SME

Traja zo štyroch českých vodičov vedome prekračujú rýchlosť

V prieskume najhoršie dopadli šoféri zo Škandinávie.

ilustračnéilustračné (Zdroj: Milan Potocký)

Najväčší podiel šoférov, nerešpektujúcich rýchlostné limity, majú škandinávske národy. Vo Švédsku bežne prekračuje povolenú rýchlosť 90 percent šoférov, v Dánsku 89 % a v Nórsku 87 %, uvádza vo svojej tlačovej správe ČTK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako najdisciplinovanejší vyšli z prieskumu vodiči zo Spojených štátov amerických 52%, Grécka 55 % a Španielska 60 %.

Severania sú k sebe asi kritickejší

„Nemôžeme ale vylúčiť, že ľudia na severe Európy sú v posudzovaní vlastného správania za volantom kritickejší než obyvatelia iných krajín,“ podotkol mediálny zástupca LeasePlanu Pavel Hálek.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej sa tlačová správa ČTK zaoberá správaním českých vodičov. Tretina Čechov jazdí rýchlo vtedy, keď je na ceste minimálna premávka, 28 % prekračuje rýchlosť len na diaľnici a približne štvrtina výhradne v čase, keď sa naozaj ponáhľa.

Pätina šoférov z Českej republiky nikdy neprekračuje rýchlosť, pokiaľ nie je v aute sama. Niečo viac ako desatina respondentov uviedla, že neriskujú vo chvíľach, keď vezú deti.

Spôsob jazdy ovplyvňuje bezpečnosť aj ekonomiku

U nás môže byť situácia v tejto oblasti podobná tej českej. Pri množstve kontrol a radarov na Slovensku sa však prikláňame k predpokladu, že u nás sa jazdí vo všeobecnosti o niečo pomalšie. Tento subjektívny názor podporili pri neformálnych rozhovoroch aj viacerí naši českí kolegovia. Všimli si najmä množstvo vodičov, jazdiacich pod limit.

SkryťVypnúť reklamu

V správe ČTK sa ďalej rozoberá dopad prekračovania rýchlosti nielen na bezpečnosť, ale aj na ekonomiku. V prípade firemných áut môžu šoféri štýlom jazdy ovplyvniť náklady svojho zamestnávateľa na vozový park, napríklad v oblasti poistenia.

V Európe zaplatí firma na jedno vozidlo za palivo v priemere 2000 eur ročne, jedna dopravná nehoda ju v priemere stojí 700 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 360
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 406
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 793
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 501
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 428
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 294
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 088
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 805
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 255
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 536
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu