Traja zo štyroch českých vodičov vedome prekračujú rýchlosť

V prieskume najhoršie dopadli šoféri zo Škandinávie.

ilustračné(Zdroj: Milan Potocký)

Najväčší podiel šoférov, nerešpektujúcich rýchlostné limity, majú škandinávske národy. Vo Švédsku bežne prekračuje povolenú rýchlosť 90 percent šoférov, v Dánsku 89 % a v Nórsku 87 %, uvádza vo svojej tlačovej správe ČTK.

Ako najdisciplinovanejší vyšli z prieskumu vodiči zo Spojených štátov amerických 52%, Grécka 55 % a Španielska 60 %.

Severania sú k sebe asi kritickejší

„Nemôžeme ale vylúčiť, že ľudia na severe Európy sú v posudzovaní vlastného správania za volantom kritickejší než obyvatelia iných krajín,“ podotkol mediálny zástupca LeasePlanu Pavel Hálek.

Ďalej sa tlačová správa ČTK zaoberá správaním českých vodičov. Tretina Čechov jazdí rýchlo vtedy, keď je na ceste minimálna premávka, 28 % prekračuje rýchlosť len na diaľnici a približne štvrtina výhradne v čase, keď sa naozaj ponáhľa.

Pätina šoférov z Českej republiky nikdy neprekračuje rýchlosť, pokiaľ nie je v aute sama. Niečo viac ako desatina respondentov uviedla, že neriskujú vo chvíľach, keď vezú deti.

Spôsob jazdy ovplyvňuje bezpečnosť aj ekonomiku

U nás môže byť situácia v tejto oblasti podobná tej českej. Pri množstve kontrol a radarov na Slovensku sa však prikláňame k predpokladu, že u nás sa jazdí vo všeobecnosti o niečo pomalšie. Tento subjektívny názor podporili pri neformálnych rozhovoroch aj viacerí naši českí kolegovia. Všimli si najmä množstvo vodičov, jazdiacich pod limit.

V správe ČTK sa ďalej rozoberá dopad prekračovania rýchlosti nielen na bezpečnosť, ale aj na ekonomiku. V prípade firemných áut môžu šoféri štýlom jazdy ovplyvniť náklady svojho zamestnávateľa na vozový park, napríklad v oblasti poistenia.

V Európe zaplatí firma na jedno vozidlo za palivo v priemere 2000 eur ročne, jedna dopravná nehoda ju v priemere stojí 700 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Téma: Česká republika


Článok je zaradený aj do ďalších tém Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.