zábavu za volantom a reálny prínos auta v praktickom živote, ale ak máme od týchto ideí upustiť, tak potom napríklad pri “nezmyselnom“ BMW i8.

Technické parametre

Vozidlo

BMW i8

Výkon spaľovacieho motora (kW(k))

170 (231)

Výkon elektromotora (kW)

96 kW

Krútiaci moment (Nm)

320

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

250

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1485

Zrýchlenie podľa výrobcu 0 – 100 km/h (s)

4,4

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2800; 4689; 1942; 1291


 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Téma: BMW


Článok je zaradený aj do ďalších tém Severokórejská kríza

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.