Pojem Monte Carlo niesla Škoda už pre 80. rokmi

Úspechy pretekárskych špeciálov Škoda v rely Monako bol inšpiráciou k vzniku série vozidiel Popular Sport Monte Carlo.

(Zdroj: Škoda)

Jeden z najvýraznejších automobilov z histórie automobilky Škoda si pripomína 80. výročie od svojej medzinárodnej výstavné premiéry. Škoda Popular Sport Monte Carlo bola predstavená návštevníkom 20. autosalónu v Paríži 1. októbra 1936.

V januári 1936 si značka Škoda pripísala mimoriadny športový úspech: roadster Škoda Popular s posádkou Z. Pohl - J. Hausman obsadila na Rallye Monte Carlo druhé miesto v triede do 1500 cm3.

Tento skvelý výkon sa mladoboleslavská automobilka rozhodla preniesť čo najbližšie k zákazníkom v podobe limitovanej série športovo ladených vozidiel s výrazne tvarovanými karosériami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Škoda Popular Sport Monte Carlo mala svoju výstavnú premiéru práve pred 80 rokmi na medzinárodnom autosalóne v Paríži.

Podobne ako súťažné špeciály aj vozidlá pre zákazníkov mali výkonnejší štvorvalcový motor s objemom 1,4 litra a výkonom 23 kW z modelu Rapid. Trojstupňová prevodovka bola zlúčená do jedného bloku s rozvodovkou a diferenciálom zadnej poháňanej nápravy (systém transaxle).

Maximálnu rýchlosť  Škody Popular Sport Monte Carlo - asi 110 km/h krotili hydraulické brzdy. V roku 1936 musel zákazník za základnú verziu Popular Sport Monte Carlo zaplatiť 28 500 korún. Štandardné vyhotovenie roadstera Popular s litrovým motorom a výkonom 16 kW bolo dostupné za 18 700 korún.

Prvé dve vozidlá Popular Sport Monte Carlo z limitovanej edície vznikli v priebehu júla 1936. Posledný exemplár - kupé s tmavosivým metalickým lakom - bol expedovaný 13. januára 1939.

Zvlášť luxusne vybavené boli dva roadstery, ktoré československá vláda v roku 1938 venovala hlave spojeneckého juhoslovanského štátu, vtedy ešte len štrnásťročnému kráľovi Petare II. Karadjordjevičovi. Dvojmiestne kupé Popular Sport Monte Carlo s rozmermi 4200 x 1500 x 1370 mm vážilo 960 kg a stálo 35 000 korún.

Od októbra 1937 bol ponúkaný faceliftovaný model s prednými svetlometmi čiastočne zapustenými do blatníkov, upraveným zavesením aj odpružením kolies a predĺženým rázvorom náprav.

Približne tucet zachovaných automobilov Škoda Popular Sport Monte Carlo patrí k veľmi vyhľadávaným historickým vozidlám. Už od roku 1968 je súčasťou zbierok Škoda Múzea čierne kupé (1937), ktoré bolo zakúpené v kompletnom stave a na začiatku tisícročia prešlo starostlivým reštaurovaním. Ďalšie vozidlo z limitovanej série Popular Sport Monte Carlo prechádza v dielňach Škoda Múzea renováciou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.