Vyskúšali sme najlepšie znejúci trojvalec

BMW i8 bolo predstavené pred tromi rokmi, stále však vyzerá moderne, ba až futuristicky.

(Zdroj: Michal Švančara)

Bavorskej automobilke už dlhé roky „kraľuje“ písmeno M. Označuje športové modely značky, v ktorých je zážitok z jazdy prvoradý. Pred pár rokmi však prišiel nemecký výrobca s novou divíziou “i“.

Prvé dva modely (i3 a i8) nám o tejto divízii veľa naznačili. Minimálne to, že sa zameriava na budúcnosť mobility. BMW i3 je mestský elektromobil a BMW i8 hybrid.

A pod pojmom hybrid nenarážame len na typ pohonu, ale aj na spájanie rôznych protichodných ideí v jednom aute. Mieša sa v ňom totiž športový duch s minimálne marketingovou prezentáciou BMW i8 ako ekologického vozidla.

V reálnej premávke vie šoféra odmeniť výbornou spotrebou. Hybridné ústrojenstvo šetrí palivo v meste aj pri vybitých batériách. Na diaľnici zas pomáha aerodynamický tvar vozidla.

So zábavou za volantom je to o niečo horšie. Nič v štýle driftujúceho BMW M2 sme nečakali, ale aj tak sme dúfali vo väčšiu zábavu za volantom.

Hybridný model i8 vie byť veľmi rýchly, a nielen na rovinkách. V zákrutách však nepodáva informáciu o tom, ako ďaleko ste od limitov auta, a potom šofér stratí chuť tlačiť na plyn. Keď to však náhodou začnete skúšať, tak zájdete vysoko nad povolené rýchlosti, veľmi vysoko.

Väčšiu emóciu prináša zvuk trojvalcového Twin Power Turbo motora. Aj keď to vo videu veľmi nepočuť, je to zďaleka najlepšie znejúci trojvalec, aký sme kedy šoférovali. V športovom režime si potom možno vychutnať podradenia aj v nízkych rýchlostiach. Pri zatlačení plynu na podlahu sa v pozadí ozve aj “pískajúci“ elektromotor, uložený vpredu.

Hlavná devíza tohto auta je však niekde inde. BMW i8 vyzerá neskutočne dobre a ešte aj po troch rokoch od jeho predstavenia pôsobí moderne.

Keby sme tento model doteraz nevideli a značka by nám ho ukázala o týždeň na autosalóne v Paríži, tak jej uveríme nielen to, že ide o horúcu novinku, ale aj to, že ide o koncept. Presvedčili by nás odvážne tvary a množstvo zaujímavých detailov.

Slová o nadčasovom dizajne sú možno stále predčasné, ale BMW i8 má šancu zapísať sa do histórie ako mimoriadne zaujímavé vozidlo. BMW na ňom totiž ukázalo, čo dokáže po technickej aj po dizajnovej stránke vyrobiť.

Hlbší zmysel v tomto vozidle netreba hľadať. Je to dokonalý marketingový pútač pre automobilku. Málokedy sa nájde človek, ktorý sa za ním neobzrie.

Vždy sme uprednostňovali zábavu za volantom a reálny prínos auta v praktickom živote, ale ak máme od týchto ideí upustiť, tak potom napríklad pri “nezmyselnom“ BMW i8.

Technické parametre

Vozidlo

BMW i8

Výkon spaľovacieho motora (kW(k))

170 (231)

Výkon elektromotora (kW)

96 kW

Krútiaci moment (Nm)

320

Krútiaci moment elektromotora (Nm)

250

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1485

Zrýchlenie podľa výrobcu 0 – 100 km/h (s)

4,4

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2800; 4689; 1942; 1291


 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 539
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 759
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 336
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 235
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 176
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 404
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 201
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 982
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 269
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 192

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Podnet proti Kotlebovi? Krok, ktorý musel prísť

Návrh na zrušenie je normálnou obrannou reakciou spoločnosti.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.