SME

Traja zo štyroch českých vodičov vedome prekračujú rýchlosť

V prieskume najhoršie dopadli šoféri zo Škandinávie.

ilustračnéilustračné (Zdroj: Milan Potocký)

Najväčší podiel šoférov, nerešpektujúcich rýchlostné limity, majú škandinávske národy. Vo Švédsku bežne prekračuje povolenú rýchlosť 90 percent šoférov, v Dánsku 89 % a v Nórsku 87 %, uvádza vo svojej tlačovej správe ČTK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako najdisciplinovanejší vyšli z prieskumu vodiči zo Spojených štátov amerických 52%, Grécka 55 % a Španielska 60 %.

Severania sú k sebe asi kritickejší

„Nemôžeme ale vylúčiť, že ľudia na severe Európy sú v posudzovaní vlastného správania za volantom kritickejší než obyvatelia iných krajín,“ podotkol mediálny zástupca LeasePlanu Pavel Hálek.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej sa tlačová správa ČTK zaoberá správaním českých vodičov. Tretina Čechov jazdí rýchlo vtedy, keď je na ceste minimálna premávka, 28 % prekračuje rýchlosť len na diaľnici a približne štvrtina výhradne v čase, keď sa naozaj ponáhľa.

Pätina šoférov z Českej republiky nikdy neprekračuje rýchlosť, pokiaľ nie je v aute sama. Niečo viac ako desatina respondentov uviedla, že neriskujú vo chvíľach, keď vezú deti.

Spôsob jazdy ovplyvňuje bezpečnosť aj ekonomiku

U nás môže byť situácia v tejto oblasti podobná tej českej. Pri množstve kontrol a radarov na Slovensku sa však prikláňame k predpokladu, že u nás sa jazdí vo všeobecnosti o niečo pomalšie. Tento subjektívny názor podporili pri neformálnych rozhovoroch aj viacerí naši českí kolegovia. Všimli si najmä množstvo vodičov, jazdiacich pod limit.

SkryťVypnúť reklamu

V správe ČTK sa ďalej rozoberá dopad prekračovania rýchlosti nielen na bezpečnosť, ale aj na ekonomiku. V prípade firemných áut môžu šoféri štýlom jazdy ovplyvniť náklady svojho zamestnávateľa na vozový park, napríklad v oblasti poistenia.

V Európe zaplatí firma na jedno vozidlo za palivo v priemere 2000 eur ročne, jedna dopravná nehoda ju v priemere stojí 700 eur.

Slovensko

Súvisiace témy: Česká republika
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 619
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 117
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 923
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 920
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 358
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 223
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 972
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 766
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  2. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  3. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  6. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  7. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  8. Marek Tocimák: Astronaut
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 372
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 536
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 094
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 563
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 823
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 459
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 246
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 791
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu