Kto bude ovládať autá bez šoférov? Telekomunikační operátori

Na komunikáciu medzi autonómnymi autami bude potrebná špeciálna infraštruktúra. Operátori ju vedia ponúknuť už dnes.

(Zdroj: Audi)

DETROIT, BRATISLAVA. Na to, aby autá bez šoférov mohli jazdiť po svete, budú musieť spolu veľmi dobre komunikovať. Preto nie je označenie "autonómne" čiže samostatné auto celkom správne - je samostatné od človeka, no odkázané na spoluprácu s ostatnými autami.

Do popredia sa dostane odbor takzvanej telematiky, niekedy označovaný aj ako komunikácia V2I čiže Vehicle to Infrastructure. Ide o kombináciu telekomunikácií, spracúvania dát v reálnom čase a počítačového riadenia áut. 

Lídrom v telematike sa chce stať americký telekomunikačný operátor Verizon, píše web Detroit News. Verizon v posledných mesiacoch kúpil už dve spoločnosti, ktoré sa telematike venujú -  Fleetmatics Group a Telogis. Za prvú zaplatil 2,4 miliardy dolárov, druhú kúpil za nezverejnenú čiastku.

Vstupná brána do sveta budúcnosti

Obe spoločnosti sa venujú manažmentu vozového parku. Írska spoločnosť Fleetmatics má 37 000 zákazníkov, pre ktorých spravuje flotily úžitkových vozidiel a monitoruje ich polohu, rýchlosť, spotrebu paliva a ďalšie parametre.

V súčasnosti je na svete asi 8 miliónov GPS monitorovacích zariadení na vozidlá, do roku 2019 by mal ich počet vzrásť na 14 miliónov. Práve monitorovanie a manažment vozidiel by mal byť akousi vstupnou bránou do sveta komunikujúcich autonómnych áut.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Audi bude ukazovať, kedy vám naskočí zelená

Verizon by sa tak mohol pretransformovať z telekomunikačného operátora na dodávateľa služieb pripojenia a automobilového softvéru priamo pre automobilky. Podľa analytickej spoločnosti C.J. Driscoll & Associates, ktorá sa venuje oblasti telematiky, by mohol Verizon po uzavretí oboch zmlúv ovládať asi štvrtinu trhu s telematikou.

Kľúčom k sieti autonómnych áut je komunikačná infraštruktúra - a práve telekomunikační operátori ako Verizon takú vedia ponúknuť už dnes, prakticky bez ďalších investícií.

Pripojenie na internet je nevyhnutné

"Nemôžeme mať autá bez šoférov, ktoré nebudú pripojené na internet - a naša sieť im to umožní. Spoľahlivosť, stabilita a bezpečnosť siete bude čím ďalej tým dôležtejšia," vysvetľuje riaditeľ Verizonu Andres Irlando.

Detroit News len dodáva, že prerušený hovor nie je taký závažný, ako prerušené spojenie s autom v rýchlosti 130 kilometrov za hodinu.

"Budúcnosť autonómnych áut a automobilového priemyslu je zatiaľ nejasná," vysvetľuje Andres Irlando, a dodáva: "ale aktíva, ktoré máme a zhromažďujeme, z nás spravia silného hráča."

Podľa Driscollu bude Verizon najväčším hráčom na svete. Za svoje prenosové a riadiace služby si môže Verizon nechať vyplácať veľký mesačný poplatok.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 176
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 906
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 135
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 458
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 711
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 496
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 186
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 699
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 390
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 674

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci vyšetrujú Štrougala. Na Slovensku sú zločiny premlčané

Poľsko rieši štyri prípady usmrtenia ľudí elektrinou na hranici s ČSSR. Na slovenskej časti hranice s Rakúskom ich zomrelo vyše štyridsať.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop